In-flight Abort test

Informace o zkouškách nových technologiích firmy SpaceX.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Ketivab
Správce profilu na Twitteru
Správce profilu na Twitteru
Příspěvky: 525
Reputace: 1
Bydliště: Země
Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: In-flight Abort test

Příspěvek od Ketivab »

Start je aktuálně plánován až na konec starovního okna. Problémy dělají vysoké vlny v přistávací oblasti. Na tiskové konferenci včera bylo zmíněno, že zvažují prodloužení startovního okna, ale momentálně platí, že je od 14:00 do 18:00 SEČ. Zítra by mělo být moře klidnější, ale zase bude vyšší oblačnost.
Amper píše:Nejdriv abort a pak vypnuti F9 ? Tj. abort od bezici rakety ?
Myslím, že to nikdy nikdo úplně jasně nevysvětlil, ale já jsem to pochopil tak, že buď k tomu dojdě úplně ve stejnou chvíli, nebo se nejdříve vypnou motory a loď na to během milisekund sama zareaguje.
Uživatelský avatar
MaG
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1581
Reputace: 114
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Registrován: 2.8.2012 22:10
Kontaktovat uživatele:
Re: In-flight Abort test

Příspěvek od MaG »

Čas testu je opravdu +84 sekund.. viz NASA TV, tam by snad nekecali..

Uživatelský avatar
Ketivab
Správce profilu na Twitteru
Správce profilu na Twitteru
Příspěvky: 525
Reputace: 1
Bydliště: Země
Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: In-flight Abort test

Příspěvek od Ketivab »

Start byl oficiálně odložen na zítřek. Okno bude šestihodinové od 14:00 SEČ. Zdroj
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25250
Reputace: 764
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: In-flight Abort test

Příspěvek od Dugi »

Ketivab píše:Myslím, že to nikdy nikdo úplně jasně nevysvětlil, ale já jsem to pochopil tak, že buď k tomu dojdě úplně ve stejnou chvíli, nebo se nejdříve vypnou motory a loď na to během milisekund sama zareaguje.
Já jsem to chápal tak, že vypnutí motorů F9 simuluje závadu rakety. Crew Dragon zaznamená ztrátu tahu a na základě toho aktivuje abort systém. Tak jsem to aspoň doposud chápal.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
lamid
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1076
Reputace: 0
Registrován: 25.7.2013 0:22
Kontaktovat uživatele:
Re: In-flight Abort test

Příspěvek od lamid »

Simulovať sa dá všeličo.
Len otázka, aký je rozdiel v odlete od vypnutého letiaceho Falconu a odlet kabíny zo skúšobného standu?
To, že prvé je za letu?
Najhoršia situácia je ale odlet od zrýchľujúcej rakety. A to asi chcú overiť.
Lebo, ak by pri fatálnej poruche štartu sa dali najprv motory vypnúť a až potom odlietať, tak to spravia a budú testovať tak.
"Naše cnosti a naše vady sú neoddeliteľné ako sila a hmota, keď ich oddelíte človek prestane existovať."
Nikola Tesla

lamid58.blogspot.sk
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25250
Reputace: 764
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: In-flight Abort test

Příspěvek od Dugi »

Je potřeba pamatovat na to, že se to bude testovat ve fázi největšího dynamického namáhání.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
lamid
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1076
Reputace: 0
Registrován: 25.7.2013 0:22
Kontaktovat uživatele:
Re: In-flight Abort test

Příspěvek od lamid »

Zrýchlenie plus max Q.
To sú najhoršie podmienky.

z grafu na Fc.io vyplýva, že v 84 sek je zrýchlenie 2,25g
Obrázek
Motory teda musia zdvihnúť 2,25 násobok hmotnosti plus prekonať aerodynamický odpor Q84sek x plocha Dragona
Edit
Je tam aj let Crew Dragon In Flight Abort, tak som dal graf z neho.
Je vidno, že maxQ je 60 sekunde.
"Naše cnosti a naše vady sú neoddeliteľné ako sila a hmota, keď ich oddelíte človek prestane existovať."
Nikola Tesla

lamid58.blogspot.sk
rorejs
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 33
Reputace: 8
Registrován: 1.7.2017 0:37
Re: In-flight Abort test

Příspěvek od rorejs »

Technicky vzato, pokud by se dělal test po vypnutí motorů prvního stupně, tak by to nebyl test při max Q. Protože dynamické namáhání po vypnutí motorů okamžitě podstatně poklesne. Takže, pokud to tvrzení o testu při max Q myslí vážně, logika vede k závěru, že se provede před vypnutím motorů. Nebo se mýlím?
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25250
Reputace: 764
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: In-flight Abort test

Příspěvek od Dugi »

Řekl bych, že pokud dojde k zážehu těsně po vypnutí motorů, tak to zase takový rozdíl nebude.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
petrsida
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2616
Reputace: 867
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: In-flight Abort test

Příspěvek od petrsida »

rorejs píše:Technicky vzato, pokud by se dělal test po vypnutí motorů prvního stupně, tak by to nebyl test při max Q. Protože dynamické namáhání po vypnutí motorů okamžitě podstatně poklesne. Takže, pokud to tvrzení o testu při max Q myslí vážně, logika vede k závěru, že se provede před vypnutím motorů. Nebo se mýlím?
to právě ne, dynamické namáhání není závislé na zrychlování, ale na rychlosti a tlaku vzduchu, vypnutí motorů odstraní zrychlení, ale ne rychlost

test má proběhnout v režimu vypnutí motoru 1. stupně časovačem rakety, detekce ztráty tahu Dragonem, nastartování odletu od něj

sekvencer dragonu zároveň před oddělením vyšle příkaz k zastavení motorů prvního stupně, ty už ale budou vypnuté, to vše v řádu maximálně desetin vteřiny

Odpovědět

Zpět na „Testování“