Starship SN2 v Texasu
Starship SN2 v Texasu
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10890
- Reputace: 10438
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN2 v Texasu
Jj, vstupního materiálu mají na místě skutečně hodně a řekl bych, že jsou tam vidět i ty širší role plechů, než byly k dispozici pro Mk1 a SN1.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship SN2 v Texasu
Role pro SN1 měli cca 1,8 m šířku. Už někdo odhadl jak jsou široké ty pro SN2? Jen jestli se jim to ještě na výšku vejde na svařovací lavici pro skruže v menším stanu.
Re: Starship SN2 v Texasu
SN2 je definitívne vo výrobe, už majú jednu sekciu s prepážkou a aktuálne zvárajú motorovú sekciu. Cca. 30 dní jedna zostava nádrží? 24 dní dozadu som uploadoval na imgur podobné fotky s motorovou sekciou. Šírka pásov z ktorých sú vyrábané prstence vyzerá nezmenená zatiaľ.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10890
- Reputace: 10438
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN2 v Texasu
Po destrukci SN1 je velmi pravděpodobné, že SN2 převezme jeho roli a budou s ním provedeny pouze testy s 1 Raptorem, původně plánované pro SN1. Let do 20 km výšky pravděpodobně čeká až exempláře SN3 nebo SN4.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
Re: Starship SN2 v Texasu
SN4 prosinec 2020, jsem optimista. Místní šéf je asi spíše realista - vyskočí to až 2021, pokud si ještě dobře pamatuji jeho písma.
EDIT:
EM si uvědomuje co si naložil. Nadpis je drobet bulvární, je to obecnější:
EDIT:
EM si uvědomuje co si naložil. Nadpis je drobet bulvární, je to obecnější:
Re: Starship SN2 v Texasu
Jestli to dobře chápu, tak potřebují extra otestovat detaily konstrukce spodní části SS kde přepážka musí vydržet jak vnitřní přetlak ven, tak při tahu motorů zároveň unést celou SS, tedy se síla místy potom ve výslednici skoro obrátí nahoru do stran. Takže obecně je problém s přepážkou/jejími částmi.
https://twitter.com/elonmusk/status/1234398203346407424
https://twitter.com/elonmusk/status/1234398203346407424
Re: Starship SN2 v Texasu
Možná, že ti "nepokrokoví" výrobci raket vědí, proč dělají nádrže klasicky, s klasicky navařenými dny ,nádrže oddělené a spojené přes intertank a motorovou sekci nezavěšují na dno nádrže. Vertikální síly se přenášení obvodovým pláštěm
Re: Starship SN2 v Texasu
Zde se to přenáší právě od středu spodku nádrže šikmo nahoru po materiálu. Zatím to prdá při statickém vnitřním přetlaku. Co jim to udělá poté při startu kdy se vektory sil směrově zcela změní a přepážka a její napojení bude opět jinak namáháno se uvidí. Nadějně to proto vydím nejdříve až od SN4, možná jako u Raptoru, kdy byl krátkého letu schopen až šestý. Třeba to budou mít podobně i s celkem a nakonec budou na hraně zpomalení vylepšování odladěním, kdy bude většina problémů vychytána, u dvacáteho kusu, jak bylo řečeno EM.
Ostatní mají výhodu, že s tím nechtějí motorově přistávat, a tak nemusí mít relativně blízko osy motory s vektorováním tahu pro přistání. Jestli se znovupoužitelnost celku s motorovým přistáním rozšíří, tak na to taky narazí.
Blbostí se dá udělat více, ale vše zvýší hmotnost. Zesílení materiálu a tím i svarů v nejvíce namáhaných místech. Podpůrné supporty na přepážce. Kolem místa připojení přepážky k plášti z vnitřku přidat kruhový prstenec resp. mezikruží (pro průtok paliva dolu nutná díra uprostřed), podpůrné trojúhelníky kolem přechodu atd. atd. Střední a horní přepážka takový záhul mít nebude.
Ostatní mají výhodu, že s tím nechtějí motorově přistávat, a tak nemusí mít relativně blízko osy motory s vektorováním tahu pro přistání. Jestli se znovupoužitelnost celku s motorovým přistáním rozšíří, tak na to taky narazí.
Blbostí se dá udělat více, ale vše zvýší hmotnost. Zesílení materiálu a tím i svarů v nejvíce namáhaných místech. Podpůrné supporty na přepážce. Kolem místa připojení přepážky k plášti z vnitřku přidat kruhový prstenec resp. mezikruží (pro průtok paliva dolu nutná díra uprostřed), podpůrné trojúhelníky kolem přechodu atd. atd. Střední a horní přepážka takový záhul mít nebude.
Naposledy upravil(a) todtv dne 2.3.2020 11:34, celkem upraveno 1 x.