Stránka 30 z 97

Re: EM-1

Napsal: 5.4.2019 8:18
od Jardax
Dugi píše:Zdaleka nejde jen o roury. Když pominu jejich vedení skrz věž, tak pořád potřebuješ nějaké rameno, které by propojilo věž s raketou. A stačí si vzpomenout, jak dlouho trvá taková akce u ramen pro SLS.
Vlastne by to musela byt dve nebo tri ramena (kyslik, vodik, elektricke a pomocne systemy Orionu - a to si nejsem jist jak je to s tlakovanim ISPC), a navic mnohem vyse nez je dnes vrchol obsluzne veze, takze by se musela protahnout...

Re: EM-1

Napsal: 5.4.2019 9:08
od petrsida
A k tomu nejspíš nutná vertikální integrace na rampě, coz by sice bylo řešitelné, ale rozhodně by to nebylo jednoduché

Re: EM-1

Napsal: 5.4.2019 9:09
od petrsida
Jardax píše:
Dugi píše:Zdaleka nejde jen o roury. Když pominu jejich vedení skrz věž, tak pořád potřebuješ nějaké rameno, které by propojilo věž s raketou. A stačí si vzpomenout, jak dlouho trvá taková akce u ramen pro SLS.
Vlastne by to musela byt dve nebo tri ramena (kyslik, vodik, elektricke a pomocne systemy Orionu - a to si nejsem jist jak je to s tlakovanim ISPC), a navic mnohem vyse nez je dnes vrchol obsluzne veze, takze by se musela protahnout...
A k Orionu by musel být další extra přístupový tunel

Re: EM-1

Napsal: 5.4.2019 9:15
od Pospíšil
Suma sumárum, stihnout všechny tyto úpravy, pokud jsou technicky možné, během 1 roku, by bylo téměř na úrovni zázraku z říše sci-fi. Dávám tomu 10% šanci. :|

Re: EM-1

Napsal: 5.4.2019 9:36
od Jardax
Na druhou stranu modifikovat 2nd stage FH na vetsi prumer pro integraci Orionu a vetsi dV by mohlo relativne jednoduse umoznit posilat Orion na cislunarni drahu... zvetsil by se castecne prumer, zvetsily by se nadrze, zvysila by se strukturalni integrita a najednou by SX melo moznost startovat i s 5m krytem. Jen ten tunel by byl vetsi zasah do rampy. Stavajici umbilical ramena by po modifikaci asi nebyl problem zachovat.
To by se asi stihnout dalo...
(teda bez letovych testu, to by se asi nestihlo :) )

Re: EM-1

Napsal: 5.4.2019 11:48
od petrsida
Jardax píše:Na druhou stranu modifikovat 2nd stage FH na vetsi prumer pro integraci Orionu a vetsi dV by mohlo relativne jednoduse umoznit posilat Orion na cislunarni drahu... zvetsil by se castecne prumer, zvetsily by se nadrze, zvysila by se strukturalni integrita a najednou by SX melo moznost startovat i s 5m krytem. Jen ten tunel by byl vetsi zasah do rampy. Stavajici umbilical ramena by po modifikaci asi nebyl problem zachovat.
To by se asi stihnout dalo...
(teda bez letovych testu, to by se asi nestihlo :) )

Teoreticky asi jo, prakticky ne, musela by se úplně změnit logistika, protože by to nešlo vozit po silnici, takže výroba jinde ....

Re: EM-1

Napsal: 5.4.2019 12:15
od Samo
petrsida píše: Teoreticky asi jo, prakticky ne, musela by se úplně změnit logistika, protože by to nešlo vozit po silnici, takže výroba jinde ....

Prečo? Už teraz občas vozia aerodynamické kryty z Hawthorne na Cape pomocou AN-124 Ruslan, myslím že 5m horný stupeň by problém nebol.
Edit: Ruslan je malý, náklad môže mať iba 4 m ale sú aj iné nakladné lietadlá.

Re: EM-1

Napsal: 5.4.2019 12:17
od Peter
To koukam, ze huz by se SpaceX vyplatilo si koupit vlastniho Ruslana.

Re: EM-1

Napsal: 5.4.2019 12:59
od petrsida
Samo píše:
petrsida píše: Teoreticky asi jo, prakticky ne, musela by se úplně změnit logistika, protože by to nešlo vozit po silnici, takže výroba jinde ....

Prečo? Už teraz občas vozia aerodynamické kryty z Hawthorne na Cape pomocou AN-124 Ruslan, myslím že 5m horný stupeň by problém nebol.
Edit: Ruslan je malý, náklad môže mať iba 4 m ale sú aj iné nakladné lietadlá.

Myslím, že jsi si odpověděl sám

Re: EM-1

Napsal: 1.5.2019 13:05
od JHošek
Přední sestava centrálního stupně CS-1 pro let EM-1 byla 15. dubna vyjmuta z integrační buňky D ve výškové budově 110 v MAF a převezena do prostoru konečné montáže v oblasti 47/48 v budově 103. Zde má být ve druhé polovině května spojena v horizontální poloze s vodíkovou nádrží. Jako poslední velký díl má být v létě připojena motorová sekce. Očekává se, že v prosinci bude stupeň dodán do Stennisova střediska pro zážehový test Green Run.
(na prvních třech fotografiích je v pozadí v buňce A vidět kyslíková nádrž pro centrální stupeň CS-2, určený pro let EM-2)




Vodíková nádrž v oblasti 47/48 budovy 103


Model továrny MAF. Vpravo v popředí oblast finální montáže 47/48 budovy 103, v pozadí výšková budova 110 (v ní se nachází vertikální svařovací zařízení VAC, mycí a integrační buňky).