CRS Orb-D1
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CRS Orb-D1
Poskladali to dobre , je fajn ze je k disposici dalsi stroj
BTW : Koukam na Nasa Cam a zastupce CRS prave rekl ze na palube jsou samolepky / nasivky spojene s misi a ze SpaceX jim slibila ze jim ten kontejner dovezou zpet na zem
BTW : Koukam na Nasa Cam a zastupce CRS prave rekl ze na palube jsou samolepky / nasivky spojene s misi a ze SpaceX jim slibila ze jim ten kontejner dovezou zpet na zem
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 643
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: CRS Orb-D1
Mám jednu otázku pro vás znalejší hlubšího jádra věci
OSC má vynést Cygnus k ISS celkem osmkrát a to za 1,9 miliardy dolarů. SpaceX má naproti tomu s Dragonem letět dvanáctkrát, ale zaplaceno dostane o tři sta milionů méňe. Dragon má vyšší nosnost (pokud nepočítám verzi extended Cygnus) a může také vozit náklad i zpátky. Proč tedy dostane SpaceX zaplaceno méně?
OSC má vynést Cygnus k ISS celkem osmkrát a to za 1,9 miliardy dolarů. SpaceX má naproti tomu s Dragonem letět dvanáctkrát, ale zaplaceno dostane o tři sta milionů méňe. Dragon má vyšší nosnost (pokud nepočítám verzi extended Cygnus) a může také vozit náklad i zpátky. Proč tedy dostane SpaceX zaplaceno méně?
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
Re: CRS Orb-D1
To je dobrá otázka
Jeden Cygnus stojí viac než 200 miliónov.
Jeden Dragon stojí 133 miliónov. Je väčší, ťažší,dovezie viac nákladu (na F9 v1.1 určite) a môže voziť veci na Zem.
Fakt neviem.
Jeden Cygnus stojí viac než 200 miliónov.
Jeden Dragon stojí 133 miliónov. Je väčší, ťažší,dovezie viac nákladu (na F9 v1.1 určite) a môže voziť veci na Zem.
Fakt neviem.
Naposledy upravil(a) Samo1995 dne 18.9.2013 21:20, celkem upraveno 1 x.
Re: CRS Orb-D1
Tak to fakt netuším. Pokud jsou ta čísla správná, tak to nechápu.
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: CRS Orb-D1
idete na to zle... totiž ani jeden nemá zaplatené za loď... osc nemá zaplatené za cygnus... ani spacex nemá zaplatené za dragon...
obaja majú zaplatené za to, že vynesú 20 t na iss (prípadne dolu - u spacex sa to spočítava, ak si dobre pamätám)... osc to má urobiť za 8 letov a spacex za 12 letov... (btw - takto je to logické, že osc dostane viac, pretože vynesie rovnaké množstvo za menej letov, tj. efektívnejšie)
nasa platí za službu... nie za lode/nosiče
čo sa týka nosnosti cygnusu a dragonu...
nosnosť cygnusu je niečo cez 2 t (mám pocit)... dnes to niekto niekde (nsf?) napísal, nechce sa mi to hľadať a overovať... celkom by to aj sedelo (20/8 = 2,5), ak je to pravda... ak vie niekto poskytnúť nejaký zdroj, budem rád
nosnosť dragonu nikto nevie... spacex síce niekedy tvrdili, že je to nejaké 3 t, ale tá informácia je veľmi stará - už je to v rokoch... tiež ale existujú nasa dokumenty (myslím, že aj verejné), ktoré tvrdia, že dragon na f9v1.0 má nosnosť okolo 800 kg, a dragon na f9v1.1 má nosnosť okolo 1,5 t... vcelku sa predpokladá, že dragon je "volume limited" (čo je inak otázny potom ten nárast pre f9.1.1)
takže tak...
obaja majú zaplatené za to, že vynesú 20 t na iss (prípadne dolu - u spacex sa to spočítava, ak si dobre pamätám)... osc to má urobiť za 8 letov a spacex za 12 letov... (btw - takto je to logické, že osc dostane viac, pretože vynesie rovnaké množstvo za menej letov, tj. efektívnejšie)
nasa platí za službu... nie za lode/nosiče
čo sa týka nosnosti cygnusu a dragonu...
nosnosť cygnusu je niečo cez 2 t (mám pocit)... dnes to niekto niekde (nsf?) napísal, nechce sa mi to hľadať a overovať... celkom by to aj sedelo (20/8 = 2,5), ak je to pravda... ak vie niekto poskytnúť nejaký zdroj, budem rád
nosnosť dragonu nikto nevie... spacex síce niekedy tvrdili, že je to nejaké 3 t, ale tá informácia je veľmi stará - už je to v rokoch... tiež ale existujú nasa dokumenty (myslím, že aj verejné), ktoré tvrdia, že dragon na f9v1.0 má nosnosť okolo 800 kg, a dragon na f9v1.1 má nosnosť okolo 1,5 t... vcelku sa predpokladá, že dragon je "volume limited" (čo je inak otázny potom ten nárast pre f9.1.1)
takže tak...
Per aspera ad astra [42]
Re: CRS Orb-D1
Loď Cygnus úspěšně provedla první korekční zážeh motorů v délce 7 minut. V dalších hodinách se bude testovat hlavně free drift mód, což je stav, kdy loď deaktivuje své motory, což se bude hodit při finálním zastavení u ISS. Nikdo nechce riskovat, aby loď zažehla své motory, až ji zachytí staniční manipulátor. Kromě toho bude Cygnus zkoušet i abort mód, tedy rychlé ukončení přibližování, pokud by se vyskytla nějaká chyba.
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Agamemnon
Zdroj informací: Kosmo.cz příspěvek uživatele Agamemnon
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CRS Orb-D1
ohledne cen
Je proste normalni ze kazda firma si vyjednava ceny po svem. Teoreticky muze Musk nabidnout nizsi cenu protoze jim zustava leteny Dragon. Sice ho nemuzou pouzit pro cestu na ISS v ramci prvni varky ale dovedu si predstavit ze pro druhou varku kontraktu to mozna NASA veme.
Nedivil bych se kdyby OSC dostala vic penez protoze si je vyjednala, treba jim NASA vic verila a chtela mit jistotu.
Nezapomente ze Antares i Cygnus jsou skladanka z existujicich komponent (nebo jejich modifikace) :
Motory - Aerojetem modifikovane motory NK-33 z mesicni N-1 (skladovka z Ruska)
Prvni stupen - Juznoje, modifikace Zenitu (resp. ze Zenitu vychazi)
Druhy stupen - ATK Castor 30 - modifikace Castoru 120, vyrobce SRB
Cygnus
- servisni sekce vychazi z druzicove/sondove platformy Star. Je to jedina veci opravdu od OSC
- nakladova sekce - vyroba od Alenie, vychazi z konstrukce MPLM
Jako dobra ukazka integrace ale Space-X proste fandim vic, za nima je aspon nejaky vyvoj
Je proste normalni ze kazda firma si vyjednava ceny po svem. Teoreticky muze Musk nabidnout nizsi cenu protoze jim zustava leteny Dragon. Sice ho nemuzou pouzit pro cestu na ISS v ramci prvni varky ale dovedu si predstavit ze pro druhou varku kontraktu to mozna NASA veme.
Nedivil bych se kdyby OSC dostala vic penez protoze si je vyjednala, treba jim NASA vic verila a chtela mit jistotu.
Nezapomente ze Antares i Cygnus jsou skladanka z existujicich komponent (nebo jejich modifikace) :
Motory - Aerojetem modifikovane motory NK-33 z mesicni N-1 (skladovka z Ruska)
Prvni stupen - Juznoje, modifikace Zenitu (resp. ze Zenitu vychazi)
Druhy stupen - ATK Castor 30 - modifikace Castoru 120, vyrobce SRB
Cygnus
- servisni sekce vychazi z druzicove/sondove platformy Star. Je to jedina veci opravdu od OSC
- nakladova sekce - vyroba od Alenie, vychazi z konstrukce MPLM
Jako dobra ukazka integrace ale Space-X proste fandim vic, za nima je aspon nejaky vyvoj
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 643
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: CRS Orb-D1
Mám to taky tak. Moc se mi líbí, že jdou svou vlastní cestou a snaží se to někam posunout.Amper píše:... ale Space-X proste fandim vic, za nima je aspon nejaky vyvoj
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: CRS Orb-D1
toto, aspon podla niektorych ludi z ksc na nsf, tiez nie je pravda...Amper píše:Sice ho nemuzou pouzit pro cestu na ISS v ramci prvni varky
nasa si kupuje sluzbu, nie lode...
takze zmluva hovori len o tom, ze kazdy let je zaplateny ako keby letel novy dragon (pretoze jednak v case podpisu sa nevedelo, ci sa bude dat dragon pouzit znovu a potom hlavne nevedelo sa, aka by bola cena znovu pouziteho dragonu, ci nahodou nie viac ako cena noveho - a to sa nevie stale)...
takze je na spacex, ci pouziju uz pouzity dragon
Per aspera ad astra [42]