Stránka 1 z 1

Motor AR-1

Napsal: 3.10.2014 17:08
od Dugi
Společnost Aerojet Rocketdyne přišla s návrhem, jak zbavit Spojené státy závislosti na ruských motorech RD-180, které využívají rakety Atlas V. Jejich motor AR-1 má využívat kapalný kyslík a letecký petrolej, přičemž cena nemá překročit 25 milionů dolarů. První letové exempláře by mohly být hotové v roce 2019.


Re: Motor AR-1

Napsal: 10.11.2014 16:21
od geal
Ta cena $25M má být za "dvojici" ("pair") motorů, ať už se tím v originále myslí cokoli. Optimisticky to chápu tak, že tou "dvojicí" se rozumí celá ta sestava na obrázku se 2x2,2 MN tahu, cokoli horšího (ať už kdyby cena byla za jednu komoru, nebo kdyby udávaný tah 500000 liber byl za celou jednotku, nebo nedejbože obojí najednou) by bylo docela tristní.

Re: Motor AR-1

Napsal: 10.11.2014 16:49
od Edemski
Ty libry musi byt na komoru, jinak je to malo, tedy presneji ty libry cca odpovidaji tem 2.2MN

Re: Motor AR-1

Napsal: 10.11.2014 17:20
od geal
No tak mně je celkem jasné, že 500000 liber je 2,2 MN, ale ty veřejné informace jsou zavádějící ohledně toho, k čemu že se to vztahuje. K závěru, že se jedná o tah na komoru, jsem dospěl pouze tak, že kdyby to bylo za celou dvoukomorovou sestavu, tak by to za tu cenu nikdo nekoupil. :-D

Re: Motor AR-1

Napsal: 4.3.2015 21:17
od lamer
http://spaceflightnow.com/2015/03/04/co ... -the-past/
The future for ULA is the Next Generation Launch System, a yet-unnamed rocket that will be powered by Blue Origin’s BE-4 main engine or Aerojet Rocketdyne’s AR-1. Details about the launcher will be unveiled in April.
Detaily v dubnu.

Re: Motor AR-1

Napsal: 22.2.2017 23:14
od Tris
Jsem si vědom, že společnost Aerojet Rocketdyne nemá v poslední době mnoho fanoušků, a že motor AR-1 je už dlouhodobě považován za toho slabšího rváče v boji o pohon prvního stupně rakety Vulcan (a nejspíše také je); nicméně i přesto nezbývá než AR a jejich vývojovému týmu pogratulovat k úspěšnémým testům sestavy preburner-injektor (preburner samotný byl úspěšně otestován již dříve), ke kterým došlo v nedávné době v Stennisově vesmírném středisku v Mississippi. Při testech motor dosáhl ve spalovací komoře nejvyššího operačního tlaku ze všech amerických keroloxových motorů (byť to je dáno tím, že je to vůbec první americký keroloxový motor využívající architekturu oxygen-rich staged combustion).

Aerojet Rocketdyne setrvává na dobré cestě k dodání prvního letového exempláře motoru AR-1 do továrny ULA v roce 2019 k případnému testovacímu letu v následujícím roce - jak bylo potvrzeno ředitelem ULA, Torym Brunem, na redditu. Tento termín dodání se shoduje s tím, který se uvádí i pro konkurenční motor BE-4 od Blue Origin.

Více podrobností je k dostání v oficiální tiskové zprávě: Aerojet Rocketdyne’s AR1 Engine Sets U.S. Record

Re: Motor AR-1

Napsal: 22.2.2017 23:22
od Dugi
Super. Díky za info.

Re: Motor AR-1

Napsal: 23.3.2019 11:28
od DrHorak
V září 2018 ULA oznámila, že pro první stupeň Vulcanu vybrala motor od Blue Origin BE-4. V říjnu bylo potom oznámeno zpoždění prvního startu Vulcanu na duben 2021, přitom horní stupeň má pohánět motor RL10 od Aerojet Rocketdyne.
Aerojet Rocketdyne dohodla s USAF nové znění dohody o výrobě motoru AR1. Původní dohoda zněla na částku 804 miliónů USD (2/3 od USAF), po změně jde nyní jen o 353,8 miiónu USD (5/6 od USAF). Byl také změněn rozsah prací v rámci této dohody - Aerojet nyní má "jen" navrhnout, vyrobit a sestavit jediný prototyp motoru AR1 do konce roku 2019.
Aerojet Rocketdyne nyní hledá nového (nové) zákazníky pro tento svůj motor.

Re: Motor AR-1

Napsal: 23.3.2019 11:47
od Samo
Potenciálne by ho mohli predávať pre Antares tie motory sú celkom k RD-181 podobné. No nevidím to ružovo moc zákazníkov ak bude premrštená cena nenájde čo je akosi u Aerojet Rocketdyne typické.