Hardspace: Shipbreaker

Sem patří debata o nejrůznějších počíatčových hrách s kosmonautickou tématikou.
Odpovědět
Alchymista
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 703
Reputace: 99
Registrován: 14.9.2016 1:01
Hardspace: Shipbreaker

Příspěvek od Alchymista »

Hra je zatiaľ v režime predbežného prístupu (máj/květen 2021)
https://www.hardspace-shipbreaker.com/ - obrázky NEZODPOVEDAJÚ aktuálnej verzii, ani na steame
Väčšina hier s kozmickou tematikou sa zaoberá budovaním - lodí, základní, celých planét... (fyzikálne nezmyselné "boje" obvykle nepovažujem za hry s kozmickou tematikou)
Shipbreaker je tiež hra s kozmickou tematikou a zaoberá sa témou - "Čo s kozmickou loďou, keď doslúži?"
Príbeh? sa tak odohráva na opačnom konci životného cyklu kozmickej lode - hráč je zamestnancom firmy na šrotovanie vyslúžilých kozmických lodí.
Vašou úlohou je v kozmickom doku vyslúžilú loď rozobrať a vyťažiť z nej všetko, čo sa dá nejak využiť, predať alebo recyklovať. Lode sú v rôznom stave - a hrozia v nich rôzne nebezpečenstvá - od nádrží s palivom cez zariadenia pod napätím až po nestabilné jadrové reaktory. Je na dôvtipe a skúsenostiach hráča, aby loď rozobral s čo najväčším ziskom - a prežil to bez nehody.
V poslednej verzii sa v hre objavuje aj akýsi príbeh na pozadí ... Nachádzate datadisky s rôznymi správami...
A pozadie hry je drsné a temné, a kľudne poviem - sociálne odporné.

Odohral som doteraz nejakých 35 hodín a zatiaľ som celkom spokojný - po určitých nastaveniach (nezmyselne krátka pracovná doba a malá výdrž kyslíku...) sa hra hrá celkom dobre a rozoberanie lodí sa stáva istou formou logických hádaniek.

Edit - video overview poslednej verzie (aktuálne asi týzdeň starej) - zodpovedá mojej hre

V ukážke vidno aj výdrž kyslíku a nezmyselné automatické ukončenie zmeny/kola
Alchymista
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 703
Reputace: 99
Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: Hardspace: Shipbreaker

Příspěvek od Alchymista »

Prečo musia byť v každej kozmickej hre fyzikálne nezmysly? :evil:
Výber z tejto:
- obmedzená letová rýchlosť
- neplatí zákon zotrvačnosti - alebo má vákuum odpor proti pohybu porovnateľný s vodou
- veľkým telesom voľne v priestore nepohnete, ale keď použijete iné teleso, tak to ide
- čím ťažšie a kompaktnejšie teleso, tým intenzívnejšie je brzdené pri pohybe v priestore
- keď narazí plagát do matrace z postele, zapália sa :angry4: tak isto, keď narazí do matrace počítač - ale opačne nie
- keď prepálite laserom dvere do hermetického priestoru, tlak ich vyrazí. Keď prepálite okno vedľa dverí, celý priestor vybuchne a rozpadne sa, pričom sa niektoré veci zapália :angry4:
- neúmernosť výbuchov k objemom priestorov alebo "veľkosti otvoru" pri "výbušnej dekompresii" je už neprekvapivá
- "odtlakovanie" priestoru trvá niekoľko sekúnd, natlakovaný je okamžite po zavretí dverí
- zavretím dverí sa natlakuje aj priestor s chýbajúcou stenou :hlavou proti zdi

A niektoré zatiaľ spoľahlivo neoverené:
- spotreba paliva závisí od preletenej vzdialenosti, nie od použitia smerových kláves
- herný priestor je rozdelený na zóny, na rozhraní ktorých je rýchlosť pohybu objektu a hráča zabrzdená "o stupeň" - pozorované zníženie z 2,7m/s na 1m/s a z 1m/s na 0
- loď sa dá do pohybu od "dejov" vo vnútri lode

Odpovědět

Zpět na „PC hry“