Stránka 63 z 72

Re: Crew Dragon

Napsal: 4.8.2020 23:11
od jakubv
Tak už jsou rozhovory po přistání,
přetížení peak 4.5G a další pocity
https://twitter.com/NASA/status/1290752634790584323
https://twitter.com/NASA/status/1290754309987147777

Re: Crew Dragon

Napsal: 26.9.2020 4:39
od Pospíšil
NASA je aktuálně ve finální fázi revize dat z mise DM-2 pro udělení certifikace lodi Crew Dragon.
NASA spolu se SpaceX poskytnou další podrobností během tiskovek k misi Crew-1 v příštím týdnu.
https://twitter.com/thesheetztweetz/sta ... 34176?s=21

Re: Crew Dragon

Napsal: 19.10.2020 19:22
od Saturn1234
Proč se Crew Dragon nepřipojuje na stejný typ portů jako Dragon 1. Je to něco s bezpečností?

Re: Crew Dragon

Napsal: 19.10.2020 19:40
od Wopat
Protože se jedná o dvě rozdílná rozhraní.

Dragon první generace se stejně jako Cygnus nebo HTV připojují na CBM (Common Berthing Mechanism) - port s velkým průměrem, na nějž je možné připojovat cokoliv dalšího POUZE pomocí robotické paže (tzv. berthing - spojování dvou pasivních modulů).
Obrázek

Crew Dragon se připojuje automaticky (docking - spojování aktivního s pasivní) a k tomu je potřeba jiný port - IDA (International Docking Adapter), který má, kromě jiného, menší průměr. Z mnoha důvodů nechceš, aby se loď s posádkou musela k ISS připojovat tak, že jí nejdříve někdo musí zachytit robotickou paží. Naopak u nákladních lodí to vůbec nevadí a ty naopak rády využijí velký průměr poklopu pro přesun případných velkých věcí.
Obrázek

Re: Crew Dragon

Napsal: 19.10.2020 19:51
od petrsida
A cargo dragon 2 má taky aktivní port?

Re: Crew Dragon

Napsal: 19.10.2020 19:55
od Dugi
Cargo Dragon druhé generace je v podstatě jen minimálně upravený Crew Dragon, takže má i jeho dokovací systém.

Re: Crew Dragon

Napsal: 19.10.2020 20:29
od Saturn1234
Páni Wopate, díky za odpovědi :klaní se: . Ten rozdíl jsem neznal. Jak se liší, jestli to k tomu "přitlačí" robotická paže, a nebo motory? Nebo si to představuju špatně?

Re: Crew Dragon

Napsal: 19.10.2020 20:34
od Wopat
Představuješ si to dobře. Jen v druhém případě to "netlačí" motory, ale setrvačnost lodi. Motory už pár metrů před kontaktem nic nedělají.

Nejdřív dojde k tzv. měkkému zachycení (soft capture), kdy se do sebe zamknout dokovací prstence. K tomu dochází jen u dockingu. Poté se mechanismus zatáhne do sebe, dojde k propojení veškerého rozhraní mezi lodí a stanicí a také vznikne hermetické spojení. Odsud už je to pro oba způsoby stejné. Následně je do vestibulu (prostor mezi vnějším poklopem lodi a vnějším poklopem stanice napuštěn vzduch, a dojde k vyrovnání tlaku ve vestibulu a lodi, aby to odpovídalo stanici (minimální nebo žádné úpravy). Pak se může otevřít.

Re: Crew Dragon

Napsal: 9.11.2020 9:33
od Pospíšil
Velmi pravděpodobně vidíme úpravu/zesílení tepelného štítu v okolí připojovacího bodu kabiny k trunku.
Při kontrole kabiny z mise DM-2 po přistání bylo v těchto místech nalezeno trochu větší opotřebení než se očekávalo, takže pro misi Crew-1 došlo k zesílení štítu.

Obrázek

Obrázek

Re: Crew Dragon

Napsal: 11.11.2020 0:01
od Dugi
NASA včera uzavřela Human Rating Certification Plan pro loď Crew Dragon. To znamená, že po nespočtu pozemních zkoušek, simulací, nepilotovaném a pilotovaném testu byl zakončen certifikační proces pilotované kosmické lodi od soukromé firmy.
Zdroj