MaxQ je kombinace vsech dynamickych faktoru, tahu motoru a jejich ucinku na konstrukci, odpor vzduchu v zavislosti na vysce/tlaku... podle letoveho profilu je pro kazdy stroj maxQ nekde jinde. Nekde se protne optimalni zrychleni a optimalni rychlost s optimalnim tlakem a je to

Promiň, tahle to s Max q není. q je dynamický tlak, který je jasně definovaný - viz
https://en.wikipedia.org/wiki/Max_q . Závisí pouze na rychlosti rakety a hustotě vzduchu. Maximum odpovídá maximu součinu hustoty vzduchu a druhé mocniny rychlosti rakety.
Co se týká průběhu testu, tak to z informací na internetu není moc jasné. Našel jsem dva protichůdné scénáře:
1 scénář počítá s tím, že CD provede abort od zrychlující rakety. Jeho obtížnost roste jak s q, tak se zrychlením rakety, proto je nejobtížnější až v době po dosažení maxQ, protože zrychlení rakety během práce prvního stupně obvykle s časem roste, jak se snižuje hmotnost rakety včetně paliva. Tento scénář popsal Lamid.
2. scénář říká, že CD provede abort od rakety s vypnutými motory - viz např.
https://www.nasaspaceflight.com/2020/01 ... bort-test/ Tam se píše, že test má dokonce zjistit, jestli CD dokáže včas zareagovat na poruchu prvního stupně simulovanou vypnutím motorů, a že ten test je blízko Max q. Tady
https://en.wikipedia.org/wiki/Dragon_2 se dokonce píše, že abort bude přesně v čase Max q. To ale neodpovídá grafu, který sem dal Lamid, takže buď je chybná informace o provedení abortu při Max q, nebo ten graf co sem dal Lamid není přesný (pokud je přesných těch 84 sekund po startu)