Starship prototyp Mk1 v Texasu
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1579
- Reputace: 1864
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starship prototyp Mk1 v Texasu
podle Twittru byla první uzavírka silnic odvolána, takže se 17-19 nic dít nebude.
nicméně druhá mezi 25 až 27 je stále platná.
https://twitter.com/bluemoondance74/sta ... 2549830656
nicméně druhá mezi 25 až 27 je stále platná.
https://twitter.com/bluemoondance74/sta ... 2549830656
-----------------
xx jakubv
xx jakubv
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10831
- Reputace: 10279
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship prototyp Mk1 v Texasu
Podle BCG by dnes mělo začít kryogenní testování - tankováni metalox a možná i tlakování.
https://mobile.twitter.com/bocachicagal ... 7798003714
K tomu dvě krásné pohlednice ze včerejšího podvečera.
https://mobile.twitter.com/bocachicagal ... 7798003714
K tomu dvě krásné pohlednice ze včerejšího podvečera.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship prototyp Mk1 v Texasu
Jsou někde informace o objemu té větší ležaté O2 a menší větší ležaté CH4 nádrže? Tedy objem těch 2 největších.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10831
- Reputace: 10279
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship prototyp Mk1 v Texasu
Myslím, že to bylo 10 000 gal, tj. 37 854 litrů.todtv píše:Jsou někde informace o objemu té větší ležaté O2 a menší větší ležaté CH4 nádrže? Tedy objem těch 2 největších.
Ale nemám čas to hledat v historii, takže to berte spíše bez záruky.
Oprava:
Největší LOX nádrž má objem 95 000 gal = 359 614 litrů
http://newspaceglobal.com/misc-big-lox- ... -4-engine/
Nádrž LCH4 bude přibližně stejně velká, ~100 000 galonů = ~360 000 litrů
https://www.teslarati.com/spacex-second ... e-arrival/
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship prototyp Mk1 v Texasu
Spodní část Starship Mk 1 právě během tlakové zkoušky explodovala. Výbuch utrhl horní kopuli.
Re: Starship prototyp Mk1 v Texasu
RIP Mk1
Ale aj tak...práve pre taketo pripady sa robia tie testy. Poučia sa z nich a ďalšia verzia uz bude lepšia.
Ale aj tak...práve pre taketo pripady sa robia tie testy. Poučia sa z nich a ďalšia verzia uz bude lepšia.
Re: Starship prototyp Mk1 v Texasu
1. To je divný, neustále jsem počítal, že tento kus to tlakování nevydrží - nijak mě to nepřekvapilo. Asi tím jak to bylo různě místy křivě sestavované a vršek dělali na 2x. Když to srovnám s kvalitou práce na Floridě, tak je tam vidět rozdíl.
2. Koukám, že to prasklo asi někde kolem těch naposledy problémových svárů jak jim přesně neseděly ty sváry při přidávání poslední válcové části, kdy plášť v rozsahu kolem těchto míst dělali naposledy a různě to kroutili, aby to vyšlo. Takže asi se tam napínala různá místa rozdílnými silami kolem velkého sváru mezi prstenci a nevydržela to.
Na Floridě to dělají precizněji, tak by to mělo vydržet. Tam tak moc různé, kroucení a dosvařování aby jim sedli prstence na sebe, neměli. Dneska k tomu bylo zvětšené nerovnoměrné pnutí díky podchlazení. On i ten vrchlík byl křivej jak turecká šavle. Sám EM zmínil, že jednou z věcí, kterou potřebují zlepšit je přesnost sestavení/svařování. Snad je toto lepší než kdyby to bylo vadou materiálu z výroby. Vemte si, že vršek dělali na 2x. Ten můžou využít na dalším Mk3. LUL
Obrázek problémových míst, resp. asi nějaká podobná příčina kolem, viz poslední svár mezi prstenci, při zoomu je vidět vpravo nedoléhavost:
Zde zaklínkování posledního prstence poté aby to nějak v místě nedolehnutí dosvařili, opět zoom ukazuje více:
Nemám z toho radost, upravuji svůj termín odhadu vzletu do 20 km ze Tří králů na duben 2020.
2. Koukám, že to prasklo asi někde kolem těch naposledy problémových svárů jak jim přesně neseděly ty sváry při přidávání poslední válcové části, kdy plášť v rozsahu kolem těchto míst dělali naposledy a různě to kroutili, aby to vyšlo. Takže asi se tam napínala různá místa rozdílnými silami kolem velkého sváru mezi prstenci a nevydržela to.
Na Floridě to dělají precizněji, tak by to mělo vydržet. Tam tak moc různé, kroucení a dosvařování aby jim sedli prstence na sebe, neměli. Dneska k tomu bylo zvětšené nerovnoměrné pnutí díky podchlazení. On i ten vrchlík byl křivej jak turecká šavle. Sám EM zmínil, že jednou z věcí, kterou potřebují zlepšit je přesnost sestavení/svařování. Snad je toto lepší než kdyby to bylo vadou materiálu z výroby. Vemte si, že vršek dělali na 2x. Ten můžou využít na dalším Mk3. LUL
Obrázek problémových míst, resp. asi nějaká podobná příčina kolem, viz poslední svár mezi prstenci, při zoomu je vidět vpravo nedoléhavost:
Zde zaklínkování posledního prstence poté aby to nějak v místě nedolehnutí dosvařili, opět zoom ukazuje více:
Nemám z toho radost, upravuji svůj termín odhadu vzletu do 20 km ze Tří králů na duben 2020.
Naposledy upravil(a) todtv dne 20.11.2019 23:08, celkem upraveno 5 x.