Hra na konstruktéry
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Hra na konstruktéry
fretka323: o co OTRAG? Tam sice byl základní modul 16 metrů dlouhý, ale nosnost nejmenší sestavené rakety byla jedna tuna. Použít menší průměr a kratší délku a dalo by se to stáhnout i na menší nosnost...
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Hra na konstruktéry
Osobne se me zamlouvaj hybridni rakety. Staci jeden ventil pro okyslicovadlo. MythBusters overili ze jako palivo se da pouzit i salam
Viz napr. http://www.aeroconsystems.com/motors/Sc ... reamer.htm
Dobre je ze bombicky s N2O se daj koupit pro vyrobu slehacky nebo dofukovani kol pro biky. Vetsi flasky pak pouzivaj tuningari
Viz napr. http://www.aeroconsystems.com/motors/Sc ... reamer.htm
Dobre je ze bombicky s N2O se daj koupit pro vyrobu slehacky nebo dofukovani kol pro biky. Vetsi flasky pak pouzivaj tuningari
-
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 210
- Reputace: 112
- Bydliště: Most
- Registrován: 13.1.2014 23:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hra na konstruktéry
to fretka323: Asi nějak nechápu tu tvoji myšlenku na raketový motor s plynným palivem a okysličovadlem za normálního tlaku. Žiju v představě, že pro dosažení solidního tahu a účinnosti, musí být ve spalovací komoře raketového motoru docela velký tlak (řádově MPa) a abych do takové komory v tu chvíli dostal palivo, musím ho tam protlačit ještě větším tlakem. Proto jsou u raketových motorů ta turbočerpadla případně tlakové nádrže. Obávám se, že bez vysokého tlaku ve spalovací komoře tam ten plyn sice bude hořet (a plamen bude šlehat z "motoru" ven), ale tah to bude mít minimální (prakticky žádný).
- fretka323
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1034
- Reputace: 3
- Bydliště: Orlová
- Registrován: 18.6.2014 20:41
Re: Hra na konstruktéry
Tim jsem nechtel rict ze v spalovaci komore nebude tlak, ale ze za normalniho tlaku to je plyn a ne kapalina -nic nebud podchlazene, jen natlakovane. V nadrzi to bude mit vyssi tlak a tudiz to bude kapalina, ale nebude to podchlazene.
Klidně mne oslovujte Radim.
-
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 210
- Reputace: 112
- Bydliště: Most
- Registrován: 13.1.2014 23:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hra na konstruktéry
Aha, tak to jsem to původně špatně pochopil.
- fretka323
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1034
- Reputace: 3
- Bydliště: Orlová
- Registrován: 18.6.2014 20:41
Re: Hra na konstruktéry
Jde mi o to, že dokud bude v nádrži dostatečný tlak a elektronika bude průběžně povolovat ventil (to není nutné, ale tah by poté byl přímo úměrný tlaku, pokud se nemýlím) tak odpadají problémy s turbočerpadlem a tlakováním nádrží. To by bylo ušetření jak hmotnosti, tak papírů na rýsovacím prkně.
Klidně mne oslovujte Radim.
- kopapaka
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 352
- Reputace: 2
- Bydliště: kósek od Prostějova
- Registrován: 23.5.2014 7:38
Re: Hra na konstruktéry
Jinak k tomu OTRAGu...
-
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 210
- Reputace: 112
- Bydliště: Most
- Registrován: 13.1.2014 23:38
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hra na konstruktéry
Řešení s tlakovými nádržemi ale vyžaduje, aby tlak v nádržích byl větší, než ve spalovací komoře, což dnes nebývá, protože to velmi zvyšuje nároky na pevnost nádrží, takže nádrže pak vychází hodně těžké. Realizovatelné to sice asi je (viz OTRAG), ale obávám se, že celkově to asi výhodnější nebude (jinak by se OTRAG komerčně prosadil, což nenastalo).
Re: Hra na konstruktéry
Od toho jsou detonační motory s ventilem, ne?AlesH píše:to fretka323: Asi nějak nechápu tu tvoji myšlenku na raketový motor s plynným palivem a okysličovadlem za normálního tlaku. Žiju v představě, že pro dosažení solidního tahu a účinnosti, musí být ve spalovací komoře raketového motoru docela velký tlak (řádově MPa) a abych do takové komory v tu chvíli dostal palivo, musím ho tam protlačit ještě větším tlakem. Proto jsou u raketových motorů ta turbočerpadla případně tlakové nádrže. Obávám se, že bez vysokého tlaku ve spalovací komoře tam ten plyn sice bude hořet (a plamen bude šlehat z "motoru" ven), ale tah to bude mít minimální (prakticky žádný).