Re: Základní informace o raketách Falcon a lodi Dragon
Napsal: 17.11.2012 15:50
No vidím že v poslední době z NSF o SpaceX přichází už docela rozporuplné informace.
Nejprve odtud přišla informace že MCT je motor. Nikoliv nosič, jak se dříve uvádělo.
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... #msg969018
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... #msg969194
Nedávno tu byla z NSF informace že MCT je pravděpodobně spojena s LOX/LCH4 motorem.
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... =29476.660
A nyní zase že MCT není motor, ale tzv. "Mars Colonial Transport". Ale žádné konkrétní info o tom co to vlastně je se neuvádí.
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... #msg980058
Vychází ze včerejšího rozhovoru Royal Aeronautical Society s Muskem, který by se měl snad objevit také na videu. Zatím jsem ho ale bohužel nenašel.
To je už i na mně dost spekulací najednou . No třeba to může být tak že MCT je název technologie použité na motoru Raptor. Každopádně MCT nemá být technologie založená na LOX/RP1 a má generovat tah 6.8MN, což je výkon srovnatelný motoru F1 prvního stupně rakety Saturn V.
Skvělá informace každopádně je, že technologie LOX/LCH4 s uzavřeným cyklem se připravuje právě pro Raptor. Připomínám že se jedná o připravovaný druhý stupeň pro rakety Falcon, který měl být dle dřívějších informací LOX/LH2, tedy kyslíkovodíkový stupeň. Je samozřejmě rozdíl zda udržovat tekutý vodík při teplotách -252°C než metan při -161°C. Je to dokonce méně náročné než LOX, který vyžaduje -183°C. Nemluvě také o hustotě tekutého paliva v nádržích, které je u kapalného metanu 6x vyšší než LH. Z Raptora tak může být docela dobrý znovupoužitelný meziplanetární tahač, který může dobře dotankovávat palivo. Specifický impuls 380s není špatný, přestože LOX/LH2 varianta by dávala o dost víc. Zajímavé je také že SpaceX hodlá spolupracovat s Rusy, kteří s touto technologií mají největší zkušenosti.
O stupni Raptor byla dnes také upravena info na EnWiki.
Co se týče toho Dragonu2, tak už v nějakém dřívějším rozhovoru s Muskem po přistání C2+ jsem slyšel, že se má jednat o znovupoužitelný Dragon již s motorickým přistáním, který by měl být někdy za 3-5 let.
Nejprve odtud přišla informace že MCT je motor. Nikoliv nosič, jak se dříve uvádělo.
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... #msg969018
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... #msg969194
Nedávno tu byla z NSF informace že MCT je pravděpodobně spojena s LOX/LCH4 motorem.
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... =29476.660
A nyní zase že MCT není motor, ale tzv. "Mars Colonial Transport". Ale žádné konkrétní info o tom co to vlastně je se neuvádí.
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... #msg980058
Vychází ze včerejšího rozhovoru Royal Aeronautical Society s Muskem, který by se měl snad objevit také na videu. Zatím jsem ho ale bohužel nenašel.
To je už i na mně dost spekulací najednou . No třeba to může být tak že MCT je název technologie použité na motoru Raptor. Každopádně MCT nemá být technologie založená na LOX/RP1 a má generovat tah 6.8MN, což je výkon srovnatelný motoru F1 prvního stupně rakety Saturn V.
Skvělá informace každopádně je, že technologie LOX/LCH4 s uzavřeným cyklem se připravuje právě pro Raptor. Připomínám že se jedná o připravovaný druhý stupeň pro rakety Falcon, který měl být dle dřívějších informací LOX/LH2, tedy kyslíkovodíkový stupeň. Je samozřejmě rozdíl zda udržovat tekutý vodík při teplotách -252°C než metan při -161°C. Je to dokonce méně náročné než LOX, který vyžaduje -183°C. Nemluvě také o hustotě tekutého paliva v nádržích, které je u kapalného metanu 6x vyšší než LH. Z Raptora tak může být docela dobrý znovupoužitelný meziplanetární tahač, který může dobře dotankovávat palivo. Specifický impuls 380s není špatný, přestože LOX/LH2 varianta by dávala o dost víc. Zajímavé je také že SpaceX hodlá spolupracovat s Rusy, kteří s touto technologií mají největší zkušenosti.
O stupni Raptor byla dnes také upravena info na EnWiki.
Co se týče toho Dragonu2, tak už v nějakém dřívějším rozhovoru s Muskem po přistání C2+ jsem slyšel, že se má jednat o znovupoužitelný Dragon již s motorickým přistáním, který by měl být někdy za 3-5 let.