Kdo chce létat v KSP, má prakticky dvě možnosti - buďto bude hru ovládat ručně, nebo využije plugin MechJeb, který bude let rakety korigovat sám a hráč bude pouze zadávat obecné instrukce.
Někde mezi těmito variantami leží ještě třetí možnost - hru budete ovládat ručně, ale díky samostatnému programu KSP Calculator budete mít lepší znalosti. Pojďme si tedy tohoto pomocníka představit. Stáhnete ho
zde. Další řádky už nemusí být aktuální, záleží na verzi, kterou používáte.
V programu najdete několik záložek, kterým se budeme postupně věnovat.
Circular orbit - Klasická kruhová dráha okolo planety (nebo alespoň podobná kruhové, protože 100% kružnici nevytvoříte). V okénko Altitude napíšete, v jaké výšce se má tato dráha nacházet - na výběr máte jak metry, tak i kilometry. Z rolovací nabídky stačí vybrat centrální těleso (Kerbal, Mun Kerbol - Minmus v mé verzi chybí). Pak kliknete na Calculate a program vám vyhodí jaká orbitální rychlost je na tuto dráhu potřebná, jak dlouho vám bude trvat oběh cílového tělesa a jaká je z této výšky úniková rychlost.
Eliptical orbit - eliptická dráha - tuto volbu použijte, pokud chcete mít výstřednou orbitu. Na výběr máte z různých možností - můžete zadat výšku perigea a výšku apogea, ale můžete do rovnice zapojit i rychlosti v jednotlivých apoapsidách. I tady můžete vybrat cílové těleso. Po kliknutí na Calculate vám program vyplivne všechny údaje - výšku apoapsid, rychlost v nich i dobu oběhu.
Hohmann transfer orbit - tahle tabulka vám umožní vypočítat údaje pro Hohmannovu elipsu - ta vám poslouží třeba pro přelety mezi Kerbinem a Munem. Více se o této přeletové dráze dočtete na
wikipedii. Do políčka Lower orbit zadáte nižší oběžnou dráhu (km nebo m), do okénka Higher orbit, pak dráhu vyšší. Pokud chcete přejít z vyšší dráhy na nižší (třeba odlet od Munu ke Kerbinu), zvolte možnost Hight to Low Orbit - v opačném případě samozřejmě možnost druhou. Vypočítaná čísla vám ukáží, jaké jsou oběžné rychlosti na vámi zvolených drahách i to, jakou změnu rychlosti (tzv. delta v) budete muset provést jak při zahajovacím zážehu (Velocity for transfer object Injection) i pro přechod na finální dráhu (Velocity for Target Orbit Injection). Úplně dole vidíte údaj Delta v needed for Transfer Orbit Menauver. Jedn áse o součet obou výše zmíněných delta v.
Funkce Launch Orbit - v mé verzi označená jen jako experimentální.
Stage Calculator - zadáte, z jakých součástí se váš stupeň skládá a program vám vypočítá její váhu (s palivem i bez), tah, specifický impuls, celkové delta v, které stupeň zvládne i poměr tahu k váze.
Multi stage Calculator - velmi podobný jako minulá možnost, jen tady můžete přidávat i další stupně a vypočítat tak údaje pro raketu jako celek.
Snad tenhle návod někomu pomůže.