Stránka 10 z 22
Re: Starliner (CST-100)
Napsal: 20.12.2019 22:20
od Dugi
Nemyslím si, že by obvinění z dvojího metru byla opodstatněná.
Re: Starliner (CST-100)
Napsal: 20.12.2019 22:32
od Peter
Nevim, poslouchal jsem tiskovku, a prislo mi, ze z ust administratora NASA padlo, ze Boeing udelal vsechno spravne, a vlastne byt na palube astronauti, tak to vsechno dopadlo naprosto uplne squele!
Kdyz si to srovnam s ti, cim museli projit kluci z SpX a jejich Dragon Crew a testy kolem priblizovani a vzdalovani od ISS, tak mi ten "aplauz" kolem Starlineru prijde jako hodne velke dvojite mereni sil.
Za mne, jsem programator, a je hodne velky rozdil, kdyz neco (zarizeni a je jedno jake) neco udela dle specifikace, a nebo do toho keca clovek, protoze NEKDO (manager) to variantu ku*e*sky zasklil!
Stat se to SpX, tak huz NASA rve, ze to nema smysl, a pridava dalsi stofky milionu melounu kacerskych dolaru Boeingu, protoze... chce mit jistotu!
Kdo ma ted jistotu, kdyz cena sesle je momentalne u Boeingu drazsi nez v Sojuzu? A bude to jeste drazsi...
Re: Starliner (CST-100)
Napsal: 20.12.2019 22:39
od Peter
A jeste jedna poznamka...
Test "Abort on Fly" je nepovinny, ale na tiskovce se fsici ohaneli bezpecnosti posadky, tak proc squely Boeing na tento test dobrovolne nepristoupil, kdyz mu jde o bezpecnost posadky?
Ze by mel s nim problemy, kdyz ma problemy dostat Starlinera na spravnou obeznou drahu?
Jak se asi Boeing software chova v techto kritickych chvilich? Taky ma palubni pocitac cas o 8 minut pozadu?
Omlouvam se, ze nenechava mi tento dvoji pristup klidnym!
Re: Starliner (CST-100)
Napsal: 20.12.2019 22:47
od Dugi
To, že nejsi klidný, je z tvých příspěvků vidět. až příliš se necháváš unášet emocemi, které pak zastiňují oči.
Pár detailů:
1) To, že si někdo vybere nebo nevybere nepovinný milník je čistě jeho věc a nepřijde mi vhodné něco z toho vyvozovat. SpaceX mohla také odmítnout některé nepovinné milníky, které třeba naopak Boeing udělal, jen o tom nevíme.
2) Administrátor na tiskovce velmi realisticky popsal situaci. Došlo k mimořádné situaci, ale nebylo to život případné posádky ohrožující. Zatím je příliš brzo na nějaké předčasné soudy, vše je potřeba vyšetřit a analyzovat. Tohle jsou důvody, proč se dělají zkoušky. to jsou věty, které nejčastěji opakoval. To jsou fakta. Stejně jako to, že posádka nejenže nebyla v nebezpečí, ale taky by to vyřešila poměrně jednoduše. Ostatně na tom není nic špatného, zvlášť když je ta loď v testovací fázi.
3) O tom, že u CD dojde k pokynu zastavení přibližování, se vědělo už dříve. Navíc to dělali jen u prvního exempláře, další (s lidmi) to už dělat nebudou). Je to nový hardware, dalo se to pochopit. Tím novým HW nemyslím jen CD, ale i dokovací port na straně ISS, na který se předtím nic nepřipojovalo. I pro něj to byla zkouška.
4) Cena křesla vůči Sojuzu není u Starlineru rozhodující. Důležité pro Američany je, že peníze za dopravu jejich astronautů zůstanou v domácí ekonomice a nepotečou do cizího státu.
Re: Starliner (CST-100)
Napsal: 21.12.2019 12:00
od CarlJARx
ptpc píše:20 pro 2019, 02:20
Letový profil misie OFT kozmickej lode Starliner (CST-100):
Nebylo by lepší přesunout debatu od tohoto příspěvku do vhodnějšího
vlákna.
Re: Starliner (CST-100)
Napsal: 21.12.2019 13:03
od ptpc
CarlJARx píše:ptpc píše:20 pro 2019, 02:20
Letový profil misie OFT kozmickej lode Starliner (CST-100):
Nebylo by lepší přesunout debatu od tohoto příspěvku do vhodnějšího
vlákna.
Súhlasím. A ospravedlňujem sa za nesprávne zaradenie príspevku.

Re: Starliner (CST-100)
Napsal: 21.12.2019 14:27
od CarlJARx
CarlJARx píše:
Mají dnes (20.12.) upravovat oběžnou dráhu, plánováno v 19:30 a 20:25 SEČ
No a že by se to povedlo.

Poznámka autora: „CTS-100“ v diagramu by mělo být „CST-100“
Zdroj 
Re: Starliner (CST-100)
Napsal: 21.12.2019 14:42
od milantos
A to je konstatování nebo co ?
Re: Boe OFT (Orbital Flight Test)
Napsal: 21.12.2019 19:51
od Ketivab
Starliner by měl přistát na základně White Sands zítra ve 13:57 SEČ. Záložní termín je v ten samý den ve 21:48 SEČ.
Zdroj
Re: Starliner (CST-100)
Napsal: 22.12.2019 10:00
od Wopat
Dugi, ohánět se tím, že by astronauti byli v bezpečí je nesmysl. Kdyby tam seděli a nedoletěli k ISS, jejich mise by byla jednoznačně neúspěšná. Peníze za raketu i loď by vyletěly oknem a hlavně by byly zmařeny i dlouhé roky a miliony za výcvik astronautů. U mise, která měla vyzkoušet let k ISS a připojení, tedy asi těžko můžeme hovořit jako o úspěchu, když to hlavní otestováno nebylo. A o dvojí metr zcela jednoznačně jde. Když to nevyšlo u Sojuzu MS-10, astronauti byli přece taky v bezpečí. Jejich loď je zachránila, v pohodě přistáli a nic se jim nestalo. Ale hovořil tehdy někdo o úspěchu? Ne, byl to velký průser. Ale Boeing asi chyby nedělá. Stejně jako jim vůbec nevadí, že se jim nedávno neotevřel padák. Já bych se osobně radši svezl jakoukoliv nákladní lodí, které fungují, než abych letěl v lodi pro posádku, která selhává v testech a stejně pokračuje dál bez postihů. Jak už bylo několikrát zmíněno - NASA už na normalizaci odchylky dvakrát dojela a historie se, zdá se, zase opakuje. Pokud to s lidmi skončí tím, že se nedostanou na stanici, tak to ještě bude fajn. Tyto situace ale taky můžou ukazovat na něco, co na povrchu není vidět a může být zhoubným podhoubím pro budoucí neštěstí.