Stránka 1 z 23
IFT-5 Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 9.5.2024 11:11
od Tjov
Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 10.6.2024 8:43
od Tjov
NET 10.7.2024
Máme tady info od Elona, další start za zhruba měsíc -
- jen musí kompletně vyměnit destičky na S30 za nové
dvakrát odolnější
- přidat vrstvu pod ně která bude působit jako druhá vrstva ochrany
- a za tři roky na Mars

- šance na zachycení Superheavy je 50%, bude mířit do moře a pokud bude vše ok odkloní se k Mechazille
- Mechazilla by měla vydržet
1000+ zachycení
Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 10.6.2024 8:46
od Tjov
“At SpaceX we specialize in converting things from impossible to late.”
Česky bych to volně přeložil jako "Nemožné na počkání a zázraky do tří dnů"
Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 10.6.2024 10:25
od matej
Kde sa dá viac prečítať o tom zachytení?
Asi mám málo informácií. ale je to šialené, takú obludu zavesiť na vidličku

Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 10.6.2024 10:38
od Pospíšil
matej píše: 10.6.2024 10:25
Kde sa dá viac prečítať o tom zachytení?
Asi mám málo informácií. ale je to šialené, takú obludu zavesiť na vidličku
Je to víceméně "jen" o přesnosti přistání.
Pokud zvládnou booster ukočírovat tak, že bude mít ve výšce chopstick téměř nulovou rychlost ve všech směrech a bude na správném místě do +/- 1 metr, tak to zvládnou chytnout.
Pevnostně to ramena unesou, byla testována na větší zátěž a běžně prázdné boostery usazují na OLM nahoru a dolů.
Takže jde hlavně o 3 věci: 1) spolehlivě fungující motory, 2) spolehlivě fungující kormidla a RCS, 3) řidicí SW, který to přesné přistání ukočíruje.
Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 10.6.2024 13:05
od Slavja
Samozřejmě SpaceX fandím, ale moc mě ohledně zachynení nenaplňuje optimismem to, že ani u F9, který má za sebou už 300 přistání, není vždycky "bullseye".
Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 10.6.2024 13:18
od Pospíšil
Slavja píše: 10.6.2024 13:05
Samozřejmě SpaceX fandím, ale moc mě ohledně zachynení nenaplňuje optimismem to, že ani u F9, který má za sebou už 300 přistání, není vždycky "bullseye".
Jako při přistání na moři, na pohybující se ASDS? To bych ani já nečekal s přesností na 1 m, když se ta loď hýbe.
Při přistání na pevninu se ale trefují velmi přesně. Navíc, není prioritou přistát na cm přesně, ale hlavně bezpečně. To znamená, pokud fouká silnější vítr, booster nemá prioritu snos větru na 100% vyrovnávat, aby dosednul přesně na střed, ale hlavně se trefit na landing pad a bezpečně s nulovou boční rychlostí a definovanou rychlostí klesání dosednout, aby byl schopen bez poškození dalšího letu.
Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 10.6.2024 13:23
od Tjov
Elon to již dříve rozebíral a Superheavy je více stabilní, má obrovskou výhodu v možnosti viset a doplout na místo mezi ramena, ramena mají taky možnost nějakého offsetu. Takže ač se to zdá jako šílenost, tak nakonec je zde větší prostor pro korekci než u Falconu 9. No a samozřejmě 300+ přistání jsou obrovská datová základna pro simulace v kombinaci s daty co již mají...
Falcon 9 to musí dát na první dobrou jak stranově tak i rychlostně (něco teoreticky pohltí nohy) -
edit: což se teď ostatně na USSF misi z Vandenbergu stalo a nevešel se ani Octagraber a jeli po staru na řetězy...
Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 11.6.2024 14:06
od Thales
Nemá tu někdo detailní fotku místa, za které ramena věže chytají SS/SH? Pořád je tam totiž jedna věc, které nerozumím (ohledně nutné přesnosti při záchytu), tak než se blbě zeptám, tak bych si to rád prohlédl.
Re: Pátý integrovaný let Super Heavy / Starship (B12/S30)
Napsal: 11.6.2024 14:56
od Pospíšil
Ten bazmek mezi roštovými kormidly, na obou stranách boosteru.
A takto vypadá teorie záchytu:
