Stránka 7 z 32

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 17.5.2018 12:46
od Pospíšil
Mr Steven včera na západním pobřeží prováděl nějaké cvičení prudkých manévrů s polovinou krytu uloženým na palubě (bez sítě). Potom kryt opět vyložil na pozemek u budoucí BFR továrny.






Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 17.5.2018 13:26
od Raul
Pospíšil píše:Mr Steven včera na západním pobřeží prováděl nějaké cvičení prudkých manévrů s polovinou krytu uloženým na palubě (bez sítě). Potom kryt opět vyložil na pozemek u budoucí BFR továrny.
Tu novou žlutou popruhovou síť je pod krytem na fotografiích skutečně možné vidět... i když ne tak zřetelně jako když je rozepnuta mezi nosníky.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 17.5.2018 14:20
od Pospíšil
Raul píše:Tu novou žlutou popruhovou síť je pod krytem na fotografiích skutečně možné vidět... i když ne tak zřetelně jako když je rozepnuta mezi nosníky.
No jo, teď ji vidím.... psal jsem příspěvek z telefonu, kde to nebylo skoro vidět. ;)
Ke shozům krytu z vrtulníku a jeho chytání do sítě ale nejspíš ještě nedošlo, nebo máš jiné informace?

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 17.5.2018 15:34
od Raul
Tak ono by v podstatě mohlo stačit prověřit provoz MarineTraffic vs FlightRadar24, což jsem teď udělal. A žádný vrtulník v době manévrů lodi MrSteven nad stejnou oblastí neprolétá.

V 18:06 UTC pouze nad lodí přelétá podezřelý Gulfstream G650 (z LAX do SNA). Kolem 19:30 UTC je pak kryt z lodi vykládán a v podobné oblasti pak provádí ještě další manévry téměř až do půlnoci UTC.
Dle toho se domnívám, že šlo pouze o další zkušební plavbu, kterou MrSteven prováděl i dříve - kdy jsem provoz vrtulníku také nezaregistroval.

Žádné informace o tom, zda byly nějaké shozy provedeny skutečně nikde nekolují.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 17.5.2018 17:02
od Stepan
Nebo to podporuje teorii, že bude kryty chytat jedna loď. A teď zkoušeli, jak se bude první chycený kryt vrtět. Možná kvůli tomu i ta nová síť (ale to si moc nemyslím). A za chvíli budou zkoušet chytat obě půlky, takže větší pravděpodobnost, že to u jedné vyjde. Ještě uvažuji, že jak byla informace o dvou velikostech padáku, tak každý kryt bude mít jinak velký padak - > pomalejší padání.
A nebo se úplně mýlím a zkoušelo se něco jiného :-D

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 17.5.2018 21:36
od Wopat
Rychlost sestupu lze měnit aktivním řízením padáku. Není tedy nutné mít dva padáky o různých velikostech vrchlíku.

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 17.5.2018 21:39
od Stepan
Wopat píše:Rychlost sestupu lze měnit aktivním řízením padáku. Není tedy nutné mít dva padáky o různých velikostech vrchlíku.
Díky, v padající se vůbec nevyznám (Byla to jen hloupá teorie :oops:)

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 18.5.2018 20:46
od Meybe
Loď Mr. Steven je od včerejšího dne opět aktivní. Momentálně se pohybuje rychlostí v rozmezí 0,7 až 8 uzlů. Na letový provoz jsem nekoukal, ale tipuji podle aktivity, že k testu by mohlo dojít velmi brzy. Možná k němu dochází právě dnes. :krčící rameny:

Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 23.5.2018 5:47
od Pospíšil
Během SpX webcastu ze startu mise Iridium-6/Grace-FO 22.5. se poprvé objevily záběry na MrSteven se dvěma sítěmi, napnutými nad sebou. Pokus o zachycení bohužel ani tentokrát nevyšel. Zatím bez dalších podrobností víme jen to, že kryt na padáku minul loď.
Odhaduji, že dvě sítě nad sebou je elegantní způsob jak rychle uložit jednu zachycenou polovinu do kolébky na palubě a být rychle připraven na chytání druhé poloviny krytu.




Re: Lodě pro záchranu aerodynamických krytů

Napsal: 23.5.2018 7:10
od petrsida
Není ta druhá síť jenom bezpečnostní? Řekl bych, že je natažená dopředu ke kabině.