Stránka 28 z 40

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.2.2018 9:18
od RiMr
...jj, měla by mít vlastní záchranný systém - po Raptoru na každém :)

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.2.2018 9:24
od skeblon
laik píše:Možný to je. Že by ale stálo jedno kormidlo nějakých přes palec šest milionů dolarů? Navíc jsem žil v tom, že titanový dostanou všechny stupně.
No pokud si dobre pamatuji, tak ten prostredni stupen je vylepseni/predelany/zesileny, protoze toho nese vice. A z toho usuzuji, ze muze mit mensi zivotnost.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.2.2018 17:12
od petrsida
To je spekulativní, zesílení by mělo být úměrné namáhání, není důvod, aby měl nižší životnost

spíš bych to viděl tak, že plný návrat se využije nejčastěji, návrat postranních stupňů taky relativně často ale expendable let bude jak bílý slon .... takže cenové pobídky (kdo potřebuje expandable verzi, tak navíc nemá nic jiného na výběr)

sice se na něj můžou využít stupně s docházející životností, ale těch 8 titanovejch kormidel může opravdu být docela drahých ...

navíc bych počkal na finální ceník, ještě o může být jinak

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.2.2018 17:16
od RiMr
...tak tiše předpokládám, že na expandable verzi není důvod nohy a kormidla dávat, tuplem ty titanové. Jako je teď u F9 když ani neplánují nějaký test při návratu.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.2.2018 17:19
od laik
Jo, to je vlastně pravda. Takže veškerý naše předchozí fantasmagorie o ceně kormidel postrádají smysl.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 13.2.2018 18:10
od Amper
muzou tam hrat faktory ktere nezname - napr. to ze se pocita ze bocni stupne podstupuji nizsi riziko nez centralni a proto u nich kalkuluji plnou pouzitelnost co to da (rekneme ze 10x). Centralni stupen seda na mori a z vetsich rychlosti a proto ho vyhodnotili jako rizikovejsi a tudiz pocitaj v kalkulacich s mensi sanci na znovupouzitelnost.

Pokud by se tudiz u centralu pocitalo 2x pouziti tak pri jeho zahozeni prijdou jen o jedno dalsi pouziti. Pri 10x u postranich prijdou o 9 dalsich letu.


Sice to vypada jako divna logika ale moc by me neprekvapilo kdyby s timdle operovali/pocitali. Vyhodnoceni rizik je bezna vec pri podobnych vypoctech

Re: Falcon Heavy

Napsal: 2.6.2018 16:27
od Evžen111

ještě jedna vzpomínka, ve videu jsou pěkné detaily na Teslu, malé autíčko za sklem, něco, co jsem ještě neviděl, tak snad se bude líbit
E

Re: Falcon Heavy

Napsal: 11.8.2018 18:21
od Geo
Plus, jak daleko je posádka remorkéru a přistávací plošiny,
+ celý záběr z plošiny na přistání do vody
+ spousta záběrů z haly a vývozu na rampu
:palec nahoru:

Re: Falcon Heavy

Napsal: 16.10.2018 23:22
od Dugi
Jak vypadá harmonogram letů rakety Falcon Heavy? Momentálně máme potvrzené čtyři starty:
- Arabsat 6A (NET začátek 2019)
- STP-2 (NET 2019)
- AFSPC-52 (NET září2020)
- Ovzon (NET 4. čtvrtletí 2020)

Na potvrzení čekají náklady od Inmarsatu a Viasatu.
Zdroj

Re: Falcon Heavy

Napsal: 25.10.2018 18:31
od Ketivab
Náklad od ViaSatu byl potvrzen! Falcon Heavy v období mezi roky 2020-2022 vynese satelit ViaSat-3. Družice bude vynesena na "near-GEO" dráhu - nepůjde úplně o geostacionární dráhu, ale družice bude potřebovat výrazně méně deltaV na dosažení své finální GEO dráhy. Celkem by tedy druhý stupeň měl provést tři zážehy - jeden pro vynesení na LEO, druhý na GTO a třetí by měl být proveden pár hodin po startu v nejvyšším bodě dráhy. Podobný profil byl využit např. při startu Atlasu V na misi AEHF-4 před několika dny. Zdroj