Starship SN3 v Texasu
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 11557
- Reputace: 11997
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starship SN3 v Texasu
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
- MaG
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1939
- Reputace: 788
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Registrován: 2.8.2012 22:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starship SN3 v Texasu
Nezaujatý divák by jistě poznamenal, proboha, jak tohle mže jednou vozit lidi? Jsem zvědav, ale čím dál víc skeptický k celému projektu Superhevay-Starship. V počítači to vypadá hezky, ale tohle nepoletí asi ani 2024.
Re: Starship SN3 v Texasu
Tohle říkat nesmíš!
Re: Starship SN3 v Texasu
Jen dotaz ke zkušenějším rakeťákům.
Pokud tlakovali spodní nádrž dusíkem jsou dvě možnosti,
- buď by měli nádrž z části naplněnou a ventingem regulovali tlak, jenže nebyla vidět námraza na spodním okraji.
- nebo dusík doplňovali potrubím a nějaká součástka nepracovala tak jak měla
Pokud tlakovali spodní nádrž dusíkem jsou dvě možnosti,
- buď by měli nádrž z části naplněnou a ventingem regulovali tlak, jenže nebyla vidět námraza na spodním okraji.
- nebo dusík doplňovali potrubím a nějaká součástka nepracovala tak jak měla
Re: Starship SN3 v Texasu
Sakra ty děrovaný plechy jsou pseudodeflektory u vnitřní stěny na omezení šplíchání kapaliny uvnitř?
Ty dlaždice měli testovat na stěně nádrže a ne motorové sekce. By se vidělo zda by neodpadaly při napínaní stěn nádrží.
Na druhou část otázky zná odpověď jenom SpaceX a spekulovalo se tady kolem toho v kombu s výše popsaným. Neznáme přesně jaký měl být přesně plán testu a ve které části bl problém. Ale evidentně byl přetlak ve spodní nádrži při pln horní moc nízký. Proč co, z jakého důvodu apod. Nikdo mimo SpaceX neví..
Ty dlaždice měli testovat na stěně nádrže a ne motorové sekce. By se vidělo zda by neodpadaly při napínaní stěn nádrží.

Minuty před zhroucením byl již venting ze spodní nádrže trvalý. Pokud to dělali s tím doplňování, tak byla kapalina hlavně dole v konusu, který není ve styku s valcovými stěnami, tak nebyla vidět námraza. Ale asi tam občas byl, jinak by se kolem spodku nedělala kondenzace mlhy.Geo píše:Jen dotaz ke zkušenějším rakeťákům.
Pokud tlakovali spodní nádrž dusíkem jsou dvě možnosti,
- buď by měli nádrž z části naplněnou a ventingem regulovali tlak, jenže nebyla vidět námraza na spodním okraji.
- nebo dusík doplňovali potrubím a nějaká součástka nepracovala tak jak měla
Na druhou část otázky zná odpověď jenom SpaceX a spekulovalo se tady kolem toho v kombu s výše popsaným. Neznáme přesně jaký měl být přesně plán testu a ve které části bl problém. Ale evidentně byl přetlak ve spodní nádrži při pln horní moc nízký. Proč co, z jakého důvodu apod. Nikdo mimo SpaceX neví..
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4021
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: Starship SN3 v Texasu
Budou to přepážky proti splichani, koneckonců s tím chtěli letět, tak tam být musely
Příčinu jen tak nezjistíme, jediné, co je jasné, je, že z nějakého důvodu selhalo tlakování spodní nádrže
Příčinu jen tak nezjistíme, jediné, co je jasné, je, že z nějakého důvodu selhalo tlakování spodní nádrže
Re: Starship SN3 v Texasu
todtv tu je ten sľúbený rozbor
Test pravdepodobne začal tesne po polnoci času v BC CDT 12:10 sa začala objavovať námraza.
Od 12:35 je LCH4 nádrž viac menej podľa omrznutia takmer plná (horná)
Popri krátkych ventingoch nádrže LOX (tej spodnej) sa objavujú 4 dlhé prvý začal 12:36 a skončil 12:45:35
Po krátkych nudných ventingoch v 12:51:55 začal druhý dlhý venting oboch nádrží.
1:10:40 dlhý venting končí.
1:10:45 sa na zábere objavuje prvá preliačina medzi 7-8 prstencom zdola.
Medzi 1:15:55 a 1:48 mám poznačené že prebiehal venting LOX nádrže.
Aj keď nie som si tým 100% istý teraz LabPadre stream sa nedá na tú dobu už vrátiť.
Po 1:48 sa preliačina na nádrži LOX tlakom vyrovnáva.
1:56:55 až 1:57:20 silný venting LOX nádrže.
1:57:35 začína ďalší dlhý posledný venting oboch nádrží, vrchná LCH4 sa plní podľa námrazy až po vrchol.
2:06:47 z motorovej sekcie odpadáva námraza. Do tej doby sa nič také nestalo. Následkom nejakého otrasu, možno vznik preliačiny mimo záberu.
2:07:15 začína zlyhávať nádrž LOX, už nebola cesta späť.
Pozn: Nemám presný čas, ale z počiatku bola kúsok omrznutá aj nádrž LOX na úrovni dna. To znamená že s istotou tlakovali spodnú nádrž dopĺňaním LN2 čo nebolo priam šťastné riešenie. Zaujímavé je že to vyzerá na problémy s tlakovaním ktoré mali dlhšie, konkrétne asi hodinu.

Test pravdepodobne začal tesne po polnoci času v BC CDT 12:10 sa začala objavovať námraza.
Od 12:35 je LCH4 nádrž viac menej podľa omrznutia takmer plná (horná)
Popri krátkych ventingoch nádrže LOX (tej spodnej) sa objavujú 4 dlhé prvý začal 12:36 a skončil 12:45:35
Po krátkych nudných ventingoch v 12:51:55 začal druhý dlhý venting oboch nádrží.
1:10:40 dlhý venting končí.
1:10:45 sa na zábere objavuje prvá preliačina medzi 7-8 prstencom zdola.
Medzi 1:15:55 a 1:48 mám poznačené že prebiehal venting LOX nádrže.
Aj keď nie som si tým 100% istý teraz LabPadre stream sa nedá na tú dobu už vrátiť.
Po 1:48 sa preliačina na nádrži LOX tlakom vyrovnáva.
1:56:55 až 1:57:20 silný venting LOX nádrže.
1:57:35 začína ďalší dlhý posledný venting oboch nádrží, vrchná LCH4 sa plní podľa námrazy až po vrchol.
2:06:47 z motorovej sekcie odpadáva námraza. Do tej doby sa nič také nestalo. Následkom nejakého otrasu, možno vznik preliačiny mimo záberu.
2:07:15 začína zlyhávať nádrž LOX, už nebola cesta späť.
Pozn: Nemám presný čas, ale z počiatku bola kúsok omrznutá aj nádrž LOX na úrovni dna. To znamená že s istotou tlakovali spodnú nádrž dopĺňaním LN2 čo nebolo priam šťastné riešenie. Zaujímavé je že to vyzerá na problémy s tlakovaním ktoré mali dlhšie, konkrétne asi hodinu.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Re: Starship SN3 v Texasu
Začíná to na mě působit, že dělají chyby, protože se bojí odkladů. Už i ta chyba s pukem byla rázu "nechci to zdržovat, jedeme dál". Přijde mi že lidi v Boco nejsou tak vycepovaní a "bojí" se Muska, respektive říct že něco potřebuje čas, je potřeba to odložit, vyřešit. Bojí se porušit harmonogram. Možná to je i tím, že tam Musk he častěji. Asi tam chybí silné osobnosti, které by si odklady vzaly na triko. Říkám, je to můj pocit, třeba to je jinak.
Pokud by to však bylo tímto, tak je to trochu mrzké, protože to je zrovna věc, která se mění nejhůře, si myslím.
Pokud by to však bylo tímto, tak je to trochu mrzké, protože to je zrovna věc, která se mění nejhůře, si myslím.
Re: Starship SN3 v Texasu
Podľa toho by nelela ani SN20MaG píše:Nezaujatý divák by jistě poznamenal, proboha, jak tohle mže jednou vozit lidi? Jsem zvědav, ale čím dál víc skeptický k celému projektu Superhevay-Starship. V počítači to vypadá hezky, ale tohle nepoletí asi ani 2024.



Stepan pravda na tom niečo bude, no na druhú stranu ak sa to bude takto hrotiť ďalej, dostanú sa raz do štádia keď veci pôjdu rýchlo, bez dokladov a kvalitne ale ťažko povedať kedy to bude.
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."