Lukas59 píše:Presne tak som to mal aj na mysli, len som tu otazku neupresnil. Islo mi o to ze prave pokial ma byt starship schopna viest ludi na mesiac/mars - ten cas bude trvat dost dlhu dobu. V tom pripade je dobre mať odbornika ktory ma skusenosti s pilotovanymi letmi a napr. funkcnostou systemu zivotnych podmienok pre dlhsie obdobie.
Gerst bude organizačne pod Hansem, který je v SpX VP pro Mission assurance, pro všechny SpX mise.
Chápu to tak, že si volného NASA matadora najali primárně na to, aby jim dělal mission assurance pilotovaných misí.
Je to skvělá vizitka, když můžete říct, že zajištění pilotovaných misí ve vaší komerční firmě řídí člověk, který to dělal 25 let v NASA.
Sekundární benefit z Gersta bude mít SpX v tom, že on je ten člověk, který má v aktuální pilotované kosmonautice jeden z nejvyšších kreditů na světě, je respektován ve všech důležitých kosmických agenturách světa, zná dokonale situaci v kosmo-lobbyngu, zná politiky, dodavatele, kosmonauty, ví koho kontaktovat, koho najmout, s kým promluvit, atd. Nezapomínejme, že je rozjetý program Artemis, jedná se o dodavateli lunárního landeru, atd. atd.
Terciální prospěch může být i o praktických zkušenostech astronautů a inženýrů s provozem raketoplánů a ISS, což se dá využít při navrhování nových lodí/Starlineru, ale toto bych skutečně viděl až na třetím místě v žebříčku důležitosti jeho osoby.