Spacenews uveřejnily článek
http://spacenews.com/contamination-foun ... ne-tubing/ o tom, že při jednání Aerospace Safety Advisory Panel (ASAP - Poradní panel pro bezpečnost) v NASA KSC 17. 5. 2018 byl projednáván i "poslední vývoj" u základního stupně SLS, který je vyráběn v Michoud Assembly Facility v New Orleans.
Rutinní inspekce kvality základního stupně SLS objevila znečištění v jedné trubce v motorové sekci (ve které jsou čtyři hlavní motory RS-25 a další systémy). Toto znečištění se ukázalo být parafinovým voskem, který je používán při výrobě trubek, ale měl by být odstraněn před odesláním trubek k dalšímu použití.
Boeing, jako hlavní dodavatel, neposkytl informace o dodavateli těchto trubek, který nevyčistil dokonale trubky a ponechal v nich zbytky ochranného vosku - další hledání totiž odhalilo obdobné znečištění také v dalších trubkách. Nyní probíhá inspekce a čištění všech trubek v motorové sekci. Tanto proces není údajně jednoduchý, vzhledem k jejich značnému počtu a také vzhledem k tomu, že se nejedná o triviální proces.
Panelu bylo řečeno, že dokončení motorové sekce SLS, které mělo být v květnu, se může posunout do srpna, vzhledem k výše uvedenému a také k nutné úpravě inspekčního postupu. Po tom následuje riziko 3-4 měsíčního posunu termínu dokončení celého základního stupně SLS (ke kterému by mělo dojít v prosinci 2018) i jeho doručení do KSC v červnu 2019.