Tloušťka stěn je stále 4 mm. Spodní nádrž, nezpevněná dostatečným přetlakem, horní nádrž neunese. Výztuhy má jen malé kolem vstupního otvoru, jinak nic. A to si vemte, že při vzletu na ní ještě bude působit přetížení několika G. Tohle není jako F9, který má v nádržích výztuhy.
Tedy současná konstrukce SS není samonosná pokud je v horní nádrží palivo a spodní není dostatečně natlakovaná, ale funguje stejně jako u Atlasu.
Pokud to bylo jen problémem s nedostatečným tlakem ve spodní nádrži OK, pokud s ním začali mít problém až když byla horní plná. Pokud si mysleli, že to při tom tlaku ve spodní nádrži celé vydrží a ono to nevydrželo, tak mají větší průser a musí upravit celou konstrukci. Tedy by se pozdržela i SN4.
Radši nebudu rozvíjet variantu pokud plnili horní nádrž a věděli, že jim stále klesá tlak ve spodní nádrži pro netěsnost ventilů. To je pak jedině reakce

jako u svařování křivostí a nepřiléhavostí u mk1. Ale tak snad to nevedl ten samý člověk, který kontroloval svařování špičky pro mk1, kterou museli 2x opravovat.
Jestli to bylo tím, že test měl na povel někdo, kdo si jen řekl. OK na spodku máme problém s nětěsností, tak aspoň vyzkoušíme vršek a nenapadlo ho, že to spodek bez tlaku neunese, tak to snad ne, že ne?

Pamatujete jak jsou ty 4 mm tlusté 2 m vysoké skruže ve větru na ten průměr 9 m jak papír a vítr s nima mává?
Zaznamenal jsem kritiku, že pokud jdou takto konstrukčně na hranu, tak nesmí být i v nenatlakovaném stavu vidět nerovnosti (promáčkliny) povrchu.
Takže si dáme orbitální let v květnu 2021 s SN8 (pokud do toho nezasáhnou žádné jiné vnější okolnosti - virus, ekonom. krize apod.)?
To jsem zvědav jak to budou řešit u SuperHeavy, který má nádrže výrazně delší a na toto bude ještě náchylnější.
Jinak oni nepoužívají software jako Ansys apod. jiné na modelování strukturální integrity nádrže s nasimulovanými nerovnostmi + testování potřebného vnitřního přetlaku apod.? To je jednodušší než ve fluent modulu např. modelovat proudění tekutin přes lopatky čerpadel apod.
Na stěnách SN3 nejsou stopy po přivařených větších výztuhách v sekcích nádrží. Jen sem tam přivařená oka na povrch nebo jejich zbytky, Připadně něco menšího uvnitř. Masivní výztuhy jsou až v motorové sekci.
