Stránka 1 z 1
Transporter-7
Napsal: 14.4.2023 11:41
od Tjov
Mise proběhne 15.4.2023 08:47 z rampy SLC-4E Vanderberg a poletí na ní první stupeň 1063.10, který přistane na LZ-4 . Mise míří na SSO.
Mise už měla proběhnout ve středu (12.4.2023) , čtvrtek a v dnes ráno (14.4.2023) byla zrušena v čase T-28sec (tankování a příprava na start probíhala i přes NO GO weather a nakonec se nepoštěstilo a počasí se nezlepšilo)
Re: Transporter-7
Napsal: 15.4.2023 8:59
od Tjov
Dneska samé novinky, na druhém stupni použili kratší trysku a první stupeň zažehl pro entry burn jen centrální Merlin místo obvyklých tří .
První stupeň přistál v pořádku na LZ-4
Je vidět, že stále optimalizují, a letový počítač zvládne i takové kejkle jako entry burn na jeden motor

Re: Transporter-7
Napsal: 15.4.2023 9:31
od ZJ11
Klasická vs zkrácená tryska.

Re: Transporter-7
Napsal: 15.4.2023 19:04
od Stepan
Moc mi to nejde na mysl-nevidim v kratší trysce výhody. Myslíte že ti může být nedostatečnou výrobou druhých stupňů (trysek)?
Re: Transporter-7
Napsal: 15.4.2023 19:14
od Tjov
Náklad nevyžadoval takový výkon a předpokládám, že výroba je i přes nutnost vyrábět dva typy levnější.
Re: Transporter-7
Napsal: 15.4.2023 20:27
od Pospíšil
Stepan píše: 15.4.2023 19:04
Moc mi to nejde na mysl-nevidim v kratší trysce výhody. Myslíte že ti může být nedostatečnou výrobou druhých stupňů (trysek)?
Je to přesně tak. Psal jsem o tom před časem v jiném vláknu. SpX si vytýčilo cíl, pokusit se o 100 startů F9/FH v letošním roce. Aby zvládli vyrábět 2 motory MVac týdně, rozhodli se modifikovat trysku tohoto motoru tak, aby byl snáze a rychleji vyrobitelný. Teprve dnes vidíme, v čem ta modifikace spočívá.
Re: Transporter-7
Napsal: 15.4.2023 21:10
od Tjov
Aha tak ten limit výroby jsem netušil, tak potom nutně modifikovaná tryska nemusí být levnější, když primárně řešili kapacitu výroby.
Re: Transporter-7
Napsal: 15.4.2023 22:08
od Tjov
Dnes proběhly 4 zážehy druhého stupně a potvrzení od SpX o úspěšném vypuštění (36 nákladů)