Testovací nádrž Starship Bopper (Baby StarPopper)
Re: Starship prototyp Mk3 v Texasu
Nové zábery prstencov z BC ukazujú nejaký trollong od SpaceX kde nový prstenec s vyrezanými švorčekami a pod každým UFO docking portal buď fail, pass, mishap a no result. Celkovo sú 2 prstence ktoré sú aktualne zostackované jeden je ten UFO, veľmi popísané a napríklad vidieť presný priener, vrchcný UFO má 9001.70 mm ten pod ním 9002.23 mm ak dobre vidieť je roznazaný, čo nieje až tak zlé na to že to robia pod stanom a má to priemer 9 m, 2 mm hore dole sa stratí.
Zdroj: https://forum.nasaspaceflight.com/index ... =48895.920
Zdroj: https://forum.nasaspaceflight.com/index ... =48895.920
Naposledy upravil(a) Samo dne 21.12.2019 10:54, celkem upraveno 3 x.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Re: Starship prototyp Mk3 v Texasu
Do března to nepoletí, určitě později. Dyť to by museli nasadit při stavbě a v předletovém testování superheavy tempo.
Předpokládám, že SN1 nebude mít tepelný štít, i když se původně psalo, že Mk3 = SN1 bude orbitální. Na orbitu, dle mě, nepoletí.
Pro typy s tepelným štítem jen instalace štítu, z velkého množství keramických destiček, zabere minimálně týdny.
Dle přípravku na vrchlíky nádrží, testování IMCARu, přivezeného dalšího vybavení, izolování nového velkého stanu, rozšiřování zázemí atd. přecházejí z počátečního režimu učení "patláma" na více preciznější režim.
Píšu si, co jsem napsal, srovnám s realitou v dubnu 2020.
Předpokládám, že SN1 nebude mít tepelný štít, i když se původně psalo, že Mk3 = SN1 bude orbitální. Na orbitu, dle mě, nepoletí.
Pro typy s tepelným štítem jen instalace štítu, z velkého množství keramických destiček, zabere minimálně týdny.
Dle přípravku na vrchlíky nádrží, testování IMCARu, přivezeného dalšího vybavení, izolování nového velkého stanu, rozšiřování zázemí atd. přecházejí z počátečního režimu učení "patláma" na více preciznější režim.
Píšu si, co jsem napsal, srovnám s realitou v dubnu 2020.
- Ketivab
- Správce profilu na Twitteru
- Příspěvky: 525
- Reputace: 1
- Bydliště: Země
- Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: Starship prototyp Mk3 v Texasu
Už jsou skoro hotové tři kupole: Nové video od Elona.
Cca 4 mm tlusté plechy z oceli pro tyto kupole jsou tvarovány lisem v Michiganu a svařovány metodou TIP TIG. Plechy pro Mk1 byly tvarovány manuálně a svařovány FCAW. Nová technika umožňuje vyšší přesnost, pevnější spoje a 20% úsporu hmotnosti. Příští rok snad přejdou na svařování laserem.
SN1 bude využívat několik elektrických motorů od Tesly k ovládání aerodynamických ploch. Každá ze spodních ploch potřebuje cca 1.5 MW
V lednu by měla začít výroba Starship SN2, a to již v relativně čistém a uzavřeném prostředí, kde nebude foukat, což ovlivňuje kvalitu svařování.
Cca 4 mm tlusté plechy z oceli pro tyto kupole jsou tvarovány lisem v Michiganu a svařovány metodou TIP TIG. Plechy pro Mk1 byly tvarovány manuálně a svařovány FCAW. Nová technika umožňuje vyšší přesnost, pevnější spoje a 20% úsporu hmotnosti. Příští rok snad přejdou na svařování laserem.
SN1 bude využívat několik elektrických motorů od Tesly k ovládání aerodynamických ploch. Každá ze spodních ploch potřebuje cca 1.5 MW
V lednu by měla začít výroba Starship SN2, a to již v relativně čistém a uzavřeném prostředí, kde nebude foukat, což ovlivňuje kvalitu svařování.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship prototyp Mk3 v Texasu
Tohle je vizuálně (a nejenom tak) jiná liga, a to to pořád ještě dělají v podstatě na koleně
to budou škarohlídi zase prskat
to budou škarohlídi zase prskat
Re: Starship prototyp Mk3 v Texasu
Ale copak škarohlídi, ale chudáci zaměstnanci. Když jim tam, jak vidíme, pobíhá neustále za zadky přímo šéfomajitel a kouká jim pod ruce, aby to nyní dělali přesněji a lépe.
Nyní začínají vlastně stavbu trupu od konce původního postupu - od vrchlíků/spodků nádrží a napojením na plášťové skruže. Tedy začínají od nejproblémovějších míst. U Mk1 tímto trup zakončovali.
Tímto je tak potvrzeno, že nové stany budou výrobní linky na SS/?SH.
Jestli tam bude EM nyní častěji, tak by to mohlo také znamenat určitý tlak na urychlení/řešení problémů. Viz jeho loňské přespávání v Tesle kvůli řešení přerobotizace výroby.
Nyní začínají vlastně stavbu trupu od konce původního postupu - od vrchlíků/spodků nádrží a napojením na plášťové skruže. Tedy začínají od nejproblémovějších míst. U Mk1 tímto trup zakončovali.
Tímto je tak potvrzeno, že nové stany budou výrobní linky na SS/?SH.
Jestli tam bude EM nyní častěji, tak by to mohlo také znamenat určitý tlak na urychlení/řešení problémů. Viz jeho loňské přespávání v Tesle kvůli řešení přerobotizace výroby.
Re: Starship prototyp Mk3 v Texasu
Tak pokud si pamatuji, tak ještě před cca 1/2 rokem se tady někteří rozplývali nad tím, jak to SpX umí i na písku, zatím co zkostnatělé staré firmy na to potřebují skoro čisté prostředí. A pokud bude vývoj pokračovat, za další 1/2 rok ho bude potřebovat i SpX
Re: Starship prototyp Mk3 v Texasu
Na Twitteru EM psal, že na rozdíl od svařování hliníku není ocel tak náročná na okolní prostředí při svařování. To se dá brát. Hlavně jim vadí častý vítr v Boca Chica, což bylo i občas vidět jak se to snažili zakrývat a u svařování vrchlíků to rovnou dělali v prostorech obehnaných kontejnery. Což se tady debatovalo a bylo to logické (odfoukávání "svařovacího" ochranného/reakčního plynu dle druhu plynu/směsi). Nyní to celé budou dělat ve stanech. Hlavně musí pořešit jak pak spojovat velké části venku dohromady s ochranou proti foukání pod hořák - windshield není pro celkové spojování dost vysoký, ale tam poslední spoj není v tlakovém místě směrem ven. U SH to bude horší.
Ještě mám kacířskou myšlenku jestli SS i SH nebudou celkově spojovat ve stanech naležato. Obdobně dělají finálně spojování a dodělávky 1. stupně F9 taky naležato, ale tady je průměr 9 m a deformace by byli větší. Jedině by na to měli formě podobně vyztužovací pomocné přípravky.
Rozuměl jsem dobře, že chtějí přecházet na automatické laserové svařování ve smyslu omezení počtu svářečů a vlastně mít robotickou linku na stavbu SS/SH v budoucnu?
Ještě mám kacířskou myšlenku jestli SS i SH nebudou celkově spojovat ve stanech naležato. Obdobně dělají finálně spojování a dodělávky 1. stupně F9 taky naležato, ale tady je průměr 9 m a deformace by byli větší. Jedině by na to měli formě podobně vyztužovací pomocné přípravky.
Rozuměl jsem dobře, že chtějí přecházet na automatické laserové svařování ve smyslu omezení počtu svářečů a vlastně mít robotickou linku na stavbu SS/SH v budoucnu?
Re: Starship prototyp Mk3 v Texasu
Stavba na ležato asi nehrozí, 9m prstence 4mm hrubé či menej, vystužené vnútornými prstencami ako v prípade MK1 a 2 stále samonosné nebudú, stačí sa pozrieť ako sa krútia keď sú len položené na zemi a nie na prípravkoch.
K automatickému laserovému zváraniu, no Elon tweetoval že zatiaľ niesú výlisky a zváracie prípravky dosť presné ale časom by sa k tomu chceli dostať, no myslím že súčastné výlisky a TIG budú na dlho bohate stačiť. Veď v priebehu pár týždňov už majú 1 hotovú a 2 rozpracované. Laser oproti TIG nemá už taký pripastný rozdiel v kvalite ako zváranie trubičkovým drôtom vs TIG. Určite by to ale prispelo homogenite zvaru a tak isto TIG v automate nieje úplne šťastný. Laser nevnáša do zvarku tak veľa tepla je super pre automat keďže sa nedotýka materiálu a neopotrebúvajú sa elektródy, ak budú stavať linku na prepážky/dómce je laser jasná voľba.
Laserova robitická zváračka:
K automatickému laserovému zváraniu, no Elon tweetoval že zatiaľ niesú výlisky a zváracie prípravky dosť presné ale časom by sa k tomu chceli dostať, no myslím že súčastné výlisky a TIG budú na dlho bohate stačiť. Veď v priebehu pár týždňov už majú 1 hotovú a 2 rozpracované. Laser oproti TIG nemá už taký pripastný rozdiel v kvalite ako zváranie trubičkovým drôtom vs TIG. Určite by to ale prispelo homogenite zvaru a tak isto TIG v automate nieje úplne šťastný. Laser nevnáša do zvarku tak veľa tepla je super pre automat keďže sa nedotýka materiálu a neopotrebúvajú sa elektródy, ak budú stavať linku na prepážky/dómce je laser jasná voľba.
Laserova robitická zváračka:
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Starship prototyp Mk3 v Texasu
technicka - pokud bude potreba na Starshipu neco svarit na Marsu nebo Mesici tak s vetrem nebude problem
organizacni - pokud se nepletu tak Elon ma stale jeste pozici sefinzenyra firmy SpX. Tim padem je jeho pritomnost na miste logicka. A vzhledem k tomu co se o nem vi si myslim ze se nejedna primarne o "sefa za zadkem" ale o inzenyra on place ktery navic (jako bonus) muze rozhodnout o zmene/nakupu technologie
organizacni - pokud se nepletu tak Elon ma stale jeste pozici sefinzenyra firmy SpX. Tim padem je jeho pritomnost na miste logicka. A vzhledem k tomu co se o nem vi si myslim ze se nejedna primarne o "sefa za zadkem" ale o inzenyra on place ktery navic (jako bonus) muze rozhodnout o zmene/nakupu technologie