Reaction Engines Limited

Sem patří debata o všech projektech, které přináší soukromý sektor.
Odpovědět
Uživatelský avatar
rexino
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 632
Reputace: 32
Registrován: 13.5.2013 15:00
Re: Skylon

Příspěvek od rexino »

Agamemnon: nevieš náhodou aký je ten nový špecifický impulz?
Ináč, kde sa môže dostať so súčastním financovaním. Je tu šanca že sa naozaj raz dočkáme letového exempláru?
Inač čo sa týka medziletových kontrol a týchto veci tam by som povedal že je šanca že to bude oveľa lepšie ako u raketoplánov hlavne vďaka tomu že to bude novšia technológia a nebude to zo súčiastok, ktoré ako Tomáš Přibyl v jednej zo svojích prednášok hovoril, bolo treba doslova hľadať po múzeách.
"Sľúbili ste mi kolónie na Marse. Namiesto toho som dostal Facebook." Buzz Aldrin
Uživatelský avatar
MRR
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 317
Reputace: 1
Bydliště: SR
Registrován: 4.4.2014 16:13
Re: Skylon

Příspěvek od MRR »

Najprv bolo isp 450s ( priemerné isp počas trajektórie letu 900 s ) novšie sa chcú dostať na hodnotu 460-470s, čo teoreticky nie je nemožné- tj vo vákuu taký impulz dosiahnu určite, ale počas letu asi jedine s použitím aerospike.

K precooleru- nejedná sa o finálnu verziu. Konečná verzia má byť vo viacerých bodoch odlišná.

K tej úspore-pokiaľ by skylon štartoval tak často ako si to Alan predstavuje tak by sa zrejme na tú cenu dostal, ale vzhľadom k náročnosti výroby kvapalného H, a samotnej predletovej príprave skylonu je to viac menej nemožné.
Naposledy upravil(a) MRR dne 18.5.2014 22:01, celkem upraveno 1 x.
"Nemali by sme sa na vesmír pozerať očami racionalizácie odborníka. Elegantné bohatstvo bolo vždy podstatou prírody".... ( Wernher von Braun )
Uživatelský avatar
Agamemnon
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1162
Reputace: 23
Bydliště: Nemecko
Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Skylon

Příspěvek od Agamemnon »

@mrr:
- oni zvýšili ISP atmosférického letu, nie letu v raketovom móde... ten ostal stále na cca 450 s... (zvýšili účinnosť chladenia vstupujúceho vzduchu, čím sa znížila spotreba vodíka celkom významne)
- áno, precooler priebežne menia a vylepšujú... ale princíp precoolera otestovali a funguje podľa očakávania (čo bola najväčšia neznáma, čo sa týka motora)
- samozrejme, cena sa odvíja od počtu štartov... ja tiež neverím, že cieľovú sumu dosiahnu, ale imo majú väčšiu šancu ako f9r

@rexino:
- špecifický impulz atm. časti letu sa zvýšil z 3500 s na 4000 s (iirc)
- pokiaľ viem, tak majú zabezpečené financovanie na túto fázu - tj. stavbu a pozemné testy motoru
- áno, bude mať novšie súčiastky, novšie postupy, etc... ale hlavne tie motory sú voľne prístupné zo všetkých strán a netreba rozobrať polku lode ako pri shuttle, aby sa dala urobiť kontrola - takže aj prípadná výmena súčiastok a pod. (ku ktorej určite bude dochádzať počas prevádzky) bude podstatne jednouchšia a teda aj lacnejšia ako pre shuttle

edit:
btw...
cena paliva je zanedbateľná položka pre štart... cena paliva sa pohybuje povedzme okolo 200 tis. usd na štart... nepodstatná položka, v súčasnosti a aj v blízkej budúcnosti... kým sa dostaneme do stavu, že toto bude potrebné riešiť, ešte to potrvá dosť dlho

edit2:
@rexino:
čo sa týka letového exempláru... ak im vyjdú testy motora tak, ako čakajú (tj. motor dosiahne odhadnuté a simulované parametre), tak je imo veľmi pravdepodobné, že skylon poletí (imo - v tom momente sa nájde kopa investorov, ktorí im peniaze dajú)... dovtedy je všetko otvorené (teoreticky najťažšiu časť motora majú vyriešenú, ale samozrejme, kým to nedajú dokopy, tak nikto nevie, či to spolu bude fungovať ako by chceli)
Per aspera ad astra [42]
Uživatelský avatar
Malky
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 565
Reputace: 564
Registrován: 28.3.2014 21:26
Re: Skylon

Příspěvek od Malky »

Tomuhle projektu strasne fandim, ale mam ohledne nej urcite pochybnosti ci nejasnosti. Jestli to dobre chapu, a mozna se mylim, tak by mel startovat za pouziti raketovych motoru, pote po dosazeni dostatecne rychlosti pro pouziti ramjetu by mel prejit na airbreathing fazi, pri ktere dosahne podle wiki 5,4 macha, coz je nejakych 1800m/s a vysky 26km, pote musi prejit zas na raketovy pohon. Nezda se mi, ze by takovyto rezim letu usetril dostatek paliva aby umoznil SSTO. Nebo uz pri startu odebira vzdusny kyslik? Diky za pripadne vyjasneni :)
"The meek will inherit the Earth." ..and the rest of us, Universe.
Uživatelský avatar
Agamemnon
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1162
Reputace: 23
Bydliště: Nemecko
Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Skylon

Příspěvek od Agamemnon »

štartuje v atm. móde, a je to stále raketový motor (má to síce ramjet bypass, ktorý trochu pomáha s isp, ale nie veľmi)
hlavná časť ťahu etc je z raketového motora - ten je výnimočný tým, že kým bude v atmosfére, tak bude ako okysličovadlo používať atm. o2 (a nie lox z nádrží)...
v podstate na to, aby dosiahol tých 25 km výšky a mach 5,5 spotrebuje len nejakých 25 t paliva (len lh2, žiaden lox - tu sa prejavuje výhoda toho, že lox, ktorý je ťažší, sa nemusí pre túto časť cesty vôbec voziť)... isp tejto časti letu začína na nejakých 4000 s (a bude klesať samozrejme, ale stále oveľa vyššia hodnota ako keby sa o2 viezol)

potom, po dosiahnutí danej výšky sa prepne do módu, kedy sa bude spotrebovávať lox a tak poletí až na orbitu (a tu je veľká časť zvyšnej hmotnosti paliva, do nejakých 350 t alebo tak)
Naposledy upravil(a) Agamemnon dne 18.5.2014 22:59, celkem upraveno 1 x.
Per aspera ad astra [42]
Uživatelský avatar
Malky
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 565
Reputace: 564
Registrován: 28.3.2014 21:26
Re: Skylon

Příspěvek od Malky »

Diky !
"The meek will inherit the Earth." ..and the rest of us, Universe.
Uživatelský avatar
MRR
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 317
Reputace: 1
Bydliště: SR
Registrován: 4.4.2014 16:13
Re: Skylon

Příspěvek od MRR »

@Agamemnon-Asi sme sa nepochopili. :) Pokiaľ viem, tak v návrhu motorov skylonu 2 sa už počíta s Isp 470s- to som mal na mysli-pretože prebehli už aj určité merania nových motorov. Tie však budú až v Skylone 2, zatiaľ sú veľmi nespoľahlivé a niektoré časti ako systémy regeneratívneho splyňovania neodskúšané. samozrejme máš pravdu, že teraz zvyšovali impulz len v atmosférickom móde.
Inak to zvýšenie impulzu v atmodférickom móde na 4000 je známe už dlhšie a prakticky doteraz boli súčasti motoru len upravované aby dosiahli túto hranicu.

K výrobe kvapalného H- nie je až tak zložitá a drahá ako náročná a pokiaľ by mal skylon štartovať tak často ako si to jeho tvorcovia predstavujú tak by sa kvôli zrýchleniu výroby vyšplhala do závratných hodnôt. ( za predpokladu štandardného financovania ).
"Nemali by sme sa na vesmír pozerať očami racionalizácie odborníka. Elegantné bohatstvo bolo vždy podstatou prírody".... ( Wernher von Braun )
Uživatelský avatar
Machi
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 321
Reputace: 0
Registrován: 2.8.2013 23:19
Re: Skylon

Příspěvek od Machi »

Zkapalnění vodíku je náročné na energii, na druhou stranu už v roce 2003 byla jeho roční produkce 77 000 tun a to jen v USA. Současná světová produkce by zřejmě vystačila min. na 10 000 startů za rok.
Samozřejmě tato produkce slouží hlavně jiným účelům, přesto jen jedno procento by stačilo ke 100 startům Skylonu za rok.

http://www.epa.gov/ghgreporting/documen ... -02-09.pdf
Uživatelský avatar
MRR
Zkušený vesmírný průzkumník
Zkušený vesmírný průzkumník
Příspěvky: 317
Reputace: 1
Bydliště: SR
Registrován: 4.4.2014 16:13
Re: Skylon

Příspěvek od MRR »

@ Agamemnon- nevieš náhodou s akým tlakom budú pracovať spaľovacie komory sabru pri cca. M-4 ?
Díky.
"Nemali by sme sa na vesmír pozerať očami racionalizácie odborníka. Elegantné bohatstvo bolo vždy podstatou prírody".... ( Wernher von Braun )
Uživatelský avatar
Agamemnon
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1162
Reputace: 23
Bydliště: Nemecko
Registrován: 10.6.2013 18:20
Re: Skylon

Příspěvek od Agamemnon »

neviem... ani to neviem rýchlo dohľadať... spýtam sa...
Per aspera ad astra [42]

Odpovědět

Zpět na „Soukromý sektor“