Starship/BFS
Re: Starship/BFS
Taky mě to napadlo. Ale ona SS natlakovaná bude: na jednu atmosféru, řekněme 100 kPa. To by na Zemi udrželo 10t na metr a na Měsíci šestkrát tolik. Snad v rychlosti počítám dobře.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3050
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship/BFS
souhlas, a ještě k tomu, jak je to tvarované, tak tam podle mě počítají s jeho spečením, to už ESA zkoušela, takže to nějakou váhu ponese samo
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3050
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship/BFS
nový status od Brendana Lewise
svislé nádrže pozemního segmentu hotové, zajímavé je, že na místo přibyly i obří ležaté nádrže na metan, jaký je mezi nimi rozdíl netuším
S21 zbývají čtyři spoje, oba díly špičky jsou venku a ke spojení dojde možná ještě dnes
Booster 5 je takřka hotový, chybí dva spoje, všimněte si obří trubky u stěny nádrže, k čemu asi slouží?
objevil se thrust puck pro S24 a dokonce pro B9
svislé nádrže pozemního segmentu hotové, zajímavé je, že na místo přibyly i obří ležaté nádrže na metan, jaký je mezi nimi rozdíl netuším
S21 zbývají čtyři spoje, oba díly špičky jsou venku a ke spojení dojde možná ještě dnes
Booster 5 je takřka hotový, chybí dva spoje, všimněte si obří trubky u stěny nádrže, k čemu asi slouží?
objevil se thrust puck pro S24 a dokonce pro B9
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3050
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship/BFS
Jo, tak to nevím, ale devítka, to je šestý start SH, to by lidně už mohlo být
tady je
je to pořádný kus železa, proti nedávno přivezenému prvnímu dnu pro 33 motorů (B7 - B6 má ještě 29) tam nevidím žádné rozdíly
zajímalo by mě, co jsou ty dva velké prostupy navíc, mají různý průměr, takže logicky kyslík a metan, ale k čemu???
tady je
je to pořádný kus železa, proti nedávno přivezenému prvnímu dnu pro 33 motorů (B7 - B6 má ještě 29) tam nevidím žádné rozdíly
zajímalo by mě, co jsou ty dva velké prostupy navíc, mají různý průměr, takže logicky kyslík a metan, ale k čemu???
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3050
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship/BFS
Ježek, nebo chobotnice?
ne, je to větvení vedení metanu v superheavy, chybí mi tam vedení pro centrální motory
a zajímalo by mě, zda ty podpůrné kusy jsou jenom pro transport
ne, je to větvení vedení metanu v superheavy, chybí mi tam vedení pro centrální motory
a zajímalo by mě, zda ty podpůrné kusy jsou jenom pro transport
Re: Starship/BFS
To je ešte kus pre 29 motorovú SH, 1-8-20, prívod vidieť horšie zaslepený hliníkovou páskou na zadnej strane kúsok vytŕčajúci z dýnka (žltou označené). Konštrukcia je podľa vzhľadu len zvárací prípravok, bolo by to moc ťažké a predimenzované takto hrubé. Pre upevnenie budú tie úchytky s očkami navarené na dýnku (červenou označené).
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3050
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship/BFS
přehled ze 7.11. od Brendana Lewise
oproti němu k dnešku spojen trup a špička S21, montáž spodních klapek, chybí poslední spoj obou částí
B5 má hotovou kyslíkovou nádrž
oproti němu k dnešku spojen trup a špička S21, montáž spodních klapek, chybí poslední spoj obou částí
B5 má hotovou kyslíkovou nádrž
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3050
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship/BFS
máš pravdu, jenom si nejsem jistý tím, že je to přípravek, přeci jenom tam budou působit docela velké tlakySamo píše: ↑27.10.2021 21:59 To je ešte kus pre 29 motorovú SH, 1-8-20, prívod vidieť horšie zaslepený hliníkovou páskou na zadnej strane kúsok vytŕčajúci z dýnka (žltou označené). Konštrukcia je podľa vzhľadu len zvárací prípravok, bolo by to moc ťažké a predimenzované takto hrubé. Pre upevnenie budú tie úchytky s očkami navarené na dýnku (červenou označené).
v souvislosti s větvením mě napadla jedna věc, u superheavy i lodi jsou vnější motory napojeny do kupole nádrže, u boosteru je to ok, při přistání pojedou jenom vnitřní motory a ty budou kyslík sosat z plochého dna, co ale u lodi, na konci běhu vakuových motorů se jejich sací hrdla vynoří a na dně zbyde poměrně dost kyslíku, co s tím?
Re: Starship/BFS
Na "downcommer" aj keď sa to nezdá, by nemali ideálne pôsobiť žiadne tlaky či ťah. Prepážka metánovej nádrže musí byť schopná udržať váhu metánu nad sebou staticky keď sa tankuje a motory nevyvíjaú žiaden ťah. Inak sa budú sily prenášať na spodnú, ktorá musí držať omnoho tažší a väčšie množstvo kyslíku plus zavesených 9 zatiaľ, 13 neskôr, Raptorov s gimbalom. Plus kvôli expanzii musí mať downcomer dilatáciu takže nieje úplne stavaný na prenšanie síl, časť jeho vlastnej váhy bude vysieť na prepážke a časť bude podporená rúrami "chobotnice". Ja osobne by som mu nedával nejakú štrukturálnu úlohu a aby prenášal silly. Možno ešte samotnej chobotnici keď už tam je, dal úlohu vystuženia spodnej prepážky proti tlakom ktoré pôsobia na puk. Treba si uvedomiť že ani tie rúry niesú zrovna tenké, tak 100-200mm. Tenktostennná nerezová rúra takých priemerov má už svoju pevnosť, bolo by zbytočné tam dávať mŕtvu váhu 25mm plného plátu. Ak by to bolo štrukturálne, som si istý že by to neboli plné pláty ale odľahčené s veľkými otvormi. Takto to vyzerá že tam je iba veľa malých dier na upevňovanie menších prípravkov a pomôcok na fixovanie polohy pre zváranie.
K tej otázke, myslím že by dali motorom "slamky" smeruj púce dole k puku aby vedeli využiť maximum LOX alebo Rvac. odstaviť predčasne a zážih dokončiť na menej efektívnych klasických raptoroch. V mene jednoduchosti by vyhrali za mňa tie slamky, nepridali by na hmotnosti veľmi a prepínať motory na pár s zážihu by bolo nesmierne otravné a možnosť zlyhania, miesto uplne pasívnej, hlúpej rúry ktorá nemá prakticky čo pokaziť.
K tej otázke, myslím že by dali motorom "slamky" smeruj púce dole k puku aby vedeli využiť maximum LOX alebo Rvac. odstaviť predčasne a zážih dokončiť na menej efektívnych klasických raptoroch. V mene jednoduchosti by vyhrali za mňa tie slamky, nepridali by na hmotnosti veľmi a prepínať motory na pár s zážihu by bolo nesmierne otravné a možnosť zlyhania, miesto uplne pasívnej, hlúpej rúry ktorá nemá prakticky čo pokaziť.
Naposledy upravil(a) Samo dne 15.11.2021 14:29, celkem upraveno 2 x.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."