Starliner (CST-100)
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CST-100
NASA prohlasila ze nechce zdrzovat a tudiz riskuje ze GAO rozhodne jinak a nejaka prace se zahodi/proplati zbytecne.Pajos píše:Wopat: tím chceš říct že to NASA nechá nejspíš bez přiznání té ztížnosti SNC?
Amper: Tudíš tyhle papírové výsledky bere NASA jako důvod proč ho upřednostnit a vyšoupnout Dream Chaser?
DreamChaser - je to tezky, CST-100 ma za sebou aspon testy padaku a jak dopadl prvni test ETA u DreamChaseru je zname. Navic dost veci jsou "review" tzn. ze NASA to projde a rekne zda je s navrhnem spokojena ci neni. Dovedu si predstavit situaci kdy v ramci reviews se ukazalo ze DreamChaser ma spoustu nedoresenych veci a NASA rozhodla ze to nechce riskovat. Ale stejne tak si dovedu predstavit situaci kdy Boeing, jako zkuseny vytvarec zprav pro statni urady proste vi jak to napsat tak aby byly spokojeni a vyuzil prvni pridelene miliony hlavne na napsani zprav a dukladnou pripravu. No a v dalsim kole si rekl o balik za ktery CST-100 postavi.
Osobne povazuju Boeing za moloch ktery spotrebuje vyrazne vic penez nez treba SpX ale vuci SNC si nejsem uplne jisty. Napr. od problemoveho pokusu s ETA je to uz rok. Od te doby si myslim ze neleteli. Rikam si ze opravit podvozek by nemel byt zase takovy problem. To ze reknou ze neco postavi levneji jeste neznamena ze to opravdu dokazou. A NASA to treba v ramci tech reviews muze vycist nebo pochopit.
Re: CST-100
Na tlačovke NASA, Boeingu a Spacex odznelo
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
- Test bez posádky bude 75. let Atlasu V , test s posádkou 80. let (December 2017)
- Pad Abort Test CST Február 2017
- CST-100 bude mať životnosť 10 letov s opravou resp. renováciou po každom lete
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
- Test bez posádky bude 75. let Atlasu V , test s posádkou 80. let (December 2017)
- Pad Abort Test CST Február 2017
- CST-100 bude mať životnosť 10 letov s opravou resp. renováciou po každom lete
"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CST-100
Takze Cygnus konci ?rexino píše:Na tlačovke NASA, Boeingu a Spacex odznelo
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
- Matyn
- Zkušený vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 362
- Reputace: 0
- Bydliště: Kousek od Ostravy
- Registrován: 22.6.2013 14:44
Re: CST-100
No, nevím to jistě, ale potom by bylo OSC celkem na nic kupovat Atlas pro Cygnus.Amper píše:Takze Cygnus konci ?rexino píše:Na tlačovke NASA, Boeingu a Spacex odznelo
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX

Všechno je možné provést. Stačí chtít a mít dost peněz. A to je ten problém. Lidem se buď nechce, nebo nemají peníze.
http://vodnirakety.webnode.cz/
http://vodnirakety.webnode.cz/
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4021
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: CST-100
Cygnus (tedy OSC) musí dokončit aktuální kontrakt!
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CST-100
Musi akorat umrit
Ve firemni hantyrce "zkrachovat" ale je pravda ze pokud to pujde tak neni duvod pro OSC aby neleteli. Stale se jeste muze Boeingu/SpaceX neco nepovest a oni muzou zaskocit.

- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4021
- Reputace: 3137
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: CST-100
Tak znovu a polopaticky, aktuální kontrakty jsou platné
to co se řešilo na tiskovce byly kontrakty příští
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
není tam nějaký lapsus v přeladu, měl jsem zato že tiskovka se týká programu pilotovaných letů, ne nepilotovaných
to co se řešilo na tiskovce byly kontrakty příští
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
není tam nějaký lapsus v přeladu, měl jsem zato že tiskovka se týká programu pilotovaných letů, ne nepilotovaných
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CST-100
Jiste, ale uz od roku 2014 se vedou jednani o Commercial Resupply Services 2 a tam je zname ze se Boeing tlaci prave s CST-100.
To ze OSC musi nejak doresit soucasny kontrakt (urcite je tam moznost nejak odstoupit) je jasne ale zajimalo mne zda je todle potvrzeni vysledku CRS2. I proto tam byl otaznik
To ze OSC musi nejak doresit soucasny kontrakt (urcite je tam moznost nejak odstoupit) je jasne ale zajimalo mne zda je todle potvrzeni vysledku CRS2. I proto tam byl otaznik

Re: CST-100
Spíš jim bude celkem nanic kupovat RD-181 pro Antares, protože by mě zajímalo, kdo si pak Antares objedná.Matyn píše:No, nevím to jistě, ale potom by bylo OSC celkem na nic kupovat Atlas pro Cygnus.
Re: CST-100
Myslím, že loď typu Cygnus je pro cargo ISS potřeba. Jak Dragon, tak CST-100 přistávají na Zemi, zatímco Cygnus shoří v atmosféře, takže se pomocí něj provádí úklid nepotřebných věcí. Díky absenci raketoplánu budou mít obě lodě (Dragon, CST-100) hodně nákladu, který je třeba dopravit na Zemi. Taky nezapomeňte, že skončila ATV, jejíž kapacita bude taky chybět.