In-flight Abort test
- Ketivab
- Správce profilu na Twitteru
- Příspěvky: 525
- Reputace: 1
- Bydliště: Země
- Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: In-flight Abort test
Start je aktuálně plánován až na konec starovního okna. Problémy dělají vysoké vlny v přistávací oblasti. Na tiskové konferenci včera bylo zmíněno, že zvažují prodloužení startovního okna, ale momentálně platí, že je od 14:00 do 18:00 SEČ. Zítra by mělo být moře klidnější, ale zase bude vyšší oblačnost.
Myslím, že to nikdy nikdo úplně jasně nevysvětlil, ale já jsem to pochopil tak, že buď k tomu dojdě úplně ve stejnou chvíli, nebo se nejdříve vypnou motory a loď na to během milisekund sama zareaguje.Amper píše:Nejdriv abort a pak vypnuti F9 ? Tj. abort od bezici rakety ?
- Ketivab
- Správce profilu na Twitteru
- Příspěvky: 525
- Reputace: 1
- Bydliště: Země
- Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: In-flight Abort test
Start byl oficiálně odložen na zítřek. Okno bude šestihodinové od 14:00 SEČ. Zdroj
Re: In-flight Abort test
Já jsem to chápal tak, že vypnutí motorů F9 simuluje závadu rakety. Crew Dragon zaznamená ztrátu tahu a na základě toho aktivuje abort systém. Tak jsem to aspoň doposud chápal.Ketivab píše:Myslím, že to nikdy nikdo úplně jasně nevysvětlil, ale já jsem to pochopil tak, že buď k tomu dojdě úplně ve stejnou chvíli, nebo se nejdříve vypnou motory a loď na to během milisekund sama zareaguje.
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1076
- Reputace: 0
- Registrován: 25.7.2013 0:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: In-flight Abort test
Simulovať sa dá všeličo.
Len otázka, aký je rozdiel v odlete od vypnutého letiaceho Falconu a odlet kabíny zo skúšobného standu?
To, že prvé je za letu?
Najhoršia situácia je ale odlet od zrýchľujúcej rakety. A to asi chcú overiť.
Lebo, ak by pri fatálnej poruche štartu sa dali najprv motory vypnúť a až potom odlietať, tak to spravia a budú testovať tak.
Len otázka, aký je rozdiel v odlete od vypnutého letiaceho Falconu a odlet kabíny zo skúšobného standu?
To, že prvé je za letu?
Najhoršia situácia je ale odlet od zrýchľujúcej rakety. A to asi chcú overiť.
Lebo, ak by pri fatálnej poruche štartu sa dali najprv motory vypnúť a až potom odlietať, tak to spravia a budú testovať tak.
"Naše cnosti a naše vady sú neoddeliteľné ako sila a hmota, keď ich oddelíte človek prestane existovať."
Nikola Tesla
lamid58.blogspot.sk
Nikola Tesla
lamid58.blogspot.sk
Re: In-flight Abort test
Je potřeba pamatovat na to, že se to bude testovat ve fázi největšího dynamického namáhání.
-
- Inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 1076
- Reputace: 0
- Registrován: 25.7.2013 0:22
- Kontaktovat uživatele:
Re: In-flight Abort test
Zrýchlenie plus max Q.
To sú najhoršie podmienky.
z grafu na Fc.io vyplýva, že v 84 sek je zrýchlenie 2,25g
Motory teda musia zdvihnúť 2,25 násobok hmotnosti plus prekonať aerodynamický odpor Q84sek x plocha Dragona
Edit
Je tam aj let Crew Dragon In Flight Abort, tak som dal graf z neho.
Je vidno, že maxQ je 60 sekunde.
To sú najhoršie podmienky.
z grafu na Fc.io vyplýva, že v 84 sek je zrýchlenie 2,25g
Motory teda musia zdvihnúť 2,25 násobok hmotnosti plus prekonať aerodynamický odpor Q84sek x plocha Dragona
Edit
Je tam aj let Crew Dragon In Flight Abort, tak som dal graf z neho.
Je vidno, že maxQ je 60 sekunde.
"Naše cnosti a naše vady sú neoddeliteľné ako sila a hmota, keď ich oddelíte človek prestane existovať."
Nikola Tesla
lamid58.blogspot.sk
Nikola Tesla
lamid58.blogspot.sk
Re: In-flight Abort test
Technicky vzato, pokud by se dělal test po vypnutí motorů prvního stupně, tak by to nebyl test při max Q. Protože dynamické namáhání po vypnutí motorů okamžitě podstatně poklesne. Takže, pokud to tvrzení o testu při max Q myslí vážně, logika vede k závěru, že se provede před vypnutím motorů. Nebo se mýlím?
Re: In-flight Abort test
Řekl bych, že pokud dojde k zážehu těsně po vypnutí motorů, tak to zase takový rozdíl nebude.
- petrsida
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 3968
- Reputace: 3139
- Bydliště: Lysá nad Labem, Tanvald
- Registrován: 27.1.2012 22:17
Re: In-flight Abort test
to právě ne, dynamické namáhání není závislé na zrychlování, ale na rychlosti a tlaku vzduchu, vypnutí motorů odstraní zrychlení, ale ne rychlostrorejs píše:Technicky vzato, pokud by se dělal test po vypnutí motorů prvního stupně, tak by to nebyl test při max Q. Protože dynamické namáhání po vypnutí motorů okamžitě podstatně poklesne. Takže, pokud to tvrzení o testu při max Q myslí vážně, logika vede k závěru, že se provede před vypnutím motorů. Nebo se mýlím?
test má proběhnout v režimu vypnutí motoru 1. stupně časovačem rakety, detekce ztráty tahu Dragonem, nastartování odletu od něj
sekvencer dragonu zároveň před oddělením vyšle příkaz k zastavení motorů prvního stupně, ty už ale budou vypnuté, to vše v řádu maximálně desetin vteřiny