Stránka 9 z 40

Re: Falcon Heavy

Napsal: 30.1.2015 18:43
od geal
Na tom "potenciálu" údajně pracují právě teď, podle nějakých nedávno uniklých informací, ale odkaz jsem bohužel někam založil...

Re: Falcon Heavy

Napsal: 30.1.2015 18:46
od Pospíšil
geal píše:Na tom "potenciálu" údajně pracují právě teď, podle nějakých nedávno uniklých informací, ale odkaz jsem bohužel někam založil...
Myslíš toto vlákno na NSF? ;)
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... =32983.140

Interesting to see that the launch of SES-9 may use the higher thrust Merlin 1D engines.
Peter B. de Selding @pbdes
SES: We may skip spring SpaceX launch slot & wait till mid-year to let someone else be 1st using Falcon 9 main engine in full-thrust regime.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 30.1.2015 18:49
od Navi
Dugi píše:Cross-feed je technologie, která raketě umožňuje převádět palivo z postranních bloků do bloku centrálního. V praxi to má fungovat tak, že nádrže v postranních blocích budou palivem živit nejen svých devět motorů, ale každá z nich bude dodávat palivo i do třech motorů v centrálním stupni. Tím pádem postranní bloky vyhoří dříve - dodávají palivo do více motorů. Po jejich oddělení bude všech devět motorů centrálního stupně napájet nádrž centrálního stupně. V ní ale zbude více paliva, protože v první fázi se ho tolik nespotřebovalo.
Díky za vysvětlení. Technologii a princip znám. Jen jsem nevěděl její název.
Zase jsem o něco chytřejší ;)

Re: Falcon Heavy

Napsal: 31.1.2015 0:53
od geal
Pospíšil píše:Myslíš toto vlákno na NSF? ;)
http://forum.nasaspaceflight.com/index. ... =32983.140
Zčásti, ale někdo na Redditu se zmiňoval, že potvrzení práce na "1E" nějakému zaměstnanci SpaceX uniklo při nějakém osobním pohovoru s dotyčným. :-)

Re: Falcon Heavy

Napsal: 31.1.2015 1:14
od Dugi
Pospíšil píše: Merlin 1D je schopen pracovat v rozsahu 70 - 100% nominálního tahu ...
Díky moc za upřesnění. Fakt jsem si nebyl jistý a neměl jsem čas to dohledat. :palec nahoru:

Re: Falcon Heavy

Napsal: 31.1.2015 9:31
od Raul
Dugi píše:Centrální stupeň může mít při startu snížený tah. Nejsem si jistý, na jaké minimum může Merlin snížit svůj výkon, ale myslím, že to bylo něco kolem 50%. Po odhození pak může najet na plný výkon.
Ve druhé polovině tohoto roku poletí Falcon 9 s 5.3 tunovou geostacionární družicí SES-9 poprvé s motory Merlin 1D upravené pro až 20% zvýšení tahu.

http://spacenews.com/ses-rethinking-bei ... -falcon-9/

V případě Falcon Heavy by to pak znamenalo až 60% snížení tahu pro centrální stupeň, podobně jako se tomu děje při startech rakety Delta IV Heavy.
Snížený tah centrálního stupně se ovšem obvykle nepoužívá při startu, ale až několik desítek sekund po startu.

O cross-feedu se již Musk dříve vyjádřil, že na FH se bude používat pouze v případech, které zvýšenou nosnost budou vyloženě vyžadovat.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 31.1.2015 9:33
od Raul
Odpověď Muska na aktuálně frekventovanou otázku. ;)

@2552nsf @elonmusk Speaking of F9R, how do you plan to recover the FH center core? Seems it would be going too fast/far for direct boost-back.

@elonmusk @2552nsf Yeah, that is super tricky. Will have to sacrifice a lot of payload to boost back or land on ocean platform.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 31.1.2015 10:26
od rexino
Dôležité je aký rozdiel je pri použití crossfeed a bez. Hovorí sa niečo pod 40 ton na LEO, na stránke SpaceX citujem -
For missions involving exceptionally heavy payloads—greater than 45,000 kilograms or 100,000 pounds—Falcon Heavy offers a unique cross-feed propellant system. Propellant feeds from the side boosters to the center core so that the center core retains a significant amount of fuel after the boosters separate.
To znamená že bez crossfeedu budu vedieť vynášať náklad do 45000kg. Čo je na tom pravda neviem. Možno väčši ťah motorov, znamená aj o čosi väčšia nosnosť ale o koľko to netuším. Ale každopádne vykašľať sa na crossfeed by bola podľa mňa škoda a mať ho v zálohe by bolo fajn :Drbe se na hlavě:

Re: Falcon Heavy

Napsal: 31.1.2015 10:44
od Raul
rexino píše:Dôležité je aký rozdiel je pri použití crossfeed a bez.
Falcon Heavy bez systému cross-feed by měl mít max.nosnost kolem 45 tun na nízkou oběžnou dráhu.
Cross-feed by pak mohl tuto nosnost zvýšit na udávaných 53 tun.
Tyto nosnosti ale nepředpokládají znovupoužitelnost prvních stupňů nosiče.

Re: Falcon Heavy

Napsal: 31.1.2015 10:58
od Navi
Ono až opravdu rozjedou tu znovupoužitelnost, tak na mise kde bude třeba využít maximální nosnosti, nejspíš použijí již lítaný HW ke konci životnosti. Teda minimálně u verzí bez cross-feed. Tím by vlastně vůbec nemuseli zvedat cenu za jedno použití nosiče bez návratu.