Návody aneb jak na to

Vše o hře Kerbal Space Program
Odpovědět
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 24789
Reputace: 168
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Kerbal Space Progam

Příspěvek od Dugi »

Díky. :)
Na internetu jsou i šílenější nápady. Jeden borec třeba přistál na Munu, pak z něj odstartoval, zamířil na povrch Minmusu, pak zpátky přistál na Munu a následně se vrátil na Kerbin. Když se chce, jde všechno :-D
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
stana85
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 150
Reputace: 0
Registrován: 11.6.2011 15:14
Re: Kerbal Space Progam

Příspěvek od stana85 »

Zdravím jestli to tady někde je tak se omlouvám ale jak se dá změnit ten první modul na který začínám stavět raketu? Na žačátku tam je pořád sejný v navídce jsou jiné ale nevím jak je vyměnit.
„Jásání nad Starlinky je jásáním nad komíny uhelných elektráren jako symbolem pokroku,“
Jana Tichá
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 24789
Reputace: 168
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Kerbal Space Progam

Příspěvek od Dugi »

Ahoj,
asi máš na mysli tu kapsli, ve které sedí posádka. Záleží na tom, jakou máš verzi - v dřívějších byla na výběr jen jedna kabina, ve verzi 0.15 jsou tuším 4. Nové kabiny by mohly být v nějakém addonu. Ale upřímně řečeno - myslím si, že není potřeba využívat jinou kabinu - na průběh letu nemá prakticky žádný vliv, takže je jednou, jestli máš kabinu takovou, nebo makovou.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
stana85
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 150
Reputace: 0
Registrován: 11.6.2011 15:14
Re: Kerbal Space Progam

Příspěvek od stana85 »

JJ právě tu. Ani nevím jakou verzi mám ale nějakou starší. Ještě mě zajímá jedna věc. Jde ta hra nějak urychlit. Je celkem nuda se hodinu dívat na loď jak se vzbáší nad zemí. Někdo tady psal že jeho dělka letu trvala 8 dní. To měl pc zapnuté v kuse 8 dní?
„Jásání nad Starlinky je jásáním nad komíny uhelných elektráren jako symbolem pokroku,“
Jana Tichá
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 24789
Reputace: 168
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Kerbal Space Progam

Příspěvek od Dugi »

Hra se samozřejmě urychlit dá. V levém horním rohu je ukazatel, kolik času už uplynulo od startu. Když na tenhle ukazatel najedeš myší, posune se o kousek dolů a na jeho místě se objeví panel s několika šipkami. Myší pak snadno zvolíš, jak moc se má hra urychlit - čím víc šipek svítí (kliknul jsi na ně), tím běží herní čas rychleji (maximum je tuším 10 000x zrychlený čas).
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
stana85
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 150
Reputace: 0
Registrován: 11.6.2011 15:14
Re: Kerbal Space Progam

Příspěvek od stana85 »

Aha tak já mám ještě starou verzi kde to nejde. Taky jsem si všimnul že na domovských stránkch je jen demo a hra je placená. to tam dříve nebylo.
„Jásání nad Starlinky je jásáním nad komíny uhelných elektráren jako symbolem pokroku,“
Jana Tichá
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 24789
Reputace: 168
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Kerbal Space Progam

Příspěvek od Dugi »

Dřív byla hra zdarma. Tuším, že první placená verze byla 0.14. Z jejich webu si můžeš stáhnout poslední free verzi (tuším, že je to 0.13).
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 24789
Reputace: 168
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Kerbal Space Progam

Příspěvek od Dugi »

Dneska jsem se zase trochu nudil. :-D A tak jsem začal přemýšlet - jak si hraní KSP ozvláštnit. Jasně, tahle hra je atraktivní pokaždé, když ji hrajete, ale když třeba posedmé letíte na Minmus abyste na něm přistáli a zase se vrátili domů na Kerbin, začne se z toho pomalu stávat stereotyp. Touha objevovat a zkoušet nové metody se vytrácí. A proto mě napadlo přistát na Minmusu. Ano, to není nic mimořádného. Ale místo odletu jsem na jeho povrchu zůstal, přerušil hraní (přes sledovací stanici) a odstartoval znovu. Důvod? Chtěl jsem si vyzkoušet, jak se mi podaří následující plán - přistát s landerem v co nejtěsnější blízkosti minulého landeru. První stroj jsem posadil na rovinatou pláň, což má svou výhodu v bezproblémovém terénu, horší je, že je to dost daleko od rovníku, takže je potřeba dělat korekce dráhy. Pro zájemce jako obvykle přidávám postup.
Přistání prvního landeru (budeme mu říkat Jednička) nemá smysl popisovat - návod je v minulém příspěvku. Pojďme tedy na druhý lander(pro pořádek mu říkejme Dvojka), který má přistát vedle jedničky. Let na Minmus také popisovat nebudu - je naprosto shodný s tím, který jsem tu napsal nedávno. Začněme tedy ve chvíli, kdy jsme na oběžné dráze Minmusu. Pomocí glóbusu se zorientujte tak, abyste mířili do "zrychlovacího kolečka" všimněte si azimutu a pak se posuňte buďto o 90° na sever, nebo na jih. Např. při "zrychlovacím" azimutu 60°můžete jít buďto na 150°nebo na 330° - záleží jakým směrem potřebujete dráhu otočit. Zážehy provádějte postupně - zrychlovací bod se bude postupně posouvat k vám, následkem toho musíte posunovat i orientaci vaší rakety. Doporučuji tento postup - zjistit azimut, otočit o 90°, 2sekundový zážeh, vypnout motory, zjistit azimut, otočit o 90°, 2sekundový zážeh, vypnout motory ... a tak pořád dál a dál. Na mapě přitom kontrolujte, jak se oběžná dráha posouvá. Hotovo máte ve chvíli, kdy oběžná dráha Dvojky probíhá nad Jedničkou. Můžete zrychlit čas a přeleťte do okamžiku, kdy je Dvojka téměř úplně nad jedničkou. V tu chvíli proveďte brzdící zážeh, který vás prakticky zastaví - budete klesat téměř kolmo dolů. Ještě si na mapě zkontrolujte, že vaše očekávaná dráha končí alespoň někde poblíž Jedničky. V tuto chvíli můžete mapu opustit a začněte se připravovat na nejtěžší část - přistání. Před tím, než se o toto přistání s manévrováním pokusíte vám doporučuji si důkladně vyzkoušet přistání na Munu, či Minmusu. Jak uvidíte dále, pro zvládnutí přesného přistání potřebujete mít v ruce určitý cvik. Svůj pohled nastavte tak, abyste na klesající Dvojku koukali co nejvíc seshora. V tu chvíli si všimnete, že na povrchu je fialová tečka s uvedenou vzdáleností v metrech - to je Jednička. Právě k ní se snažíte dostat. Na dalších pát minut e pro vás tahle tečka stane středobodem vesmíru. Doporučuji zapnout SAS, abyste se příliš neodkláněli od svislé osy a klesali pokud možno co nejvíc kolmo. Shiftem a Ctrl (popřípadě X) kontrolujte tah motorů potřebný pro přistání - budete tedy ovlivňovat vertikální rychlost - kromě toho budete ovlivňovat i pohyb po horizontální ose, abyste se co nejvíc přiblížili k Jedničce. Zapněte tedy korekční trysky RCS (tlačítko R) a s pomocí tlačítek J I K L budete jemně manévrovat. Upřímně říkám, že to není nic jednoduchého - hlídat si pohyb po horizontální ose a zároveň dávat pozor na rychlost sestupu. Já nakonec domanévroval do poměrně slušné vzdálenosti od Jedničky. K ještě většímu přiblížení mi už chybělo palivo pro RCS trysky, ale myslím, že to není zase tak špatné.

Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
chobolatom
Znalec kosmonautiky
Znalec kosmonautiky
Příspěvky: 822
Reputace: 0
Registrován: 12.2.2012 15:37
Re: Kerbal Space Progam

Příspěvek od chobolatom »

Hehe, to se ti opravdu povedlo! :palec nahoru: Chtěl jsm se zeptat, jde už v KSP spojit k sobě 2 tělesa? Mě teda čím dál tim víc štve, že má stará grafická karta KSP pořádně neutáhne. :hlavou proti zdi
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 24789
Reputace: 168
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Kerbal Space Progam

Příspěvek od Dugi »

Díky :-)
Dokování zatím nejde. A navíc bych ho ani nedokázal využít :-D.
I můj noťas se s KSP pere. Hlavně prví fáze každé mise, kdy raketa letí atmosférou Kerbinu a hoří urychlovací bloky ... to je spíš tahová strategie, kdy obnovovací frekvence obrazovky klesá až k jednomu snímku za sekundu. Jakmile se člověk dostane na oběžnou dráhu, tak už to je většinou v pohodě.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij

Odpovědět

Zpět na „Kerbal Space Program“