istý nie, samozrejme
ale cca takto:
- američania majú zásoby rd-180 na nejaké 3 roky ešte... tj, povedzme do konca 2016
- teoreticky majú licenciu na ich výrobu; aj podklady, etc... samozrejme, je otázka, ako rýchlo by to vyrobiť dokázali (videl som odhady cca 1 mld. na rozbehnutie, s tým, že potom by cena kusu oveľa drahšia ako je ruská výroba nebola)
- domácou výrobou by američania prestali dávať peniaze rusom + navyše by podporili domácu výrobu
- stále majú deltu a falcon (aj keď tie nedokážu pokryť všetky štarty, a nedokážu lietať v takých intervaloch ako atlas - delta tie intervaly nedokáže vôbec, falcon to zatiaľ nezvládol tiež - momentálne má aj delta rýchlejší turnaround ako falcon)
- myslím, že rd-180 znížuje cenu aj pre rd-190... ak by to rusi prestali vyrábať, tak by im stúpla cena angary
- rusi by prišli o dosť veľa peňazí za tie motory...
btw:
inak američania ten atlas celkom potrebujú... takže myslím, že sa budú snažiť aj rusi, aj američania, aby ten obchod s motormi fungoval ďalej
totiž... ak to niekoho zaujíma... tak z tých štartov, ktoré atlas doteraz uskutočnil, by ostatné americké nosiče boli schopné pokryť/prebrať len časť:
- delta 70%
- falcon 9 38%
(moja pozn.: toto je aj zaujímavé v súvislosti s muskom a tým, čo rozprával pred senátom... on veľmi rád rozpráva, inak)