Stránka 5 z 6
Re: IridiumNEXT (Flight 5)
Napsal: 1.4.2018 8:12
od Pospíšil
Ketivab píše:Možná se jedná o tu polovinu, kterou se SpaceX nepokoušelo zachytit do sítě a přistávala samostatně na hladinu.
To se mi zdá mnohem méně pravděpodobné, než ta varianta, že jde o brzděnou polovinu, které se sice zamotal padák = stal se neřiditelným = nedošlo k zachycení do síťe na Mr Stevenovi, ale přesto bylo křídlo aspoň částečně funkční/naplněné, aby náklad zbrzdilo a dopadlo do vody sice vyšší rychlostí než očekávanou, ale přesto tak nízkou aby přežilo náraz na hladinu. Řekl bych, že druhá polovina bez padáku a plynových trysek by se z vesmíru nikdy nemohla vrátit v tak bezvadném stavu.
Članek na teslarati:
https://www.teslarati.com/spacex-recove ... ssion=true
Re: IridiumNEXT (Flight 5)
Napsal: 1.4.2018 8:33
od Ketivab
Pospíšil píše:Ketivab píše:Možná se jedná o tu polovinu, kterou se SpaceX nepokoušelo zachytit do sítě a přistávala samostatně na hladinu.
To se mi zdá mnohem méně pravděpodobné, než ta varianta, že jde o brzděnou polovinu, které se sice zamotal padák = stal se neřiditelným = nedošlo k zachycení do síťe na Mr Stevenovi, ale přesto bylo křídlo aspoň částečně funkční/naplněné, aby náklad zbrzdilo a dopadlo do vody sice vyšší rychlostí než očekávanou, ale přesto tak nízkou aby přežilo náraz na hladinu. Řekl bych, že druhá polovina bez padáku a plynových trysek by se z vesmíru nikdy nemohla vrátit v tak bezvadném stavu.
Članek na teslarati:
https://www.teslarati.com/spacex-recove ... ssion=true
To je možné, bez padáku a plynových trysek by se v pořádku určitě vrátit nemohla. Není ale možné, že tentokrát byly vybaveny padákem a tryskami obě poloviny krytu?
Re: IridiumNEXT (Flight 5)
Napsal: 2.4.2018 5:40
od Pospíšil
Pospíšil píše:...jde o brzděnou polovinu, které se sice zamotal padák = stal se neřiditelným = nedošlo k zachycení do síťe na Mr Stevenovi, ale přesto bylo křídlo aspoň částečně funkční/naplněné, aby náklad zbrzdilo a dopadlo do vody sice vyšší rychlostí než očekávanou, ale přesto tak nízkou aby přežilo náraz na hladinu.
... a je to tak.
Měkké přistání, ale na velké rychlosti mimo cíl.
Re: IridiumNEXT (Flight 5)
Napsal: 2.4.2018 10:14
od Amper
takze to by byla odpověď na moji otázku - maj uz dve poloviny pouzitelne pro drop testy
Re: IridiumNEXT (Flight 5)
Napsal: 2.4.2018 10:45
od Pospíšil
Ta první polovina z letu PAZ je momentálně uložena v přístavu LA v mísťe budoucí továrny BFS. Už z ní byly demontovány vnitřní izolační panely.
Re: IridiumNEXT (Flight 5)
Napsal: 2.4.2018 10:52
od Meybe
Pospíšil píše:Ta první polovina z letu PAZ je momentálně uložena v přístavu LA v mísťe budoucí továrny BFS. Už z ní byly demontovány vnitřní izolační panely.
Kdo pozorně četl článek, který si odkazoval věděl to už 31. 3.
https://www.teslarati.com/spacex-recove ... ssion=true
Re: IridiumNEXT (Flight 5)
Napsal: 2.4.2018 11:04
od Samo
Asi sa ešte nevie čo s ňou chcú spraviť? Nezdá sa mi že by ju len tak zošrotovali
Re: IridiumNEXT (Flight 5)
Napsal: 2.4.2018 11:18
od Dugi
Nedivil bych se podrobné (klidně i destruktivní) analýze.
Re: IridiumNEXT (Flight 5)
Napsal: 2.4.2018 12:58
od Pospíšil
Btw, podle loga na dřevěné bedně za SpX maníkem na poslední fotce se na NSF odhaduje, že GPS naváděný řiditelný padák je Sherpa od MMIST.
http://www.mmist.ca/sherpa.html
Re: IridiumNEXT (Flight 5)
Napsal: 2.4.2018 20:34
od Amper
myslim ze kdyby tu izolacni penu prodavali tak jim lidi urvou ruce
ad co s tim chtej delat - podle mne to pouzijou pro schozy z heliny pro testy padaku jak psal Elon. Je to pro to optimalni a kdyz s tim flaknou tak se nic tak hrozneho nedeje