Kosmická loď Cygnus
Napsal: 15.12.2010 21:54
Nepilotovanou kosmickou loď Cygnus (labuť) vyvíjí soukromá firma Orbital Sciences Corporation a poprvé by měla do vesmíru letět ve čtvrté čtvrtině roku 2011.
Po technické stránce se jedná o válec s průměrem 3,07 metru opatřený solárními panely. Celkem by měly lodě Cygnus dopravit na ISS více než 20 tun zásob. To vše během osmi doposud plánovaných letů. Loď Cygnus se nebude ke stanici připojovat automaticky (jako například Progress). Její systém bychom mohli přirovnat spíše k japonské lodi Kounotori. Čili Cygnus přiletí do blízkosti ISS, tam jej uchopí staniční rameno Canadarm-2, které připojí loď ke stokovacímu uzlu na modulu Harmony.
Samotná loď bude mít dvě části – servisní a nákladní modul. Servisní modul bude disponovat tryskami na hypergolickou směs hydrazinu a N2O2. O dodávky energie se postará dvojice galiu-arsenových solárních panelů.
Loď bude k ISS létat ve dvou modifikacích. Ta první bude připomínat italské moduly MPLM, jelikož nákladový prostor bude hermetizovaný a mají se do něj vejít až dvě tuny zásob. Druhá varianta sází na nehermetizovaný nákladový prostor, který ze všeho nejvíc připomíná platformu ExPRESS, kterou na ISS často nosí raketoplány. I tady by se měla hmotnost nákladu pohybovat okolo dvou tun.

Po technické stránce se jedná o válec s průměrem 3,07 metru opatřený solárními panely. Celkem by měly lodě Cygnus dopravit na ISS více než 20 tun zásob. To vše během osmi doposud plánovaných letů. Loď Cygnus se nebude ke stanici připojovat automaticky (jako například Progress). Její systém bychom mohli přirovnat spíše k japonské lodi Kounotori. Čili Cygnus přiletí do blízkosti ISS, tam jej uchopí staniční rameno Canadarm-2, které připojí loď ke stokovacímu uzlu na modulu Harmony.
Samotná loď bude mít dvě části – servisní a nákladní modul. Servisní modul bude disponovat tryskami na hypergolickou směs hydrazinu a N2O2. O dodávky energie se postará dvojice galiu-arsenových solárních panelů.
Loď bude k ISS létat ve dvou modifikacích. Ta první bude připomínat italské moduly MPLM, jelikož nákladový prostor bude hermetizovaný a mají se do něj vejít až dvě tuny zásob. Druhá varianta sází na nehermetizovaný nákladový prostor, který ze všeho nejvíc připomíná platformu ExPRESS, kterou na ISS často nosí raketoplány. I tady by se měla hmotnost nákladu pohybovat okolo dvou tun.
