Stránka 2 z 10

Re: Falcon 9 v1.2

Napsal: 27.12.2015 21:18
od Pospíšil
Vyústění GG centrálního M1D vykukuje na obrázku na jeho 12. hodině.

Výstupní průměr trysky (1 m) je identický, jako u všech ostatních 8 motorů kolem.
Opticky ale vypadá větší díky perspektivě a také proto, že je o něco blíže ke kameře - centrální motor je o cca 20 cm vysunut dolů oproti obvodovým motorům, aby byl zajištěn dostatečný prostor pro jeho vektorování a optimálnější termální pole v motorové sekci.


Re: Falcon 9 v1.2

Napsal: 27.12.2015 21:31
od Jardax
Jasne, uz to vidim... diky. To se bude hodit az prijde na radu model Falconu... v tic-tac-toe byl stredni motor take vysunuty?

Re: Falcon 9 v1.2

Napsal: 27.12.2015 21:38
od Pospíšil
Jardax píše:v tic-tac-toe byl stredni motor take vysunuty?
Ne, tam byly všechny v jedné rovině

Obrázek

Re: Falcon 9 v1.2

Napsal: 15.4.2016 8:57
od Beleg
Tak se SpaceX už podařilo s prvním stupněm přistát i na lodi, nevíte někdo jestli se ještě uvažuje o možnosti dotankování palivem na lodi a jeho přeletu zpět na pevninu? Nebude problém dopravit na moře kapalný kyslík? Vydržela by paluba start?

Re: Falcon 9 v1.2

Napsal: 15.4.2016 10:26
od Dugi
Osobně tomu moc nevěřím. Kromě problémů, které zmiňuješ, by se musel přepracovat i styl přistávacích nohou - aktuálně používané jsou nesklopné.

Re: Falcon 9 v1.2

Napsal: 15.4.2016 14:06
od Amper
Souhlas, myslim ze toto reseni neni moc realne.

Co bych si dovedl predstavit spis je nejaka evoluce/rozdeleni funkci plosiny. Napr. lepsi pristavaci plosina (pokud se to opravdu bude aktivne pouzivat tak proc do toho neinvestovat vic penez aby byla lepsi sance) a to i za cenu snizene pohyblivosti. Napr. zalozena na plovouci tezne plosine (ala Sea Launch) ktera by byla vicemene stabilne v oblasti a jen by se presouvala podle vektoru vzletu spolu s obsluznou lodi ktera by zvladla prelozit stupen a rychleji se presunout do pristavu.

Situace kdy musi remorkery tahnout barku se stojicim stupnem urcite neni optimalni jak z hlediska rychlosti tak stability plavby.

Re: Falcon 9 v1.2

Napsal: 31.5.2016 6:38
od Pospíšil
Peter de Selding ze SpaceNews tweetuje:

SpaceX: We'll be meeting w/ insurance underwriters in coming weeks to walk them through our reusable-stage certification process.
SpaceX: Reused stage to fly, likely on commercial mission, by end of year. We've been approached by couple of customers who want to be 1st.

Ve stručnosti: SpX bude v nejbližších týdnech jednat s pojišťovnami o certifikačním procesu znovupoužitelných prvních stupňů. První znovupoužití stupňů proběhne pravděpodobně na misi pro komerční zákazníky někdy ke konci tohoto roku. SpX už byla kontaktována několika zákazníky, kteří o to projevili zájem.

Re: Falcon 9 v1.2

Napsal: 8.6.2016 10:02
od Pospíšil
Podle Elonova tweetu ze včerejška teď nově plánují první let již jednou použitého 1.stupně F9 někdy v září/říjnu t.r.

Jako vždy, měli bychom brát tyto informace s určitou rezervou, přece jen v tomto bodě ze strany SpX zazněly už tři různé časové předpovědi :

8.4. (Elon) : "za 2-3 měsíce", řekněme v červnu
30.5. (SpX) : "ke konci tohoto roku", dejme tomu listopad / prosinec
7.6. (Elon) : "v září / říjnu"

Re: Falcon 9 v1.2

Napsal: 1.7.2016 7:56
od Pospíšil
Pěkné video fanouška SpX, popisující Pro a Proti plynoucí z použití hluboce podchlazeného LOX u F9 v1.2


Re: Falcon 9 v1.2

Napsal: 25.7.2016 23:53
od Dugi
Podle tohoto tweetu se zdá, že SpaceX má klienta pro znovupoužitý první stupeň Falconu.

Gary Payton, speaking at AIAA conference, says he understands that, as of a few days ago, SpaceX has found a customer for reused Falcon 9.