Oživený Buran?
Re: Oživený Buran?
Toho Mjasiščeva VM-T jsem měl rozpracovaného, a tak jen doplním, tohle je přesná ukázka jak kosmický program působí na další průmysl a potřebuje spoustu dalších prvků, které mají následně využití jinde. VM-T Atlant sloužil , ale sotva postačoval, bylo to nouzové řešení, tak byl zahájen vývoj An-225, který slouží úspěšně dodnes .
VM-T byl využíván nejen k přepravě nádrží, ale i samotného Buranu, bez směrovky a výškovky
A na YouTube lze najít i start VM-T s vodíkovou nádrží pro Energii
i samotným Buranem
VM-T byl využíván nejen k přepravě nádrží, ale i samotného Buranu, bez směrovky a výškovky
A na YouTube lze najít i start VM-T s vodíkovou nádrží pro Energii
i samotným Buranem
Re: Oživený Buran?
Díky za příspěvek, opravil jsem vložená videa, aby se přehrávala. Měl jsi tam špatně vložené celé adresy.
Re: Oživený Buran?
Díky, to nevím co jsem vyváděl
Jen ještě poznámku, ve videu s Buranem je ke konci zcela jasný start Buranu z letištní plochy, možná nějak upravená testovací verze...
Jen ještě poznámku, ve videu s Buranem je ke konci zcela jasný start Buranu z letištní plochy, možná nějak upravená testovací verze...
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Oživený Buran?
Podle mne se jedna o OK-GLI / BTS-02, atmosfericky analog ktery je aktualne vystaveny ve Speyeru spolu s BOR-5 atd....
Pridam fotecku ze sveho archivu Je to cestou do Estecu a defacto je to nejblizsi dostupna stala kosmicka expozice
Pridam fotecku ze sveho archivu Je to cestou do Estecu a defacto je to nejblizsi dostupna stala kosmicka expozice
Re: Oživený Buran?
Ano, podle dlaždic a motorů, to bude on
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Oživený Buran?
podle wikosky byl postaveny pouze jeden takze je to prakticky 100% jistota
- argus123
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 451
- Reputace: 198
- Bydliště: Trenčín
- Registrován: 10.1.2018 17:55
Re: Oživený Buran?
Nemáš dôvod si to nemyslieť, v Speyeri je skutočne exemplár na atmosfericke testy, jeho označenie bolo OK-GLI a nieje to jediny dochovany kus z programu raketoplánov.
OK-TVA bol určený na termálne, mechanické a akustické testy. Od roku 1997 je súčasťou zábavného Gorkého parku v Moskve.
OK-M bol vyrobený pre tepelné a mechanické testy. Je zrenovovaný a nachádza sa vedľa múzea na základni v Bajkonure (Area 2).
OK-MT bol vyrobený pre testovanie a vývoj viacerých systémov pre orbitálne modely.V súčasnosti je uskladnený na základni v Bajkonure, v budove MZK (budova 80, Area 112A).
OK-TVI- model vyrobený pre rôzne testy vplyvov kozmického priestoru na raketoplán. V súčasnosti sa nachádza v skladoch testovacej základne v meste Peresvet.
OK-KS bol vyrobený pre testovanie letových systémov, hlavne elektroniky a komunikačných zariadení pre prvý orbitálny exemplár. Dnes je uskladnený v priestoroch testovacieho a kontrolného centra RKK Energija v Moskve ( КИС).
To boli modeli na pozemne testy, prakticky všetky su zachované a orbitalne kusy dopadli takto :
OK-1.01 - prvý orbitálny model lode. Pôvodne bol nazvaný Bajkal, neskôr bol premenovaný na Buran. Absolvoval jediný nepilotovaný let 15.11.1988, pri ktorom dva-krát obletel Zem. Raketoplán bol zničený 12.5.2002, keď sa naň zrútila strecha hangáru na základni v Bajkonure.
OK-1.02 - druhý orbitálny kus bol na 95-97% hotový. Neformálne bol pomenovaný Ptička alebo tiež Burja. Dnes sa nachádza v pôvodnom stave na základni v Bajkonure, v budove MZK (budova 80, Area 112A) spolu s modelom OK-MT.
OK-2.01 - tretí vyrobený kus a druhá generácia raketoplánu. Pri ukončení projektu bol na 30-50% hotový. Dnes vystavený v pomerne dosť dobre zrenovovanom stave na letisku v meste Žukovskij (blízko Moskvy).
OK-2.02 - štvrtý kus druhej generácie. Pri ukončení projektu bol hotový na 10-20%. Z väčšej časti bol rozobratý a v súčasnosti chátra mimo hangáru tušinskej fabriky v Moskve. Veľa jeho dielov bolo ponúkaných na predaj cez internet.
OK-2.03 - piaty kus druhej generácie, v čase ukončenia projektu bol aj tento posledný model už v štádiu výroby. Po ukončení bol však kompletne rozobratý takže v súčasnosti už neexistuje.
Takže z Orbitálnych modelov existuje fyzicky Druhy, tretí a udajne aj štvrtý kus, z testovacích modelov sa zachovali všetky kusy.
Re: Oživený Buran?
Mocně sledovaná přeprava Buranu OK-GLI do muzea ve Speyeru
- Roman89
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 285
- Reputace: 181
- Registrován: 23.2.2017 2:31
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oživený Buran?
Jak je to vlastně s tím názvem "Buran"? Nikdy mi nebylo jasne jestli to byl ve skutečnosti název jen onoho exempláře, který se dostal do vesmíru, nebo se tak jmenoval celý program kosmoplánu? Ale co potom ty názvy jako Bajkal nebo Ptyčka?
- jakubv
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1579
- Reputace: 1864
- Registrován: 4.2.2017 23:23
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oživený Buran?
vždyť to máš o dva příspěvky výše,
OK-1.01 - prvý orbitálny model lode. Pôvodne bol nazvaný Bajkal, neskôr bol premenovaný na Buran. Absolvoval jediný nepilotovaný let 15.11.1988, pri ktorom dva-krát obletel Zem. Raketoplán bol zničený 12.5.2002, keď sa naň zrútila strecha hangáru na základni v Bajkonure.
OK-1.02 - druhý orbitálny kus bol na 95-97% hotový. Neformálne bol pomenovaný Ptička alebo tiež Burja. Dnes sa nachádza v pôvodnom stave na základni v Bajkonure, v budove MZK (budova 80, Area 112A)
takže OK-1.01 je Buran,
je to jako u NASA, kde se OV-102 jmenuje Columbia
OV-101 Enterprise, OV-99 Challenger, OV-103 Discovery, OV-104-Atlantis a OV-105 je Endeavour
-----------------
xx jakubv
xx jakubv