Stránka 54 z 72

Re: Crew Dragon

Napsal: 9.5.2019 14:27
od Sajri
Já jsem třeba taky z příspěvku nepochopil, o jaký test šlo (ono to v něm ani nebylo napsáno a odkaz jsem neotvíral), a předpokládal, že šlo o DM-1.

Re: Crew Dragon

Napsal: 9.5.2019 14:33
od Meybe
Pospíšil píše:
Meybe píše:Mohu se zeptat proč by po mém příspěveku měla vzniknout nějaká panika?
Když jsem si přečetl první větu tvého příspěvku, lekl jsem se, že se to váže k příspěvku a diskusi nad tím = testu Draco a SuperDraco motorů na kabině z mise DM-1, nebo dokonce k Demo Misi 1 samotné, která byla vyhodnocená jako úspěšná. :)

Nebylo na první pohled zřejmé, že popisuješ problém z úplně jiného dubnového testu - padákového drop testu, o kterém tady poslední diskuse nebyla vedena. Proto jsem napsal více podrobností, aby nedošlo k mýlce. Přece jen, ne každý uživatel dopodrobna a trvale sleduje dění okolo CD a mohl by si ty dva samostatné testy během jednoho měsíce nějak nevhodně spojit.

Díky za upřesnění. Teď už mi to dává smysl. :palec nahoru:

Re: Crew Dragon

Napsal: 9.5.2019 15:36
od Pospíšil
Pospíšil píše:Jen aby nevznikla nějaká panika, jednalo se o další z řady drop-testů padákového systému Crew Dragonu v Nevadské poušti Delamar Dry Lake. Tentokrát šlo o test případu, kdy se jeden ze 4 padáků neotevře a zbývající 3 mají zajistit "měkké" dosednutí testovacího aparátu/saní. Gerstenmaier, na výzvu senátora Brookse, neupřesnil o jakou závadu přesně šlo, zda příčinou "poškození po dopadu" byl způsob provedení testu - shozu z nosného letounu, chybná konstrukce padáků, nebo něco jiného.
Trochu více informací přináší ještě tento článek: https://spacenews.com/crew-dragon-parac ... cent-test/

- SpX včera doplnilo, že zbývající 3 padáky při "single-out" testu v dubnu se neotevřely zcela.
- podobných "single-out" drop testů SpX provedla už 5 z celkových 19 padákových testů pro Crew Dragon.
- Všech 5 předchozích testů se 3 aktivními a 1 neaktivním padákem proběhlo úspěšně.
- před misí DM-2 proběhne podle plánu ještě několik dalších padákových drop testů.

Já ještě doplním, že všechny padákové testy pro "nominální rozsah podmínek" už úspěšně proběhly. To, co se nyní a v následujících měsících testuje jsou všechno off-nominal testy, tj. jak se budou padáky chovat, když něco selže, nebo nastanou podmínky mimo běžného provozu, mimo nominální letovou obálku.

Re: Crew Dragon

Napsal: 9.5.2019 15:56
od petrsida
A dá se v takovém případě vůbec mluvit o selhání?, mám off nominal nastavení a sleduju, jak se s tím systém popasuje a na základě toho můžu vylepšovat

v tomhle ohledu je naopak žádoucí, aby se limity objevily, vše se spočítat a nasimulovat nedá, pochopení toho, co se děje vede k vyšší bezpečnosti

politická grilovačka s vlastními postranními úmysly je pak už jenom další level

Re: Crew Dragon

Napsal: 10.5.2019 7:42
od Amper
podle mne je "single-out" scenar legitimni a SpX musi dokazat ze v danem pripade astronauti v pohode preziji. Je to stejna situace jako kdyz u dopravniho letadla testuji let s jednim vypadlym motorem. Neco co neni bezne ale muze nastat.

Samozrejme ale ze pak musi byt nastavene akceptacni limity jinak - napr. se da ocekavat vyssi rychlost dopadu atd... a bez presnych informaci se da tezko odhadnout co bylo uz spatne

Re: Crew Dragon

Napsal: 10.5.2019 8:10
od milantos
Dopadová rychlost, resp. její rozmezí na 3 padáky se asi nasimulovat dá. Špatné ale bylo to, že se ty padáky neotevřely úplně

Re: Crew Dragon

Napsal: 10.5.2019 9:22
od Pospíšil
Ano, víme zatím jen to, že se 3 padáky neotevřely úplně. Neviděli jsme video ani fotku, takže zbytek už budou pouze spekulace. Co můžeme asi vyloučit je roztržení nebo zamotání padáků do sebe.

Nevíme, jestli příčinou neúplného naplnění vrchlíků byla závada na zpomalovacím mechanismu, který zajišťuje postupné plnění vrchlíků vzduchem, nebo k otevření došlo v malé výšce, kdy pak už nebylo dost času na kompletní naplnění.

Důležité je, že špatný výsledek nastal až při 6. testu tohoto scénáře, kdy předchozích 5 dopadlo dobře a u tohoto se vyskytla závada. Příčiny se najdou a padákový systém se vylepší pro jeho vyšší spolehlivost.

Re: Crew Dragon

Napsal: 15.7.2019 22:01
od CarlJARx
Dnes konference o Crew Dragonu a výsledky šetření nehody.
Může k tomu někdo napsat podrobnosti, technická angličtina je opravdu složitá, netroufám si.

Zdroj:
https://twitter.com/hashtag/CrewDragon?src=hash
Celá zpráva
https://www.spacex.com/news/2019/07/15/ ... estigation

Re: Crew Dragon

Napsal: 15.7.2019 22:24
od Samo
Áno môžem aj keď na amatérskej úrovni. Celý problém bol v tom že do systému hélia sa dostalo počas spracovania lode unikajúce okysličovadlo NTO teda Tetraoxid Dusičitý. Pri inicializácii asi 100 ms pred zážihom sa vpustilo do systému hélium to zo sebou zobralo vo vysokej rýchlosti NTO ktoré bolo v rúrkach héliového systému a po náraze do titánovej spetnej klapky došlo doslova k jej vznieteniu a rozpadu. Čo nasledovalo dalej už vieme.

Zasa dalšia šialená príčina po Amos 6 ktorá sa pravdpodobne nikdy v histórii neobjavila. Inak pre riešenie stačí vynechať spetné klapky, nechať to na tzv. "brust disc" membrány ktoré sa pod tlakom samé pretrhnú a samozrejme zabrániť NTO aby sa dostalo do tlakovacieho systému ak som správne pochopil zo spávy SpaceX. Pre úpnosť v Dragone sú 2 palivové systémy, nízkotlaký pre 12 trysiek Draco a vysokotlaký pre 8 SuperDraco na ktorom sa vyskytla anomália.

https://www.spacex.com/news/2019/07/15/ ... estigation

Re: Crew Dragon

Napsal: 15.7.2019 22:32
od Dugi
Popsal jsi to velmi dobře, zítra k tomu vyjde na blogu článek. ;-)