Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Mno ono je to o nastavenych bezpecnostnich limitech.
Za me je to o tom, ze rovni jsou si rovnejsi...
Edit: Budu za blbce, ale kolik lidi by se svezlo po SpX pri takovych problemech??? Priliz velka firma pro krach??? A nerikam to tu poprve!!!
Za me je to o tom, ze rovni jsou si rovnejsi...
Edit: Budu za blbce, ale kolik lidi by se svezlo po SpX pri takovych problemech??? Priliz velka firma pro krach??? A nerikam to tu poprve!!!
"Když se podíváš na nebe, sníš o tom být mezi hvězdami. Když jsi mezi hvězdami a podíváš se dolů, sníš o tom být zpátky na Zemi."
Chris Sembroski
Chris Sembroski
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
A za mňa je toto už len spam
- Andy
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 493
- Reputace: 811
- Registrován: 14.8.2011 22:55
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Maji dva letove kusy, Calypso a S.2. Calypso letel OFT-1, S.2 je ted na rampe. No vlastne uz neni. A Calypso ma se Sunnitou letet i prvni operacni let. S.2 patrne poleti demo, ale to jeste neni urcene. S.2 by mel taky pozdeji dostat jmeno.
Meli vyrobit i treti letovy, ale upustili od toho.
Dalsi jeden kus je uz odepsany po Abort testu, ale s tim se pocitalo.
-----------------------------
Dare Mighty Things!
https://www.twitter.com/polar_andy_cz/
The cure for boredom is curiosity. There is no cure for curiosity.
Dare Mighty Things!
https://www.twitter.com/polar_andy_cz/
The cure for boredom is curiosity. There is no cure for curiosity.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10830
- Reputace: 10267
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Start je oficiálně odložen na neurčito.
Jako nejvíce pravděpodobnou příčinu 13 nefunkčních ventilů v okruhu okysličovadla servisního modulu Boe zatím označil korozi. Ta měla být způsobena vzdušnou vlhkostí floridské atmosféry v kombinaci s drobnými průsaky okysličovadla NTO skrze teflonová těsnění ventilů a následnou chemickou reakcí, měnící NTO na kyselinu dusičnou. Ta pak zřejmě způsobila povrchovou korozi pohyblivých částí ventilů a jejich zaseknutí v zavřené poloze. Při testech všech ventilů ve 2019 ještě fungovaly bez závad.
Technikům se podařilo zprovoznit 9 z 13 problémových ventilů, ale pro zbývající 4 už neměli dostatek času, jelikož tato loď musela odstartovat nejpozději 20.8.
https://spaceflightnow.com/2021/08/13/b ... efinitely/
Jako nejvíce pravděpodobnou příčinu 13 nefunkčních ventilů v okruhu okysličovadla servisního modulu Boe zatím označil korozi. Ta měla být způsobena vzdušnou vlhkostí floridské atmosféry v kombinaci s drobnými průsaky okysličovadla NTO skrze teflonová těsnění ventilů a následnou chemickou reakcí, měnící NTO na kyselinu dusičnou. Ta pak zřejmě způsobila povrchovou korozi pohyblivých částí ventilů a jejich zaseknutí v zavřené poloze. Při testech všech ventilů ve 2019 ještě fungovaly bez závad.
Technikům se podařilo zprovoznit 9 z 13 problémových ventilů, ale pro zbývající 4 už neměli dostatek času, jelikož tato loď musela odstartovat nejpozději 20.8.
https://spaceflightnow.com/2021/08/13/b ... efinitely/
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Aha diky za upresneni, tak to je jeste horsi situace.Andy píše: ↑13.8.2021 23:37Maji dva letove kusy, Calypso a S.2. Calypso letel OFT-1, S.2 je ted na rampe. No vlastne uz neni. A Calypso ma se Sunnitou letet i prvni operacni let. S.2 patrne poleti demo, ale to jeste neni urcene. S.2 by mel taky pozdeji dostat jmeno.
Meli vyrobit i treti letovy, ale upustili od toho.
Dalsi jeden kus je uz odepsany po Abort testu, ale s tim se pocitalo.
- MaG
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1899
- Reputace: 735
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Registrován: 2.8.2012 22:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Můžete mi jako technicky neznalému vysvětlit, proč se ventily u lodi připravené k letu 2021 nezkontrolují ventily např. na začátku roku 2021? Když jdou testovat na rampě, tak by mělo být možné je testovat před plněním palivem. Tato loď ve mě moc důvery nevzbuzuje. Nezbývá než věřit, že ji dají do kupy dostatečně rychle, než přijdou případné problémy Crew Dragnu, aby byla alternativa. Úspěšnost SpaceX je až zarážejícím způsobem vysoká a nemusí to trvat věčně.
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Pokud je problém způsoben korozí vlivem okysličovadla ve směsi s vlhkostí, tak před tím při zkouškách mohlo být ve všech testech vše O.K.
CD také vybouchl při zkouškách a určitě bylo před tím vše testováno.
CD také vybouchl při zkouškách a určitě bylo před tím vše testováno.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3883
- Reputace: 3049
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
MaG píše: ↑15.8.2021 10:10Můžete mi jako technicky neznalému vysvětlit, proč se ventily u lodi připravené k letu 2021 nezkontrolují ventily např. na začátku roku 2021? Když jdou testovat na rampě, tak by mělo být možné je testovat před plněním palivem. Tato loď ve mě moc důvery nevzbuzuje. Nezbývá než věřit, že ji dají do kupy dostatečně rychle, než přijdou případné problémy Crew Dragnu, aby byla alternativa. Úspěšnost SpaceX je až zarážejícím způsobem vysoká a nemusí to trvat věčně.
problém je v tom, že zkorodovaly po natankování vlivem průsaku okysličovadla a reakcí s vylhkostí při delším čekání na start
nevím, jak se k tomu postaví, ale za mě je to problém, pokud loď po natankování nesmí dlouho stát, tak se na ní nedá spoléhat
a problém to může být i pro znovupoužití ...
tak uvidíme, jak s tím, ale je to poteciálně stejná závada jak ty ventily na Dragonu, může způsobit ztrátu mise
EDT: vlastně žádné znovupoužití, pardon
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Da se po odhaleni pricin u Starlineru vubec pocitat se znovupouzitim?
Nebo budou pred kazdym letem vymenovat vsech 160 kohoutu kuli bezpecnosti?
Zbytky hydrazinu v systemu vzdy budou a tezko po pristani zajisti suchou mistnost.
A zavada se muze opakovat.
Nebo budou pred kazdym letem vymenovat vsech 160 kohoutu kuli bezpecnosti?
Zbytky hydrazinu v systemu vzdy budou a tezko po pristani zajisti suchou mistnost.
A zavada se muze opakovat.
"Když se podíváš na nebe, sníš o tom být mezi hvězdami. Když jsi mezi hvězdami a podíváš se dolů, sníš o tom být zpátky na Zemi."
Chris Sembroski
Chris Sembroski
- Saturn1234
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1377
- Reputace: 771
- Bydliště: Praha
- Registrován: 13.4.2020 11:19
- Kontaktovat uživatele:
Re: Boe OFT-2 (Orbital Flight Test 2)
Ty ventily jsou v servisním, a nebo návratovém modulu? Pokud vím, tak servisní se má zahodit.
lift off we have a lift off