Starship/BFS
Re: Starship/BFS
Vzhledem k tomu, že je na tom ta vlajka a logo, už to zjevně přetírat nebudou.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10800
- Reputace: 10176
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship/BFS
Sice jsme v tomto vláknu mírně OT a chápu, že je to míněno jako žert, ale přesně toto (že je to nemožné) naopak Elonovi v minulých 18 letech říkalo velmi mnoho lidí (i odborníků z airspace průmyslu) a to mnohokrát. To nejde, to nemůžeš, to nebude fungovat technicky, finančně...
Elonovy úspěchy (s Teslou, SpaceX, Paypall, atd.) jsou dané právě díky tomu, že tyto kritické hlasy sice vnímá, ale neřídí se jimi. Řídí se fyzikálními zákony a pokud něco fyzika vyloženě nevylučuje, tak je to podle jeho správného úsudku možné realizovat. Jde jen o to, aby jeho společnost při tomto úsilí nezkrachovala (což se v několika případech málem stalo ).
Elon je zastánce radikálních inovací. Pokud se neinovuje dostatečně radikálně, tak podle něj není možné dosáhnout významných cílů a šlo by víceméně jen přešlapování na místě. Celkem stručně a výstižně to popsal při svém nedávném online rozhovoru pro letošní setkání Mars Society. Tam Zubrinovi vysvětluje jaké cíle a úvahy ho vedly k základním parametrům konstrukce SS/SH. Stojí za to si to poslechnout.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship/BFS
To nedávam. S angličtinou vačšinou nemám problém, ale Elonovi ani trochu nerozumiem a tie automatické titulky ma hrozne štvú, že tam tie slová nabiehajú postupne.
Úplne vidím, ako odchádzajú borci z porady a jeden sa druhého pýta "Čo vravel?"
Úplne vidím, ako odchádzajú borci z porady a jeden sa druhého pýta "Čo vravel?"
Re: Starship/BFS
Je to pěkný. Ale upřímně člověku, kterej sleduje toto fórum anebo ElonX, to nic novýho neřekne. O nic nepřicházíš.
Re: Starship/BFS
Respektive teď k večeru, jak se mi to rozkládá v hlavě, mě přece dvě doposud jinde nezmíněný zajímavosti napadly... Obě se týkaly škálovatelnosti.
Zaprvé jak malá, tak velká raketa musí nést avioniku. Prakticky stejnou. Zatímco u malé se hraje o každej kilogram, pro velkou je to prakticky zanedbatelnej zlomek hmotnosti. Člověka by to mohlo napadlout, nicméně já o tom takhle nikdy nepřemýšlel.
Zadruhé mluvil Elon o úkosech na odlitcích. Jen pro doplnění těm, kdo neví o co jde - odlitky, aby šly po onom odlití vytáhnout z formy, musí být ukosený do "V". Jako byste chtěli odlít hranol, ale z důvodu technologie byli ve skutečnosti nuceni odlít prizmatickej lichoběžník. Trošku je to vidět tady: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... Q&usqp=CAU Takto přidanou hmotu nesou jak odlitky malý, tak ty velký. Tedy podobně jako v předchozím případě to u větších celků nepředstavuje tak výraznou porci.
Obecně Elon prokázal širokou znalost inženýrských problémů do velké hloubky. Zmiňoval známej fakt malýho průměru F9 kvůli transportovatelnosti po silnicích, zároveň z toho plynoucí a již méně se objevující náchylnost rakety k ohybovým momentům. Asi i proto ten strach z větru.
Omlouvám se zároveň za dvojí příspěvek pod sebou. Kdybych jen editoval, leckdo by se nedozvěděl, že jsem něco doplnil.
Zaprvé jak malá, tak velká raketa musí nést avioniku. Prakticky stejnou. Zatímco u malé se hraje o každej kilogram, pro velkou je to prakticky zanedbatelnej zlomek hmotnosti. Člověka by to mohlo napadlout, nicméně já o tom takhle nikdy nepřemýšlel.
Zadruhé mluvil Elon o úkosech na odlitcích. Jen pro doplnění těm, kdo neví o co jde - odlitky, aby šly po onom odlití vytáhnout z formy, musí být ukosený do "V". Jako byste chtěli odlít hranol, ale z důvodu technologie byli ve skutečnosti nuceni odlít prizmatickej lichoběžník. Trošku je to vidět tady: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... Q&usqp=CAU Takto přidanou hmotu nesou jak odlitky malý, tak ty velký. Tedy podobně jako v předchozím případě to u větších celků nepředstavuje tak výraznou porci.
Obecně Elon prokázal širokou znalost inženýrských problémů do velké hloubky. Zmiňoval známej fakt malýho průměru F9 kvůli transportovatelnosti po silnicích, zároveň z toho plynoucí a již méně se objevující náchylnost rakety k ohybovým momentům. Asi i proto ten strach z větru.
Omlouvám se zároveň za dvojí příspěvek pod sebou. Kdybych jen editoval, leckdo by se nedozvěděl, že jsem něco doplnil.
Re: Starship/BFS
Živá prezentace v Boca Chica nebude. Jen novinky prezentované textově:
https://twitter.com/tobyliiiiiiiiii/sta ... 7306781696
Asi nepotřebuje nyní prezentování kvůli investorům + aby neustále někdo zblízka obhlížel co dělají.
https://twitter.com/tobyliiiiiiiiii/sta ... 7306781696
Asi nepotřebuje nyní prezentování kvůli investorům + aby neustále někdo zblízka obhlížel co dělají.
Re: Starship/BFS
Já jsem to teda pochopil tak, že příští týden na webu spacex bude upřesnění data prezentace, ne ta prezentace samotná.
Ve vláknu na twitteru dál jsem nic relevantního nenašel.
Ve vláknu na twitteru dál jsem nic relevantního nenašel.
Re: Starship/BFS
Já jsem to pochopil tak, že prezentace nebude formou videa - pouze vydají na webu článek s novinkami.
Re: Starship/BFS
Je to možné nevládnu angličtinou na nějak závratné úrovni.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3881
- Reputace: 3041
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship/BFS
Chápal bych to taky jako Dugi, příští týden prezentace ve formě psaných novinek na webu SpaceX. Jenom mi úplně nedává smysl, proč natírají ten exemplář na bílo.