Falcon Heavy
- fretka323
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1034
- Reputace: 3
- Bydliště: Orlová
- Registrován: 18.6.2014 20:41
Re: Falcon Heavy
Ono... plánují to ale myslím že ne hned ze začátku. jedná se o tzv. Crossfeed - po odpojení urychlovacích stupňů bude vlastně centrální stupeň pořád plný paliva, takže doletí dále.
Klidně mne oslovujte Radim.
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 643
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Falcon Heavy
Ano, to psal nauprsk. Jmenuje se to crossfeed. Ten se ale nebude zpočátku používat. Jde o poměrně složitý proces. Výhoda není jen v tom, že může jet centrální stupeň na plný tah, ale také v tom, že po odhození postranních bloků bude mít celý první stupeň plné nádrže.adambuchta píše:Jestli se budu mýlit, klidně mě opravte, ale mýslím, že se palivo nějak přečerpává do centrálního stupně aby mohl i prostření jet na plný tah, a tak se zvýší celkový tah při startu, narozdíl třeba od delty IV heavy, kde je tah centrálního snižován, aby vydrželo palivo.
EDIT: fretka byl rychlejší
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: Falcon Heavy
Jestli bude mít centrální stupeň po odhození postranních bloků plné nádrže záleží na tam jak bude palivo přečerpáváno. Už celkem dávno (ještě v době falconu 9 v1.0, motory v konfiguraci 3x3) jsem četl, že se uvažovalo se zásobováním tři motorů centrálního stupně sousedících s postranním blokem z nádrží postranního bloku (to samozřejmě na obou stranách). V tomto případě by po vyhoření paliva v postranních blocích zbylo v centrálním bloku cca 75% paliva.
Technologie to je velmi zajímavá, ale komplikovaná. Neví někdo jestli už ji někdo zkoumal?
Taky mě napadlo, že by s crossfeedem postranní stupně vyhořely o dost dřív, což by bylo výhodné pro jejich návrat a přistání.
Technologie to je velmi zajímavá, ale komplikovaná. Neví někdo jestli už ji někdo zkoumal?
Taky mě napadlo, že by s crossfeedem postranní stupně vyhořely o dost dřív, což by bylo výhodné pro jejich návrat a přistání.
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Falcon Heavy
shuttle do istej miery...
crossfeed tak skoro nebude, inak
crossfeed tak skoro nebude, inak
Per aspera ad astra [42]
Re: Falcon Heavy
Bohužel z crossfeedem to zatím spíš vypadá tak, že nebude vůbec. Je to velmi složitá technologie a v současné době neexistuje žádný náklad, pro který by byl crossfeed potřeba, Falcon Heavy bude stačit sám o sobě.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"I reject your reality and substitute my"
"I reject your reality and substitute my"
Re: Falcon Heavy
Kazdopadne muze FH po startu postupne tlumit tah motoru hlavniho core, protoze s ubytkem paliva bude stoupat akcelerace, takze urcitym zpusobem to protahnout lze...
-
- Zájemce o kosmonautiku
- Příspěvky: 63
- Reputace: 0
- Registrován: 20.1.2016 16:33
Re: Falcon Heavy
No, jinak by ty postranní bloky neměly smyslJardax píše:Kazdopadne muze FH po startu postupne tlumit tah motoru hlavniho core, protoze s ubytkem paliva bude stoupat akcelerace, takze urcitym zpusobem to protahnout lze...
Re: Falcon Heavy
Je to technicky náročné, finančne náročné alebo jednoducho o to nie je záujem?Agamemnon píše:shuttle do istej miery...
crossfeed tak skoro nebude, inak
A nie sú nejaké nove prepočty akú nostnosť bude mať FH s novými stupňami full thrust?
"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
Re: Falcon Heavy
Určitě je to technicky i finančně náročné, protože se jedná o úplně novou technologii. A zájem o maximální nosnost je také minimální, FH dokáže uspokojit všechny zakázky i bez crossfeedu.
K té nosnosti, na subredditu r/spacex udělal uživatel /u/JonSeverinsson nějáké výpočty ohledně nosnosti FH a znovupoužitelnosti: https://www.reddit.com/r/spacex/comment ... l_payload/
K té nosnosti, na subredditu r/spacex udělal uživatel /u/JonSeverinsson nějáké výpočty ohledně nosnosti FH a znovupoužitelnosti: https://www.reddit.com/r/spacex/comment ... l_payload/
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"I reject your reality and substitute my"
"I reject your reality and substitute my"
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Falcon Heavy
viac ako 53 na leo to nebude... to by bolo možno dosiahnuteľné s týmito všetkými upgradmi a crossfeedom ku tomu... a aj o tom boli/sú pochybnosti...
@crossfeed...
úplne nová technológia to nie je... je to náročné, to áno... ale zase sa netvárme, že nikto nikdy neprečerpával palivo v potrebných objemoch... zvyčajne sa to síce nerobí za letu... samozrejme... je potrebné to postaviť, pretestovať, etc...
ale ono - napr. shuttle robil prečerpávanie, pretože palivo bolo v inom stupni ako motory
@crossfeed...
úplne nová technológia to nie je... je to náročné, to áno... ale zase sa netvárme, že nikto nikdy neprečerpával palivo v potrebných objemoch... zvyčajne sa to síce nerobí za letu... samozrejme... je potrebné to postaviť, pretestovať, etc...
ale ono - napr. shuttle robil prečerpávanie, pretože palivo bolo v inom stupni ako motory
Per aspera ad astra [42]