Stránka 10 z 32

Re: CST-100

Napsal: 10.10.2014 14:25
od Amper
Pajos píše:Wopat: tím chceš říct že to NASA nechá nejspíš bez přiznání té ztížnosti SNC?

Amper: Tudíš tyhle papírové výsledky bere NASA jako důvod proč ho upřednostnit a vyšoupnout Dream Chaser?
NASA prohlasila ze nechce zdrzovat a tudiz riskuje ze GAO rozhodne jinak a nejaka prace se zahodi/proplati zbytecne.

DreamChaser - je to tezky, CST-100 ma za sebou aspon testy padaku a jak dopadl prvni test ETA u DreamChaseru je zname. Navic dost veci jsou "review" tzn. ze NASA to projde a rekne zda je s navrhnem spokojena ci neni. Dovedu si predstavit situaci kdy v ramci reviews se ukazalo ze DreamChaser ma spoustu nedoresenych veci a NASA rozhodla ze to nechce riskovat. Ale stejne tak si dovedu predstavit situaci kdy Boeing, jako zkuseny vytvarec zprav pro statni urady proste vi jak to napsat tak aby byly spokojeni a vyuzil prvni pridelene miliony hlavne na napsani zprav a dukladnou pripravu. No a v dalsim kole si rekl o balik za ktery CST-100 postavi.

Osobne povazuju Boeing za moloch ktery spotrebuje vyrazne vic penez nez treba SpX ale vuci SNC si nejsem uplne jisty. Napr. od problemoveho pokusu s ETA je to uz rok. Od te doby si myslim ze neleteli. Rikam si ze opravit podvozek by nemel byt zase takovy problem. To ze reknou ze neco postavi levneji jeste neznamena ze to opravdu dokazou. A NASA to treba v ramci tech reviews muze vycist nebo pochopit.

Re: CST-100

Napsal: 26.1.2015 19:12
od rexino
Na tlačovke NASA, Boeingu a Spacex odznelo
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
- Test bez posádky bude 75. let Atlasu V , test s posádkou 80. let (December 2017)
- Pad Abort Test CST Február 2017
- CST-100 bude mať životnosť 10 letov s opravou resp. renováciou po každom lete

Re: CST-100

Napsal: 27.1.2015 12:59
od Amper
rexino píše:Na tlačovke NASA, Boeingu a Spacex odznelo
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
Takze Cygnus konci ?

Re: CST-100

Napsal: 27.1.2015 14:33
od Matyn
Amper píše:
rexino píše:Na tlačovke NASA, Boeingu a Spacex odznelo
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
Takze Cygnus konci ?
No, nevím to jistě, ale potom by bylo OSC celkem na nic kupovat Atlas pro Cygnus. :krčící rameny:

Re: CST-100

Napsal: 27.1.2015 14:43
od petrsida
Cygnus (tedy OSC) musí dokončit aktuální kontrakt!

Re: CST-100

Napsal: 27.1.2015 16:30
od Amper
Musi akorat umrit :-) Ve firemni hantyrce "zkrachovat" ale je pravda ze pokud to pujde tak neni duvod pro OSC aby neleteli. Stale se jeste muze Boeingu/SpaceX neco nepovest a oni muzou zaskocit.

Re: CST-100

Napsal: 27.1.2015 16:43
od petrsida
Tak znovu a polopaticky, aktuální kontrakty jsou platné

to co se řešilo na tiskovce byly kontrakty příští

- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX

není tam nějaký lapsus v přeladu, měl jsem zato že tiskovka se týká programu pilotovaných letů, ne nepilotovaných

Re: CST-100

Napsal: 27.1.2015 17:28
od Amper
Jiste, ale uz od roku 2014 se vedou jednani o Commercial Resupply Services 2 a tam je zname ze se Boeing tlaci prave s CST-100.

To ze OSC musi nejak doresit soucasny kontrakt (urcite je tam moznost nejak odstoupit) je jasne ale zajimalo mne zda je todle potvrzeni vysledku CRS2. I proto tam byl otaznik :-)

Re: CST-100

Napsal: 27.1.2015 22:17
od geal
Matyn píše:No, nevím to jistě, ale potom by bylo OSC celkem na nic kupovat Atlas pro Cygnus. :krčící rameny:
Spíš jim bude celkem nanic kupovat RD-181 pro Antares, protože by mě zajímalo, kdo si pak Antares objedná.

Re: CST-100

Napsal: 28.1.2015 8:14
od tomas
Myslím, že loď typu Cygnus je pro cargo ISS potřeba. Jak Dragon, tak CST-100 přistávají na Zemi, zatímco Cygnus shoří v atmosféře, takže se pomocí něj provádí úklid nepotřebných věcí. Díky absenci raketoplánu budou mít obě lodě (Dragon, CST-100) hodně nákladu, který je třeba dopravit na Zemi. Taky nezapomeňte, že skončila ATV, jejíž kapacita bude taky chybět.