Motor BE-4
Napsal: 19.9.2014 13:30
Pro snížení závislosti na ruském hardware vyvinula společnost Blue Origin společně s ULA nový motor s označením BE-4.
Uvidíme, zda i skutečnému motoru zůstanou takto ladné a čisté tvary.
Motor bude nástupcem stávajícího motoru BE-3, který Blue Origin začala testoval v roce 2013 a který měl vynášet loď New Shepard, jež se nakonec nedostala do užšího výběru komerční dopravy posádek pro NASA.
Motor má být 100% financován oběma výše zmíněnými společnostmi. Neslouží však, jak by se mohlo z předcházejících slov o nahrazování ruských motorů jevit, k náhradě RD-180 pro rakety Atlas V, ale až pro novou generaci raket.
Tomu odpovídá i harmonogram. První testy se uskuteční v roce 2016 a nasazení od roku 2019. Narozdíl od RD-180 se jedná o kyslíkovodíkový motor, který by však měl být levnější než RS-68 používaný na raketách Delta IV. Otázkou je kolikrát bude levnější a jak bude silný, protože jeho tah jeho předchůdce BE-3 je 6x nižší než RS-68.
zdroj:space.com
Uvidíme, zda i skutečnému motoru zůstanou takto ladné a čisté tvary.
Motor bude nástupcem stávajícího motoru BE-3, který Blue Origin začala testoval v roce 2013 a který měl vynášet loď New Shepard, jež se nakonec nedostala do užšího výběru komerční dopravy posádek pro NASA.
Motor má být 100% financován oběma výše zmíněnými společnostmi. Neslouží však, jak by se mohlo z předcházejících slov o nahrazování ruských motorů jevit, k náhradě RD-180 pro rakety Atlas V, ale až pro novou generaci raket.
Tomu odpovídá i harmonogram. První testy se uskuteční v roce 2016 a nasazení od roku 2019. Narozdíl od RD-180 se jedná o kyslíkovodíkový motor, který by však měl být levnější než RS-68 používaný na raketách Delta IV. Otázkou je kolikrát bude levnější a jak bude silný, protože jeho tah jeho předchůdce BE-3 je 6x nižší než RS-68.
zdroj:space.com