Stránka 10 z 27
					
				Re: Exoplanety
				Napsal: 22.3.2014 21:44
				od Machi
				Koncept stínící sondy je ve skutečnosti už dost starý, byl navrhován třeba pro misi THEIA, ale ten animovaný gif vypadá vážně dobře!  

 
			
					
				Re: Exoplanety
				Napsal: 17.4.2014 20:28
				od Gubarev
				Právě probíhá přímý přenos ohledně exoplanety Kepler-186 f
http://www.ustream.tv/nasajpl2?utm_sour ... ifications
Hodně zajímavá planeta i systém!
Planeta je pouze o 10% větší než Země a obíhá poblíž vnějšího okraje obyvatelné zóny.
Přenos běží i na JPL sajtě + další info:
http://www.jpl.nasa.gov/news/news.php?release=2014-119

 
			
					
				Re: Exoplanety
				Napsal: 17.4.2014 21:08
				od Dugi
				Portál exoplanety.cz už o objevu napsal 
článek.
 
			
					
				Re: Exoplanety
				Napsal: 18.4.2014 11:03
				od tomas
				Docela by mě zajímalo, kdo tyhle umělecké představy kreslí a jak vůbec vypadá tvorba
 http://www.nasa.gov/ames/kepler/nasas-k ... 1DfH878KGz
http://www.nasa.gov/ames/kepler/nasas-k ... 1DfH878KGz 
			
					
				Re: Exoplanety
				Napsal: 18.4.2014 11:59
				od Machi
				Nevím jak v tomto případě, ale kdysi dávno existoval plugin pro Photoshop, který generoval celé planety během pár okamžiků.
			 
			
					
				Re: Exoplanety
				Napsal: 18.4.2014 13:53
				od Machi
				Tak ještě ten plugin stále existuje - 
http://www.flamingpear.com/lunarcell.html.
Zde je příklad jak taková vygenerovaná planeta může vypadat (plugin má spoustu nastavení):

 
			
					
				Re: Exoplanety
				Napsal: 18.4.2014 14:44
				od tomas
				Automaticky počítačově generované obrázky mě nenapadly. Čekal jsem něco tradičnějšího. Tohle je ovšem nádhera.  

 Že by někdo podobný plug-in vyvíjel pro generování planet do nějaké sci-fi hry?
Díky Machi za odkaz.
 
			
					
				Re: Exoplanety
				Napsal: 18.4.2014 16:45
				od indian22
				Vida ty pluginy jsem ani neznal. Avšak mnohem zábavnější je takovou věc dělat poněkud přímočařeji, osobně bych spustil Blender udělat tři soustředné koule, z nichž jedna by měla hrbolatý povrch (tzv. bump textura, tvořila by horstva) jedna by byla hladká (pro oceán) a třetí by měla obyčejnou hladkou bílou texturu a nepravidelnou rozostřenou s průhledností (alfa kanálem, představovala by vrstvu mračen), a pak bych si jen hrál s nastavením textur, a průměrů těch koulí. Možná dobrý vtstup do 3D grafiky. Jako textura může posloužit lecos, horstva lze dobře stvořit z naskenované hromádky tabáku, obstojná mračna lze získat elektronicky z Gimpu i Photoshopu, nemluvím o všelijakém kuchyňském nádobí a jiném ber gde ber.
Nějaký automatický generátor planet byl dělaný do Star Citizen. Autor by jinak všechny ty světy nedokázal stvořit.
			 
			
					
				Re: Exoplanety
				Napsal: 18.4.2014 17:21
				od Gubarev
				
			 
			
					
				Re: Exoplanety
				Napsal: 18.4.2014 17:21
				od Gubarev