Re: Pochlubte se!
Napsal: 8.1.2014 0:10

Kerběcko radí, pátrá, informuje...
Jako první se podíváme na osud křižníku Freiheit.
Ten byl pomalu tankován...

...aby se následně při zkušebním 1 minutovém zážehu ukázalo, že soudruzi ze SRK udělali někde chybu.
Při pokusu o manévrování při zážehu, se křižník rozkmital natolik, že při kmitech měl tvar banánu, div se nezlomil.
K tomu jsme díky různým rušením přijímali v řídícím středisku obraz z kamer jen 7 obrázků za vteřinu, jak je možno si povšimnout v pravém horním rohu obrázku.
Přišlo proto nevyhnutelné - celý program Freiheit byl odložen. Sestavený exemplář byl pomalu naveden do atmosféry, kde posloužil k testům jeho účelu. Zde již vše proběhlo jak mělo.
Jestli bude v budoucnu program obnoven, bude pohonná jednotka umístěna na špici lodě, čili bude sloužit jako tahač, nikoliv na konci jako tlačič. Tím by se mohlo předejít řadě problémů.
Naši inženýři dostali povinný domácí úkol, vymyslet něco zajímavého a hlavně funkčního.
Netrvalo to dlouho a ualáá, už stál na rampě: VESMÍRNÝ ČLUNEK


Díky možnosti úpravy tahu hlavního motoru za letu, lze dosáhnout výborné stability. O nutnosti úpravy tahu se lze řídit podle funění RCS trysek. (při spotřebě paliva se mění těžiště systému, to se kompenzuje změnou tahu motoru, asi 5x za výstup. Taky byl snížen výkon SRB bloků, hoří slaběji, ale déle.)



Na hlavním nosiči vystoupá zhruba do výšky 100 km. Zde je dost času na pohodlné odpoutání.

Při této misi došlo k zadokování se stanicí Minilab na parkovací orbitě 170 x 170 km, za účelem výměny posádky.

A následoval návrat do našeho vesmírného střediska.

Po sestupu atmosférou se však děly prapodivné věci. Přestal správně fungovat fuel crossfeed, načeš vysadil jeden motor. Pro let s jedním motorem nebyl letoun konstruován! Narychlo se muselo palivo různě přečerpat ručně a poté naskočil i druhý motor.
Dále po dosednutí nefungoval systém Autobrake - tlačítko (!) na horním panelu. Naštěstí se na to přišlo včas a dobrzdilo se ručně. Na dráze se taky zjistilo, že na přídi chybí teleskopická anténa. No vše naštěstí dobře dopadlo.
Po příčinách budeme dále pátrat.
Taky budeme pátrat po využití tohoto systému, neboť k vynášení družic či výměně osádek lze využít efektivnější stroje.
Článek uvolnilo ministerstvo pravdy Kerběcka.
Zábavě zdar, KSP zvláště