Autonomous Spaceport Drone Ship ASDS
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Falcon 9 v1.1
Přestože podpůrná loď Go Quest je již několik dní v přístavu, remorkér Elsbeth III s plovoucí plošinou do přístavu v Jacksonville stále nedorazili. Navíc jsou stále mimo dosah pozemních trackovacích stanic AIS. Je tedy možné, že zamířili jinam z důvodu nutné opravy jedné nefunkční pohonné jednotky, popřípadě i upgradu zmiňovaného v tweetu Elona Muska
- Planning a significant upgrade of the droneship for future missions to handle literally anything. Maybe give it a Merlin for good measure
O jakou modifikaci plošiny má jít, ale zatím není známo. Ani to, kdy by k ní mělo dojít.
Jednou z možných variant by snad mohlo být třeba něco takového mezi plošinou Marmac 300 a SpX palubou - aktivní hydraulický systém. Tedy v poněkud větším měřítku , viz "Maybe give it a Merlin for good measure".
Dobře je to vidět např. v čase 0:54 - 0:58...
Vedle horizontální stabilizace systémem PDPS firmy Thrustmaster, by tato varianta mohla nabídnout i účinnou a dostatečně dynamickou stabilizaci vertikální, která zřejmě bude nutná.
- Planning a significant upgrade of the droneship for future missions to handle literally anything. Maybe give it a Merlin for good measure
O jakou modifikaci plošiny má jít, ale zatím není známo. Ani to, kdy by k ní mělo dojít.
Jednou z možných variant by snad mohlo být třeba něco takového mezi plošinou Marmac 300 a SpX palubou - aktivní hydraulický systém. Tedy v poněkud větším měřítku , viz "Maybe give it a Merlin for good measure".
Dobře je to vidět např. v čase 0:54 - 0:58...
Vedle horizontální stabilizace systémem PDPS firmy Thrustmaster, by tato varianta mohla nabídnout i účinnou a dostatečně dynamickou stabilizaci vertikální, která zřejmě bude nutná.
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Falcon 9 v1.1
Sakra, ty IMU jednotky jsou takovy mali chcipaci a co to dovede. Dost zajimavy tema, je pravda ze podobne vyrovnani paluby nebyl asi zasadni problem. Paluba a prazdna raketa zase nejsou tak tezky.
-
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 210
- Reputace: 112
- Bydliště: Most
- Registrován: 13.1.2014 23:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: Falcon 9 v1.1
Tedy, osobně ("přes palec") odhaduju, že paluba a raketa budou vážit přes 100 tun a to mi nepřipadá málo. Obávám se, že stabilizační systém paluby by mohl být dražší, než celý zbytek ASDS (včetně stávajících vyrovnávacích pohonů). No, uvidíme.
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Falcon 9 v1.1
Ampelmann E-type ma max nosnost prave tech 100 tun. Do kazdeho rohu jeden a je hotovo
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Falcon 9 v1.1
Ono to unese víc, než se zdá. Tento E typ je skutečně schopen kompenzovat zátěž až 100 tun. Vloni s tímto typem dokonce úspěšně otestovali nový nákladní jeřáb CTS 02.
Systém byl v podstatě vyvinut i jako levná alternativa operací ze zdvižných jack-up plošin, poloponorných lodí a helikoptér. Standartní Ampelmann hexapod je schopen plně kompenzovat až 2,5 metrové vlny.
Vertikální stabilizace je totiž podle mne skoro nutná, jelikož stupeň není schopen se vznášet a pomalu sestupovat. Je totiž nutný přetížený "hoverslam", který v zásadě musí vyžadovat specifikovatelnou pozici plošiny v dané výšce. Větší vertikální odchylka každého metru plošiny by pak znamenala větší náraz.
Pokud by navíc při silnějším nárazu byla plošina nakloněna a kontakt neproběhl všemi čtyřmi přistávacími nohami najednou, došlo by k poměrně dynamickému klopivému momentu, který by hrozil např. převrácením, nebo porušením integrity trupu. Ideálně vodorovná přistávací plošina by tomu zamezila, případně poskytla i dodatečné tlumení nárazu.
A konečně částečná stabilizace během transportu v náročných podmínkách, kdy by se eliminoval náklon ve vlnách, případně udržoval vymezovací náklon proti větru, by jistě nebyla na škodu.
Nechme se tedy překvapit.
Docela záhada je proč se plošina stále neobjevuje v dosahu žádné z pozemních trackovacích stanic. Buď se vydali do domovské loděnice v New Orleans, potom by je ale zachytili trackovací stanice alespoň na jižním cípu Floridy. Nebo byli nuceni se bouři vyhnout východním směrem, čímž se zdrželi. Na NSF se spekuluje dokonce i o jezeře Oakville, ovšem tam je cesta zamrzlá.
Každopádně další pokus o přistání prvního stupně by mohl být v dubnu. V rámci CRS-6.
EDIT: ELSBETH III se již kolem Mysu vrací do Jacksonville.
Systém byl v podstatě vyvinut i jako levná alternativa operací ze zdvižných jack-up plošin, poloponorných lodí a helikoptér. Standartní Ampelmann hexapod je schopen plně kompenzovat až 2,5 metrové vlny.
Vertikální stabilizace je totiž podle mne skoro nutná, jelikož stupeň není schopen se vznášet a pomalu sestupovat. Je totiž nutný přetížený "hoverslam", který v zásadě musí vyžadovat specifikovatelnou pozici plošiny v dané výšce. Větší vertikální odchylka každého metru plošiny by pak znamenala větší náraz.
Pokud by navíc při silnějším nárazu byla plošina nakloněna a kontakt neproběhl všemi čtyřmi přistávacími nohami najednou, došlo by k poměrně dynamickému klopivému momentu, který by hrozil např. převrácením, nebo porušením integrity trupu. Ideálně vodorovná přistávací plošina by tomu zamezila, případně poskytla i dodatečné tlumení nárazu.
A konečně částečná stabilizace během transportu v náročných podmínkách, kdy by se eliminoval náklon ve vlnách, případně udržoval vymezovací náklon proti větru, by jistě nebyla na škodu.
Nechme se tedy překvapit.
Docela záhada je proč se plošina stále neobjevuje v dosahu žádné z pozemních trackovacích stanic. Buď se vydali do domovské loděnice v New Orleans, potom by je ale zachytili trackovací stanice alespoň na jižním cípu Floridy. Nebo byli nuceni se bouři vyhnout východním směrem, čímž se zdrželi. Na NSF se spekuluje dokonce i o jezeře Oakville, ovšem tam je cesta zamrzlá.
Každopádně další pokus o přistání prvního stupně by mohl být v dubnu. V rámci CRS-6.
EDIT: ELSBETH III se již kolem Mysu vrací do Jacksonville.
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Falcon 9 v1.1
"Just Read.." se včera přes velké zdržení na moři vrátila do přístavu v Jacksonville.
Jak je vidět z následujícího palubního videa. Bouře na moři plošině způsobila poměrně slušná poškození na přídi!
Doufejme ale, že poškození nejsou příliš vážná a podaří se včas vše opravit. Podle dřívějších informací je hlavně nefunkční jedna pohonná jednotka.
Video zároveň potvrzuje nápis jména lodi na palubě. Ucelené foto ale bude ještě dnes po připlutí lodi Carnival Fascination s webkamerou.
Jak je vidět z následujícího palubního videa. Bouře na moři plošině způsobila poměrně slušná poškození na přídi!
Doufejme ale, že poškození nejsou příliš vážná a podaří se včas vše opravit. Podle dřívějších informací je hlavně nefunkční jedna pohonná jednotka.
Video zároveň potvrzuje nápis jména lodi na palubě. Ucelené foto ale bude ještě dnes po připlutí lodi Carnival Fascination s webkamerou.
Re: Falcon 9 v1.1
Hezká paseka.
Tak mi tak připadá, že než přistání na plošině se spíš zkouší přímo ta plošina. Co všechno vydrží.
Nejdřív náraz prvního stupně a teď dovádění v bouřce.
Nejslabším článkem jsou zjevně jen ty kontejnery. Asi to bude chtít nějakou výztuhu
Tak mi tak připadá, že než přistání na plošině se spíš zkouší přímo ta plošina. Co všechno vydrží.
Nejdřív náraz prvního stupně a teď dovádění v bouřce.
Nejslabším článkem jsou zjevně jen ty kontejnery. Asi to bude chtít nějakou výztuhu
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Falcon 9 v1.1
Plošina v přístavu po připlutí CarnivalFascination.
Související videa z FB Chrise Willise
JRtI vid 1.mp4 - HD
JRtI paying out emergency wire.mp4 - HD
JRtI, In the process of retrieving the barge via emergency tow wire.mp4 - HD
JRtI, What happens when rocket scientists call the shots on weather.mp4 - HD
JRtI, morning after parting the wire.mp4 - HD
JRtI, getting our ass whooped in 20ft seas.mp4 - HD
Související videa z FB Chrise Willise
JRtI vid 1.mp4 - HD
JRtI paying out emergency wire.mp4 - HD
JRtI, In the process of retrieving the barge via emergency tow wire.mp4 - HD
JRtI, What happens when rocket scientists call the shots on weather.mp4 - HD
JRtI, morning after parting the wire.mp4 - HD
JRtI, getting our ass whooped in 20ft seas.mp4 - HD
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
- Raul
- Zkušený vesmírný badatel
- Příspěvky: 777
- Reputace: 1
- Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
- Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Falcon 9 v1.1
Během včerejší zastávky lodi CarnivalFascination bylo vidět, že z přídě JRtI jsou kompletně odstraněny všechny kontejnery i hydraulické pohonné agregáty - některé z nich tedy značně poškozené vlnobitím při poslední plavbě.
Bude se tedy zřejmě jednat o přípravy zmiňované modifikace plovoucí plošiny, mající za cíl zvýšit její stabilitu v náročných podmínkách.
Bude se tedy zřejmě jednat o přípravy zmiňované modifikace plovoucí plošiny, mající za cíl zvýšit její stabilitu v náročných podmínkách.