IFT-11 Jedenáctý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15-2?/S38)
- petrsida
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4048
- Reputace: 3164
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: IFT-11 Jedenáctý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15-2?/S38)
MrG píše: 20.10.2025 14:47Na zaklade niecoho tu drahu SX navrhlo a otazka je ako presny je zaznam tej drahy.Pospíšil píše: 20.10.2025 12:49 Ten přelet nad South Padre Island během finále na přistání, rovnou nad řadou hotelů, plných turistů ... to asi takhle nebudou v reálu dělat.
Pochybuju, že by FAA k něčemu takovému dala souhlas.
Ja si myslim, ze nieco podobne budu robit, ale ten obluk spravia az nad oceanom a Starship bude k vezi klesat sponad vody.
Ale mozem sa mylit, uvidime pri ostrom pokuse
Bez preletu nad obyvanym uzemim sa na Starbase vratit neda. Ked sa budu vracat na Floridu, bude ten isty problem.
Shuttle pri pristati tiez prelietal nad obývanými oblastami.
ja myslím, že ne, tocili by moc a nevyslo by to, nebo by bylo namáhání příliš
ta zatacka je strašně vysoko, zem to neohrozí
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1231
- Reputace: 501
- Registrován: 14.9.2016 1:01
Re: IFT-11 Jedenáctý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15-2?/S38)
Dosť záleží, nakoľko je natlakovanie nádrží dôležité pre štrukturálnu pevnosť a tuhosť konštrukcie. U starších atlasov to bolo kritické, tie museli byť tlakované nestále... Ale ako to má ošetrené SpaceX neviem - pokiaľ viem, nádrže Spaceship nie sú z isogrid, ale zvarenec "obyčajných" listov ocelového plechu.VaclavC píše: 20.10.2025 11:04 V tom případě muselo dojít i ke ztrátě tlaku v nádržích. A loď i přesto zůstala strukturálně pohromadě a zvládla přistát. To mi přijde jako důkaz značné odolnosti.
Na to by som neposliehal... Dohod leteckou bombou za podobných podmienok letu je 50-70km (cca dvojnásobok výšky) - a to je objekt s veľmi vysokým prierezovým zaťažením, takže u trosiek s veľkým odporom a nízkym prierezovým zaťažením by to bolo nanajvýš rovné výške - 20-30km.petrsida píše: 20.10.2025 21:04 Ten přelet je ve výšce 25 až 30 km a rychlost vic jak 2500 km za hodinu
pokud by se loď rozpadla, trosky vyletí nad moře
Pre predstavu - "kosa" Padre Island a South Padre Island - záliv za ňou (Laguna Madre?) je dlhý cca 85km

Re: IFT-11 Jedenáctý integrovaný let Super Heavy / Starship (B15-2?/S38)
Ta zatacka je ale v 3 rozmeroch, takze polomer zatacky je ovela vacsi ako sa zda pri pohlade zhora. Co sa mne osobne moc nezda je zaverecna faza letu ako je vo videu. Lod v zaverecnej faze prelieta nad zasobnikmi a vezou samotnou. Toto si myslim, ze tak nebude, ale bude sa k vezi prilietat od oceanu, podobne ako SuperHeavy. A je jedno ci k vezi 1, alebo 2. Tesny prelet nad farmou podla mna riskovat nebudu, urcite nie pri prvych pristatiach.petrsida píše: 20.10.2025 21:06ja myslím, že ne, tocili by moc a nevyslo by to, nebo by bylo namáhání přílišMrG píše: 20.10.2025 14:47Na zaklade niecoho tu drahu SX navrhlo a otazka je ako presny je zaznam tej drahy.Pospíšil píše: 20.10.2025 12:49 Ten přelet nad South Padre Island během finále na přistání, rovnou nad řadou hotelů, plných turistů ... to asi takhle nebudou v reálu dělat.
Pochybuju, že by FAA k něčemu takovému dala souhlas.
Ja si myslim, ze nieco podobne budu robit, ale ten obluk spravia az nad oceanom a Starship bude k vezi klesat sponad vody.
Ale mozem sa mylit, uvidime pri ostrom pokuse
Bez preletu nad obyvanym uzemim sa na Starbase vratit neda. Ked sa budu vracat na Floridu, bude ten isty problem.
Shuttle pri pristati tiez prelietal nad obývanými oblastami.
ta zatacka je strašně vysoko, zem to neohrozí
Ale mozem sa mylit

Podobne maju orientovanu vezu aj na Floride, startovaci stol je smerom k oceanu, a tak isto maju aj obe veze pre SLC-37 na vizualizacii.