Starlink v1.0 L19
Re: Starlink v1.0 L19
Osobně bych se určitě přimlouval za překlady. Nemohu k tomu nikoho nutit, ale určitě by to potěšilo mnoho uživatelů tohoto fóra.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starlink v1.0 L19
Je to konzistentní s tím, co jsem si myslel - jeden motor vybuchl cca ve dvou třetinách entry burn a produkoval pouze zbytkový tah, stupeň pak vstoupil do atmosféry moc rychle a rozpadl se
červeně je zrychlení z minulého startu, modré z dnešního
červeně je zrychlení z minulého startu, modré z dnešního
Re: Starlink v1.0 L19
Děkuju za podnět. Osobně si rád dávám práci oddělit formátem původní zdroj od svých textů. Tedy určitě se obtěžuju docela dost. Zvlášť s ohledem na to, že jde o volnočasovou aktivitu (jako u nás všech, samozřejmě). Připravuju je tak, jak by se mi samotnýmu líbilo je číst.
Překlady nemám rád z principu. Člověk je často svědkem lidové tvořivosti a misinterpretace původního sdělení.
Na jiném fóru jsem byl svědkem vášnivých diskusí na toto téma. Závěr byl, že vkládat se má originální zpráva a každý buď rozumí anebo si daný jazyk nechá přeložit Googlem.
Zkrátka co člověk nebo komunita, to jiný vkus. Rozhodně bych nechtěl být většině na obtíž.
Překlady nemám rád z principu. Člověk je často svědkem lidové tvořivosti a misinterpretace původního sdělení.
Na jiném fóru jsem byl svědkem vášnivých diskusí na toto téma. Závěr byl, že vkládat se má originální zpráva a každý buď rozumí anebo si daný jazyk nechá přeložit Googlem.
Zkrátka co člověk nebo komunita, to jiný vkus. Rozhodně bych nechtěl být většině na obtíž.
Re: Starlink v1.0 L19
Vyjádření Scotta Manleyho k události. Nový příspěvek proto, že ten předchozí již možná někdo četl a nedostal by upozornění.
Na konci zmiňuje a potvrzuje, která polovina krytu je tzv. aktivní.
Na konci zmiňuje a potvrzuje, která polovina krytu je tzv. aktivní.
Re: Starlink v1.0 L19
Jedna polovina krytu nalomená.
https://twitter.com/TrevorMahlmann/stat ... 0270475271
...druhá asi v pořádku.
https://twitter.com/Kyle_M_Photo/status ... 8063199238
https://twitter.com/TrevorMahlmann/stat ... 0270475271
...druhá asi v pořádku.
https://twitter.com/Kyle_M_Photo/status ... 8063199238
Re: Starlink v1.0 L19
No a ta nalomená mi přijde že je pasivní...tj do sítě to asi chytli v pořádku
Re: Starlink v1.0 L19
Myslíte, že ty zlomený jdou prostě do šrotu? Zkusil jsem ohledně toho něco najít a nenašel.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3051
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starlink v1.0 L19
asi ano, je to sendvičová konstrukce, která jen tak opravit nepůjde
Re: Starlink v1.0 L19
Takže prý šlo o zatím nespecifikované tepelné poškození.
https://twitter.com/StephenClark1/statu ... 0463263746Stephen Clark na Twitteru píše:Hans Koenigsmann, SpaceX: The cause of the Falcon 9 landing failure on the most recent launch was “related to heat damage.” He adds it’s an ongoing investigation and declines to say more.
Re: Starlink v1.0 L19
Za selháním při přistání prý stála díra v ochranné manžetě okolo motoru. Motor byl bezpečně zhasnut, což vzhledem k jejich redundanci nenarušilo cestu vzhůru, ovšem neumožnilo přistání. Závěrem je vylepšení procesu "refurbishmentu", tedy "repase k letu".
https://twitter.com/nextspaceflight/sta ... 5470862338Michael Baylor na Twitteru postupně píše:Benji Reed (SpaceX): Notes that by flying Falcon 9 rockets so often, they are learning more about the launch vehicle. An anomaly during the recent Starlink mission was due to a boot having a hole in it during ascent. An engine was shutdown safely as a result.
...
The mission continued on successfully due to the multi-engine out capability on Falcon 9, but the landing was not possible due to the engine's issue.
(Me: Only three Merlin engines can be relit, so there is less engine redundancy for landing.)
...
Reed stressed that this particular component was a flight-leading piece of hardware. They will fix this issue moving forward with updated refurbishment processes.