JUNO
Re: JUNO
Ahoj,
vítám tě na našem fóru! Jsem opravdu moc rád, že jsme získali dalšího uživatele. Doufám, že se ti tu bude líbit.
A ta infografika je skvělá!
vítám tě na našem fóru! Jsem opravdu moc rád, že jsme získali dalšího uživatele. Doufám, že se ti tu bude líbit.
A ta infografika je skvělá!
Re: JUNO
Sonda JUNO se nezadržitelně blíží k Zemi, která jí letos v říjnu poskytne gravitační prak. Na přiloženém snímku je vidět aktuální poloha sondy vůči planetám.
Vzdálenost od Země: 80 000 000 km
Délka jednosměrné komunikace: 4,5 minuty
Rychlost vůči Slunci: 25,4 km/s
Aktivní přístroje: JEDI, MAG, MWR, WAVES
Vzdálenost od Země: 80 000 000 km
Délka jednosměrné komunikace: 4,5 minuty
Rychlost vůči Slunci: 25,4 km/s
Aktivní přístroje: JEDI, MAG, MWR, WAVES
Re: JUNO
Sonda JUNO na "svém" Facebookovém profilu zveřejnila tenhle obrázek:
Já tleskám takovému nápadu. Co to je? Krásně znázorněný 2. Keplerův zákon (Obsahy ploch opsaných průvodičem planety (spojnice planety a Slunce) za stejný čas jsou stejně velké.)
Johannes Kepler definoval své zákony nebeské mechaniky už v 17. století. Přesto stále připadají mnoha lidem nepochopitelné. A právě díky obrázkům jako je tento se dají lépe pochopit. Zkusím to vysvětlit.
Tělesa se pohybují po eliptických oběžných drahách. Více v tomto článku na blogu. Když prolétají apoapsidou a jsou tedy nejdále od mateřského tělesa, mají nejmenší rychlost, naopak v periapsidě uhání ostošest. A tady přichází ke slovu právě 2. Keplerův zákon. Na obrázku vidíme dvě výseče - obě ukazují, jakou cestu urazila sonda JUNO za jeden měsíc. Pokud bychom vypočítali obsahy ploch těchto výsečí, zjistili bychom, že jsou stejné. Jedna je tenká a dlouhá, druhá zase krátká ale rozložitá.
Jak jsem řekl na začátku - tenhle obrázek je krásnou pomůckou pro pochopení základů nebeské mechaniky.
Já tleskám takovému nápadu. Co to je? Krásně znázorněný 2. Keplerův zákon (Obsahy ploch opsaných průvodičem planety (spojnice planety a Slunce) za stejný čas jsou stejně velké.)
Johannes Kepler definoval své zákony nebeské mechaniky už v 17. století. Přesto stále připadají mnoha lidem nepochopitelné. A právě díky obrázkům jako je tento se dají lépe pochopit. Zkusím to vysvětlit.
Tělesa se pohybují po eliptických oběžných drahách. Více v tomto článku na blogu. Když prolétají apoapsidou a jsou tedy nejdále od mateřského tělesa, mají nejmenší rychlost, naopak v periapsidě uhání ostošest. A tady přichází ke slovu právě 2. Keplerův zákon. Na obrázku vidíme dvě výseče - obě ukazují, jakou cestu urazila sonda JUNO za jeden měsíc. Pokud bychom vypočítali obsahy ploch těchto výsečí, zjistili bychom, že jsou stejné. Jedna je tenká a dlouhá, druhá zase krátká ale rozložitá.
Jak jsem řekl na začátku - tenhle obrázek je krásnou pomůckou pro pochopení základů nebeské mechaniky.
Re: JUNO
Re: JUNO
- Gubarev
- Zkušený kosmonaut
- Příspěvky: 6684
- Reputace: 9
- Bydliště: Praha Letná
- Registrován: 17.2.2013 20:24
Re: JUNO
JOOOO!! Tesim se na prulet!
A je to pro me jedna z nejocekavanejsich udalosti letoska.
Nedavno jsem se dozvedel, ze metoda "kosmickeho praku" napadla poprve jednoho mladeho
inzenyra pri propoctech drahy Marineru k Merkuru (vlastne prvni a posledni umelou sondou pred
Messengerem). Napadlo ho vyuzit pohyb. energie Venuse ke zpomaleni sondy za cenu velkych uspor
paliva (a tim velkeho procenta celkovych nakladu..) Uzasny! (Ja predtim netusil, kdo s tim prisel..)
Panove, vzdycky me tu strasne nakopnete! Diky!
Starsi pic. info, ale treba nekdo nezachytil...
A je to pro me jedna z nejocekavanejsich udalosti letoska.
Nedavno jsem se dozvedel, ze metoda "kosmickeho praku" napadla poprve jednoho mladeho
inzenyra pri propoctech drahy Marineru k Merkuru (vlastne prvni a posledni umelou sondou pred
Messengerem). Napadlo ho vyuzit pohyb. energie Venuse ke zpomaleni sondy za cenu velkych uspor
paliva (a tim velkeho procenta celkovych nakladu..) Uzasny! (Ja predtim netusil, kdo s tim prisel..)
Panove, vzdycky me tu strasne nakopnete! Diky!
Starsi pic. info, ale treba nekdo nezachytil...
"It is much easier to believe than to understand"
CHris Hadfield
CHris Hadfield