Stránka 9 z 21

Re: In-flight Abort test

Napsal: 18.1.2020 10:41
od Ketivab
Start je aktuálně plánován až na konec starovního okna. Problémy dělají vysoké vlny v přistávací oblasti. Na tiskové konferenci včera bylo zmíněno, že zvažují prodloužení startovního okna, ale momentálně platí, že je od 14:00 do 18:00 SEČ. Zítra by mělo být moře klidnější, ale zase bude vyšší oblačnost.
Amper píše:Nejdriv abort a pak vypnuti F9 ? Tj. abort od bezici rakety ?
Myslím, že to nikdy nikdo úplně jasně nevysvětlil, ale já jsem to pochopil tak, že buď k tomu dojdě úplně ve stejnou chvíli, nebo se nejdříve vypnou motory a loď na to během milisekund sama zareaguje.

Re: In-flight Abort test

Napsal: 18.1.2020 10:47
od MaG
Čas testu je opravdu +84 sekund.. viz NASA TV, tam by snad nekecali..


Re: In-flight Abort test

Napsal: 18.1.2020 11:03
od Ketivab
Start byl oficiálně odložen na zítřek. Okno bude šestihodinové od 14:00 SEČ. Zdroj

Re: In-flight Abort test

Napsal: 18.1.2020 11:45
od Dugi
Ketivab píše:Myslím, že to nikdy nikdo úplně jasně nevysvětlil, ale já jsem to pochopil tak, že buď k tomu dojdě úplně ve stejnou chvíli, nebo se nejdříve vypnou motory a loď na to během milisekund sama zareaguje.
Já jsem to chápal tak, že vypnutí motorů F9 simuluje závadu rakety. Crew Dragon zaznamená ztrátu tahu a na základě toho aktivuje abort systém. Tak jsem to aspoň doposud chápal.

Re: In-flight Abort test

Napsal: 18.1.2020 12:22
od lamid
Simulovať sa dá všeličo.
Len otázka, aký je rozdiel v odlete od vypnutého letiaceho Falconu a odlet kabíny zo skúšobného standu?
To, že prvé je za letu?
Najhoršia situácia je ale odlet od zrýchľujúcej rakety. A to asi chcú overiť.
Lebo, ak by pri fatálnej poruche štartu sa dali najprv motory vypnúť a až potom odlietať, tak to spravia a budú testovať tak.

Re: In-flight Abort test

Napsal: 18.1.2020 12:27
od Dugi
Je potřeba pamatovat na to, že se to bude testovat ve fázi největšího dynamického namáhání.

Re: In-flight Abort test

Napsal: 18.1.2020 13:02
od lamid
Zrýchlenie plus max Q.
To sú najhoršie podmienky.

z grafu na Fc.io vyplýva, že v 84 sek je zrýchlenie 2,25g
Obrázek
Motory teda musia zdvihnúť 2,25 násobok hmotnosti plus prekonať aerodynamický odpor Q84sek x plocha Dragona
Edit
Je tam aj let Crew Dragon In Flight Abort, tak som dal graf z neho.
Je vidno, že maxQ je 60 sekunde.

Re: In-flight Abort test

Napsal: 18.1.2020 17:56
od rorejs
Technicky vzato, pokud by se dělal test po vypnutí motorů prvního stupně, tak by to nebyl test při max Q. Protože dynamické namáhání po vypnutí motorů okamžitě podstatně poklesne. Takže, pokud to tvrzení o testu při max Q myslí vážně, logika vede k závěru, že se provede před vypnutím motorů. Nebo se mýlím?

Re: In-flight Abort test

Napsal: 18.1.2020 18:03
od Dugi
Řekl bych, že pokud dojde k zážehu těsně po vypnutí motorů, tak to zase takový rozdíl nebude.

Re: In-flight Abort test

Napsal: 18.1.2020 18:31
od petrsida
rorejs píše:Technicky vzato, pokud by se dělal test po vypnutí motorů prvního stupně, tak by to nebyl test při max Q. Protože dynamické namáhání po vypnutí motorů okamžitě podstatně poklesne. Takže, pokud to tvrzení o testu při max Q myslí vážně, logika vede k závěru, že se provede před vypnutím motorů. Nebo se mýlím?
to právě ne, dynamické namáhání není závislé na zrychlování, ale na rychlosti a tlaku vzduchu, vypnutí motorů odstraní zrychlení, ale ne rychlost

test má proběhnout v režimu vypnutí motoru 1. stupně časovačem rakety, detekce ztráty tahu Dragonem, nastartování odletu od něj

sekvencer dragonu zároveň před oddělením vyšle příkaz k zastavení motorů prvního stupně, ty už ale budou vypnuté, to vše v řádu maximálně desetin vteřiny