Orb CRS-3
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Orb CRS-3
btw...
osc sa dohodol s amrossom na motoroch... takže to vyzerá, že ďalšie verzie antaresu budú lietať na rd-180, resp. nejakých derivátoch
osc sa dohodol s amrossom na motoroch... takže to vyzerá, že ďalšie verzie antaresu budú lietať na rd-180, resp. nejakých derivátoch
Per aspera ad astra [42]
Re: Orb CRS-3
A odkedy majú lietať cca nové verzie?
Nebude konštrukčne problém dostať tam RD-180? Predsa len je to o 20% výkonnejší motor ako terajšie NK-33, či to zvládne konštrukcia rakety a že či si to nebude vyžadovať vážnejši redesign.
Nebude konštrukčne problém dostať tam RD-180? Predsa len je to o 20% výkonnejší motor ako terajšie NK-33, či to zvládne konštrukcia rakety a že či si to nebude vyžadovať vážnejši redesign.
"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Orb CRS-3
skôr tam bude asi niečo ako 193... to má podobný ťah, isp, etc...
kedy to poletí... pár rokov najskôr... ak vôbec teda... stále je to vývoj nosiča a teda kopa problémov...
tá dohoda je len pár dní dozadu inak
btw -
im by sa väčší ťah inak hodil na ten nosič... toto je teraz veľmi na hrane, čo tam teraz je...
či to zvládne konštrukcia, to neviem... predpokladám, že by mohla, pretože oni tam počítajú od zač. so zvyšovaním výkonu (v ich prípade zväčšovaním horného stupňa - teraz je tam 25 t verzia castoru - 30xl... aj keď neviem, či chceli ešte väčšie niečo tam dať, ale objavilo sa už na nete kde-čo ohľadom toho horného stupňa)
kedy to poletí... pár rokov najskôr... ak vôbec teda... stále je to vývoj nosiča a teda kopa problémov...
tá dohoda je len pár dní dozadu inak
btw -
im by sa väčší ťah inak hodil na ten nosič... toto je teraz veľmi na hrane, čo tam teraz je...
či to zvládne konštrukcia, to neviem... predpokladám, že by mohla, pretože oni tam počítajú od zač. so zvyšovaním výkonu (v ich prípade zväčšovaním horného stupňa - teraz je tam 25 t verzia castoru - 30xl... aj keď neviem, či chceli ešte väčšie niečo tam dať, ale objavilo sa už na nete kde-čo ohľadom toho horného stupňa)
Per aspera ad astra [42]
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3050
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Orb CRS-3
na stránce http://www.spaceflight101.com/cygnus-or ... dates.html se objevilo něco málo informací o nehodě
The first evidence of problems can be seen in video of the launch at T+14.7 sec when the engine plume suddenly changed colors from the typical white in the center of the exhaust plume of Russian high-pressure engines to a deep uniform yellow which is indicative of change in mixture ratio.
This could be a sign that one or both engines were no longer sustaining a complete combustion - the chamber running fuel-rich, potentially being starved of oxidizer for reasons that are unknown. The change in color was accompanied by an overall brightening of the engine plume.
v čase 14,7 se barva plamene změnila z bílé na žlutou, což indikuje nedostatek kyslíku při spalování
Half a second after the initial sign of trouble, a darker jet of gas is released downward from the aft of the rocket at extremely high velocity - likely originating from one of the high-pressure components of the Main Engine System.
po půl sekundě vystřelil dolů tmavý výtrysk plynu, jeho původ je patrně ve vysokotlaké části motoru
No combustion of the gas cloud itself can be seen which indicates that the jet most likely consisted of high-pressure oxidizer or oxidizer-rich gas which is found in the gas generator of the engine and associated plumbing leading to the combustion chamber.
výtrysk nenese stopy hoření, patrně se jedná o kyslík
A little under a second after the initial change in the exhaust of the engines, a destructive event begins in the aft section of the launch vehicle. A Rapid Unplanned Disassembly of one of the two engines would certainly lead to the destruction of the second engine due to the close proximity of the two AJ-26 engines.
po necelé sekundě motorová sekce vybuchuje, zničen je i druhý motor
takže problém je někde ve vysokotlakém vedení kyslíku, patrně ne v turbíně, nejdřív nejspíš prasklina projevující se poklesem toku kyslíku do komory, pak exploze komponenty a výtrysk vysokotlakého kyslíku, následně celkový výbuch
tak to vypadá, že odešlo vysokotlaké vedení mezi turbínou a spalovací komorou
když se podíváte na fotku uložení motorů, tak je jasné, že něco takového nemohl přežít ani druhý motor
The first evidence of problems can be seen in video of the launch at T+14.7 sec when the engine plume suddenly changed colors from the typical white in the center of the exhaust plume of Russian high-pressure engines to a deep uniform yellow which is indicative of change in mixture ratio.
This could be a sign that one or both engines were no longer sustaining a complete combustion - the chamber running fuel-rich, potentially being starved of oxidizer for reasons that are unknown. The change in color was accompanied by an overall brightening of the engine plume.
v čase 14,7 se barva plamene změnila z bílé na žlutou, což indikuje nedostatek kyslíku při spalování
Half a second after the initial sign of trouble, a darker jet of gas is released downward from the aft of the rocket at extremely high velocity - likely originating from one of the high-pressure components of the Main Engine System.
po půl sekundě vystřelil dolů tmavý výtrysk plynu, jeho původ je patrně ve vysokotlaké části motoru
No combustion of the gas cloud itself can be seen which indicates that the jet most likely consisted of high-pressure oxidizer or oxidizer-rich gas which is found in the gas generator of the engine and associated plumbing leading to the combustion chamber.
výtrysk nenese stopy hoření, patrně se jedná o kyslík
A little under a second after the initial change in the exhaust of the engines, a destructive event begins in the aft section of the launch vehicle. A Rapid Unplanned Disassembly of one of the two engines would certainly lead to the destruction of the second engine due to the close proximity of the two AJ-26 engines.
po necelé sekundě motorová sekce vybuchuje, zničen je i druhý motor
takže problém je někde ve vysokotlakém vedení kyslíku, patrně ne v turbíně, nejdřív nejspíš prasklina projevující se poklesem toku kyslíku do komory, pak exploze komponenty a výtrysk vysokotlakého kyslíku, následně celkový výbuch
tak to vypadá, že odešlo vysokotlaké vedení mezi turbínou a spalovací komorou
když se podíváte na fotku uložení motorů, tak je jasné, že něco takového nemohl přežít ani druhý motor
Re: Orb CRS-3
Tohle s dovolením využiju pro informování fanoušků na FB Dobývání vesmíru. Díky za skvělé zpracování.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3884
- Reputace: 3050
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Orb CRS-3
Jasně, rádo se stalo, jenom jsem si trochu zapřekládal
originální článek je hodně dobrý, jsou i další informace o průběhu exploze a následných dějích kolem rampy
originální článek je hodně dobrý, jsou i další informace o průběhu exploze a následných dějích kolem rampy
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Orb CRS-3
Netusi nekdo zda ma smlouva s ORB nejake smluvni pokuty kdyz se nepovede dodat komplet dodavku a jak je to s cenou AJ-26 vs RD-neco ?
Premejslim totiz zda se vubec budou dalsi lety ORBu rentovat. Pokud neprijdou na nejaky jasny problem s jasnym resenim tak asi nebude duvera v AJ-26/NK-33 velika.
Premejslim totiz zda se vubec budou dalsi lety ORBu rentovat. Pokud neprijdou na nejaky jasny problem s jasnym resenim tak asi nebude duvera v AJ-26/NK-33 velika.
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Orb CRS-3
Komplet dodavkou myslim tech 20 tun na stanici. Proste co by se stalo kdyby to ted zabalili
- Agamemnon
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1162
- Reputace: 23
- Bydliště: Nemecko
- Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Orb CRS-3
@pokuty:
netusim... balit to ale este nejdu... teoreticky mozu kupit iny nosic pre cygnus (atlas, falcon), ak by fakt hrozilo, ze antares uz nepoleti (velmi malo pravdepodobne, ze by neletel)
@cena:
aj-26 neviem aku ma cenu...
rd-180 je na svoje parametre velmi lacny motor (bol okolo 10M, teraz sice sla cena trochu hore afaik, ale stale je to velmi lacne)
rd-193, o ktorom sa v suvislosti s antaresom hovori, je polovica z rd-180
@riesenie:
z toho, co som videl, tak by som povedal, ze maju naznaky k tomu, co sa stalo... vyzera to, ze vysetrovanie by mohlo skoncit niekedy buduci tyzden (aspon take boli prve info)
netusim... balit to ale este nejdu... teoreticky mozu kupit iny nosic pre cygnus (atlas, falcon), ak by fakt hrozilo, ze antares uz nepoleti (velmi malo pravdepodobne, ze by neletel)
@cena:
aj-26 neviem aku ma cenu...
rd-180 je na svoje parametre velmi lacny motor (bol okolo 10M, teraz sice sla cena trochu hore afaik, ale stale je to velmi lacne)
rd-193, o ktorom sa v suvislosti s antaresom hovori, je polovica z rd-180
@riesenie:
z toho, co som videl, tak by som povedal, ze maju naznaky k tomu, co sa stalo... vyzera to, ze vysetrovanie by mohlo skoncit niekedy buduci tyzden (aspon take boli prve info)
Per aspera ad astra [42]
- Gubarev
- Zkušený kosmonaut
- Příspěvky: 6684
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha Letná
- Registrován: 17.2.2013 20:24
Re: Orb CRS-3
Ještě jeden záznam uveřejněný 29.10. Fuu...
"It is much easier to believe than to understand"
CHris Hadfield
CHris Hadfield