Re: Falcon Heavy
Napsal: 30.1.2015 18:43
Na tom "potenciálu" údajně pracují právě teď, podle nějakých nedávno uniklých informací, ale odkaz jsem bohužel někam založil...
Myslíš toto vlákno na NSF?geal píše:Na tom "potenciálu" údajně pracují právě teď, podle nějakých nedávno uniklých informací, ale odkaz jsem bohužel někam založil...
Díky za vysvětlení. Technologii a princip znám. Jen jsem nevěděl její název.Dugi píše:Cross-feed je technologie, která raketě umožňuje převádět palivo z postranních bloků do bloku centrálního. V praxi to má fungovat tak, že nádrže v postranních blocích budou palivem živit nejen svých devět motorů, ale každá z nich bude dodávat palivo i do třech motorů v centrálním stupni. Tím pádem postranní bloky vyhoří dříve - dodávají palivo do více motorů. Po jejich oddělení bude všech devět motorů centrálního stupně napájet nádrž centrálního stupně. V ní ale zbude více paliva, protože v první fázi se ho tolik nespotřebovalo.
Zčásti, ale někdo na Redditu se zmiňoval, že potvrzení práce na "1E" nějakému zaměstnanci SpaceX uniklo při nějakém osobním pohovoru s dotyčným.
Díky moc za upřesnění. Fakt jsem si nebyl jistý a neměl jsem čas to dohledat.Pospíšil píše: Merlin 1D je schopen pracovat v rozsahu 70 - 100% nominálního tahu ...
Ve druhé polovině tohoto roku poletí Falcon 9 s 5.3 tunovou geostacionární družicí SES-9 poprvé s motory Merlin 1D upravené pro až 20% zvýšení tahu.Dugi píše:Centrální stupeň může mít při startu snížený tah. Nejsem si jistý, na jaké minimum může Merlin snížit svůj výkon, ale myslím, že to bylo něco kolem 50%. Po odhození pak může najet na plný výkon.
To znamená že bez crossfeedu budu vedieť vynášať náklad do 45000kg. Čo je na tom pravda neviem. Možno väčši ťah motorov, znamená aj o čosi väčšia nosnosť ale o koľko to netuším. Ale každopádne vykašľať sa na crossfeed by bola podľa mňa škoda a mať ho v zálohe by bolo fajnFor missions involving exceptionally heavy payloads—greater than 45,000 kilograms or 100,000 pounds—Falcon Heavy offers a unique cross-feed propellant system. Propellant feeds from the side boosters to the center core so that the center core retains a significant amount of fuel after the boosters separate.
Falcon Heavy bez systému cross-feed by měl mít max.nosnost kolem 45 tun na nízkou oběžnou dráhu.rexino píše:Dôležité je aký rozdiel je pri použití crossfeed a bez.