Starliner (CST-100)

Sem patří debata o všech vesmírných projektech firmy Boeing
Odpovědět
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CST-100

Příspěvek od Amper »

Pajos píše:Wopat: tím chceš říct že to NASA nechá nejspíš bez přiznání té ztížnosti SNC?

Amper: Tudíš tyhle papírové výsledky bere NASA jako důvod proč ho upřednostnit a vyšoupnout Dream Chaser?
NASA prohlasila ze nechce zdrzovat a tudiz riskuje ze GAO rozhodne jinak a nejaka prace se zahodi/proplati zbytecne.

DreamChaser - je to tezky, CST-100 ma za sebou aspon testy padaku a jak dopadl prvni test ETA u DreamChaseru je zname. Navic dost veci jsou "review" tzn. ze NASA to projde a rekne zda je s navrhnem spokojena ci neni. Dovedu si predstavit situaci kdy v ramci reviews se ukazalo ze DreamChaser ma spoustu nedoresenych veci a NASA rozhodla ze to nechce riskovat. Ale stejne tak si dovedu predstavit situaci kdy Boeing, jako zkuseny vytvarec zprav pro statni urady proste vi jak to napsat tak aby byly spokojeni a vyuzil prvni pridelene miliony hlavne na napsani zprav a dukladnou pripravu. No a v dalsim kole si rekl o balik za ktery CST-100 postavi.

Osobne povazuju Boeing za moloch ktery spotrebuje vyrazne vic penez nez treba SpX ale vuci SNC si nejsem uplne jisty. Napr. od problemoveho pokusu s ETA je to uz rok. Od te doby si myslim ze neleteli. Rikam si ze opravit podvozek by nemel byt zase takovy problem. To ze reknou ze neco postavi levneji jeste neznamena ze to opravdu dokazou. A NASA to treba v ramci tech reviews muze vycist nebo pochopit.
Uživatelský avatar
rexino
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 632
Reputace: 32
Registrován: 13.5.2013 15:00
Re: CST-100

Příspěvek od rexino »

Na tlačovke NASA, Boeingu a Spacex odznelo
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
- Test bez posádky bude 75. let Atlasu V , test s posádkou 80. let (December 2017)
- Pad Abort Test CST Február 2017
- CST-100 bude mať životnosť 10 letov s opravou resp. renováciou po každom lete
"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CST-100

Příspěvek od Amper »

rexino píše:Na tlačovke NASA, Boeingu a Spacex odznelo
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
Takze Cygnus konci ?
Uživatelský avatar
Matyn
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 362
Reputace: 0
Bydliště: Kousek od Ostravy
Registrován: 22.6.2013 14:44
Re: CST-100

Příspěvek od Matyn »

Amper píše:
rexino píše:Na tlačovke NASA, Boeingu a Spacex odznelo
- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX
Takze Cygnus konci ?
No, nevím to jistě, ale potom by bylo OSC celkem na nic kupovat Atlas pro Cygnus. :krčící rameny:
Všechno je možné provést. Stačí chtít a mít dost peněz. A to je ten problém. Lidem se buď nechce, nebo nemají peníze.
http://vodnirakety.webnode.cz/
Uživatelský avatar
petrsida
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4021
Reputace: 3137
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: CST-100

Příspěvek od petrsida »

Cygnus (tedy OSC) musí dokončit aktuální kontrakt!
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CST-100

Příspěvek od Amper »

Musi akorat umrit :-) Ve firemni hantyrce "zkrachovat" ale je pravda ze pokud to pujde tak neni duvod pro OSC aby neleteli. Stale se jeste muze Boeingu/SpaceX neco nepovest a oni muzou zaskocit.
Uživatelský avatar
petrsida
Kosmonaut
Kosmonaut
Příspěvky: 4021
Reputace: 3137
Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: CST-100

Příspěvek od petrsida »

Tak znovu a polopaticky, aktuální kontrakty jsou platné

to co se řešilo na tiskovce byly kontrakty příští

- Boeing bude mať na starosti nepilotované lety s nákladom spolu so SpaceX

není tam nějaký lapsus v přeladu, měl jsem zato že tiskovka se týká programu pilotovaných letů, ne nepilotovaných
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: CST-100

Příspěvek od Amper »

Jiste, ale uz od roku 2014 se vedou jednani o Commercial Resupply Services 2 a tam je zname ze se Boeing tlaci prave s CST-100.

To ze OSC musi nejak doresit soucasny kontrakt (urcite je tam moznost nejak odstoupit) je jasne ale zajimalo mne zda je todle potvrzeni vysledku CRS2. I proto tam byl otaznik :-)
geal
Vesmírný průzkumník
Vesmírný průzkumník
Příspěvky: 263
Reputace: 0
Registrován: 8.11.2014 23:53
Re: CST-100

Příspěvek od geal »

Matyn píše:No, nevím to jistě, ale potom by bylo OSC celkem na nic kupovat Atlas pro Cygnus. :krčící rameny:
Spíš jim bude celkem nanic kupovat RD-181 pro Antares, protože by mě zajímalo, kdo si pak Antares objedná.
Uživatelský avatar
tomas
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4838
Reputace: 48
Registrován: 2.4.2011 23:20
Re: CST-100

Příspěvek od tomas »

Myslím, že loď typu Cygnus je pro cargo ISS potřeba. Jak Dragon, tak CST-100 přistávají na Zemi, zatímco Cygnus shoří v atmosféře, takže se pomocí něj provádí úklid nepotřebných věcí. Díky absenci raketoplánu budou mít obě lodě (Dragon, CST-100) hodně nákladu, který je třeba dopravit na Zemi. Taky nezapomeňte, že skončila ATV, jejíž kapacita bude taky chybět.

Odpovědět

Zpět na „Boeing“