Orb CRS-3

Sem patří všechny debaty o Northrop Grumman Innovation Systems (dříve Orbital ATK, ještě dříve Orbital Sciences Corporation).
Odpovědět
Uživatelský avatar
Agamemnon
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1162
Reputace: 23
Bydliště: Nemecko
Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Orb CRS-3

Příspěvek od Agamemnon »

btw...
osc sa dohodol s amrossom na motoroch... takže to vyzerá, že ďalšie verzie antaresu budú lietať na rd-180, resp. nejakých derivátoch
Per aspera ad astra [42]
Uživatelský avatar
rexino
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 630
Reputace: 26
Registrován: 13.5.2013 15:00
Re: Orb CRS-3

Příspěvek od rexino »

A odkedy majú lietať cca nové verzie?
Nebude konštrukčne problém dostať tam RD-180? Predsa len je to o 20% výkonnejší motor ako terajšie NK-33, či to zvládne konštrukcia rakety a že či si to nebude vyžadovať vážnejši redesign.
"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
Uživatelský avatar
Agamemnon
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1162
Reputace: 23
Bydliště: Nemecko
Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Orb CRS-3

Příspěvek od Agamemnon »

skôr tam bude asi niečo ako 193... to má podobný ťah, isp, etc...
kedy to poletí... pár rokov najskôr... ak vôbec teda... stále je to vývoj nosiča a teda kopa problémov...
tá dohoda je len pár dní dozadu inak

btw -
im by sa väčší ťah inak hodil na ten nosič... toto je teraz veľmi na hrane, čo tam teraz je...
či to zvládne konštrukcia, to neviem... predpokladám, že by mohla, pretože oni tam počítajú od zač. so zvyšovaním výkonu (v ich prípade zväčšovaním horného stupňa - teraz je tam 25 t verzia castoru - 30xl... aj keď neviem, či chceli ešte väčšie niečo tam dať, ale objavilo sa už na nete kde-čo ohľadom toho horného stupňa)
Per aspera ad astra [42]
Uživatelský avatar
petrsida
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 3882
Reputace: 3049
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Orb CRS-3

Příspěvek od petrsida »

na stránce http://www.spaceflight101.com/cygnus-or ... dates.html se objevilo něco málo informací o nehodě


The first evidence of problems can be seen in video of the launch at T+14.7 sec when the engine plume suddenly changed colors from the typical white in the center of the exhaust plume of Russian high-pressure engines to a deep uniform yellow which is indicative of change in mixture ratio.
This could be a sign that one or both engines were no longer sustaining a complete combustion - the chamber running fuel-rich, potentially being starved of oxidizer for reasons that are unknown. The change in color was accompanied by an overall brightening of the engine plume.

v čase 14,7 se barva plamene změnila z bílé na žlutou, což indikuje nedostatek kyslíku při spalování

Half a second after the initial sign of trouble, a darker jet of gas is released downward from the aft of the rocket at extremely high velocity - likely originating from one of the high-pressure components of the Main Engine System.

po půl sekundě vystřelil dolů tmavý výtrysk plynu, jeho původ je patrně ve vysokotlaké části motoru

No combustion of the gas cloud itself can be seen which indicates that the jet most likely consisted of high-pressure oxidizer or oxidizer-rich gas which is found in the gas generator of the engine and associated plumbing leading to the combustion chamber.

výtrysk nenese stopy hoření, patrně se jedná o kyslík

A little under a second after the initial change in the exhaust of the engines, a destructive event begins in the aft section of the launch vehicle. A Rapid Unplanned Disassembly of one of the two engines would certainly lead to the destruction of the second engine due to the close proximity of the two AJ-26 engines.

po necelé sekundě motorová sekce vybuchuje, zničen je i druhý motor


takže problém je někde ve vysokotlakém vedení kyslíku, patrně ne v turbíně, nejdřív nejspíš prasklina projevující se poklesem toku kyslíku do komory, pak exploze komponenty a výtrysk vysokotlakého kyslíku, následně celkový výbuch

tak to vypadá, že odešlo vysokotlaké vedení mezi turbínou a spalovací komorou

když se podíváte na fotku uložení motorů, tak je jasné, že něco takového nemohl přežít ani druhý motor
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26963
Reputace: 2730
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Orb CRS-3

Příspěvek od Dugi »

Tohle s dovolením využiju pro informování fanoušků na FB Dobývání vesmíru. Díky za skvělé zpracování. :palec nahoru:
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
petrsida
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 3882
Reputace: 3049
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Orb CRS-3

Příspěvek od petrsida »

Jasně, rádo se stalo, jenom jsem si trochu zapřekládal

originální článek je hodně dobrý, jsou i další informace o průběhu exploze a následných dějích kolem rampy
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Orb CRS-3

Příspěvek od Amper »

Netusi nekdo zda ma smlouva s ORB nejake smluvni pokuty kdyz se nepovede dodat komplet dodavku a jak je to s cenou AJ-26 vs RD-neco ?

Premejslim totiz zda se vubec budou dalsi lety ORBu rentovat. Pokud neprijdou na nejaky jasny problem s jasnym resenim tak asi nebude duvera v AJ-26/NK-33 velika.
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Orb CRS-3

Příspěvek od Amper »

Komplet dodavkou myslim tech 20 tun na stanici. Proste co by se stalo kdyby to ted zabalili
Uživatelský avatar
Agamemnon
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1162
Reputace: 23
Bydliště: Nemecko
Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Orb CRS-3

Příspěvek od Agamemnon »

@pokuty:
netusim... balit to ale este nejdu... teoreticky mozu kupit iny nosic pre cygnus (atlas, falcon), ak by fakt hrozilo, ze antares uz nepoleti (velmi malo pravdepodobne, ze by neletel)

@cena:
aj-26 neviem aku ma cenu...
rd-180 je na svoje parametre velmi lacny motor (bol okolo 10M, teraz sice sla cena trochu hore afaik, ale stale je to velmi lacne)
rd-193, o ktorom sa v suvislosti s antaresom hovori, je polovica z rd-180

@riesenie:
z toho, co som videl, tak by som povedal, ze maju naznaky k tomu, co sa stalo... vyzera to, ze vysetrovanie by mohlo skoncit niekedy buduci tyzden (aspon take boli prve info)
Per aspera ad astra [42]
Uživatelský avatar
Gubarev
Zkušený kosmonaut
Zkušený kosmonaut
Příspěvky: 6684
Reputace: 9
Bydliště: Praha Letná
Registrován: 17.2.2013 20:24
Re: Orb CRS-3

Příspěvek od Gubarev »

Ještě jeden záznam uveřejněný 29.10. Fuu...
"It is much easier to believe than to understand"
CHris Hadfield

Odpovědět

Zpět na „Northrop Grumman Innovation Systems“