Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10850
- Reputace: 10337
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Zopakuji oč mi jde.
Pokud by současná vývojová verze SH/SS byla přizpůsobena pro zcela jednorázový let, tj. byly by vynechány všechny konstrukční prvky a palivo, nutné pro demonstraci znovupoužitelnosti během IFT-3, jaká by byla faktická nosnost užitečného nákladu na LEO?
Já odhaduji, že by to bylo někde mezi 100 až 150 t.
Pokud by současná vývojová verze SH/SS byla přizpůsobena pro zcela jednorázový let, tj. byly by vynechány všechny konstrukční prvky a palivo, nutné pro demonstraci znovupoužitelnosti během IFT-3, jaká by byla faktická nosnost užitečného nákladu na LEO?
Já odhaduji, že by to bylo někde mezi 100 až 150 t.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10850
- Reputace: 10337
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Dnešní Elonovo vyjádření k tématu nosnosti SHS.
200 tun expendable.
Šach mat!
200 tun expendable.
Šach mat!
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Takže komplet sestava Starship verze 3 bude mít 150 m na výšku.
To už je lepší z ní radši dělat drobet spíš holku krev a mlíko ne? Pro poměr objemu na plochu pláště, který je u hubeňourů menší a tím rel. těžší plášť objímá méně paliva. Samozřejmě hraje do určité míry roli i pevnost konstrukce. Samozřejmě ideálním je v tomto koule, ale pro lety v odporovém prostředí není koule ideál + má nižší pevnost.
To už je lepší z ní radši dělat drobet spíš holku krev a mlíko ne? Pro poměr objemu na plochu pláště, který je u hubeňourů menší a tím rel. těžší plášť objímá méně paliva. Samozřejmě hraje do určité míry roli i pevnost konstrukce. Samozřejmě ideálním je v tomto koule, ale pro lety v odporovém prostředí není koule ideál + má nižší pevnost.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10850
- Reputace: 10337
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Přidejme pár nových snímků od SpX.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10850
- Reputace: 10337
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Rád bych poopravil jednu chybnou informaci, která se objevila jak v komentovaném přenosu Živě a česky, tak taky v dnešním Dušanově videosouhrnu Svět kosmonautiky. V obou videích a následně i jinde se mylně uvádí, že testovací zážeh 1 Raptoru během setrvačné fáze letu S28 měl být simulací “deorbitačního”, neboli retrográdního zážehu, česky proti směru letu. Není to pravda.
K tomuto zážehu nakonec nedošlo, jelikož řídicí počítač Starship neshledal všechny potřebné parametry v povolených mezích a test nespustil. V tomto případě šlo zejména o nadměrnou rotaci lodě, pravděpodobně způsobenou při testu interního přečerpávání pohonných hmot.
Kdyby ale k zážehu došlo, měl být jen velmi krátký a prográdní, tj. ve směru letu.
Proto také vyhrazená námořní oblast v Indickém oceánu byla tak extrémně dlouhá, aby zajistila bezpečnost plavidlům za všech podmínek, při libovolném výsledku provedeného testovacího letu.
K tomuto zážehu nakonec nedošlo, jelikož řídicí počítač Starship neshledal všechny potřebné parametry v povolených mezích a test nespustil. V tomto případě šlo zejména o nadměrnou rotaci lodě, pravděpodobně způsobenou při testu interního přečerpávání pohonných hmot.
Kdyby ale k zážehu došlo, měl být jen velmi krátký a prográdní, tj. ve směru letu.
Proto také vyhrazená námořní oblast v Indickém oceánu byla tak extrémně dlouhá, aby zajistila bezpečnost plavidlům za všech podmínek, při libovolném výsledku provedeného testovacího letu.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Re-entry: skutečný a 3D pohled 117 - 88 km. Zánik až kolem 65km.
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10850
- Reputace: 10337
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Přesný počet odpadlých dlaždic TPS na Starship během vzletu a motorické fáze letu nevíme, nicméně z některých snímků se dá lecos odhadnout. Například na tomto bylo identifikováno jen 8 ks chybějících dlaždic, navíc nejsou na kritických místech (náběžných a odtokových hranách). Ještě to není dokonalé, ale pokrok oproti IFT-2 tu určitě nastal.
Po znovuotevření silnice 4 byly na pláži nalezeny dvě kompletní dlaždice a některé úlomky.
Po znovuotevření silnice 4 byly na pláži nalezeny dvě kompletní dlaždice a některé úlomky.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Sestřih IFT-3 od SpaceX
Re: Třetí integrovaný let Super Heavy / Starship (B10/S28)
Test přečerpávání paliva, ke kterému došlo během letu 3 byl "ve všech ohledech" úspěšný.
"The meek will inherit the Earth." ..and the rest of us, Universe.