Stránka 9 z 19

Re: Zuma (Mission 1390)

Napsal: 12.12.2017 8:15
od CarlJARx
SpaceX oznámila, že tajná mise Zuma, která měla být vypuštěna minulý měsíc, odstartuje v lednu 2018; zpoždění zapříčila nutnost dodatečné prověrky užitečného zatížení.
Zdroj:https://novinkykosmonautiky.blogspot.cz

Neměla být závada na raketě - aerodynamické kryty? :krčící rameny:

Re: Zuma (Mission 1390)

Napsal: 12.12.2017 8:31
od Pospíšil
CarlJARx píše:Neměla být závada na raketě - aerodynamické kryty? :krčící rameny:
Přesně tak. Na včerejší předstartovní tiskovce pro CRS-13 bylo zmíněno, že problém s krytem je vyřešen a nejbližší lety F9 s družicemi mají tyto předběžné termíny:

Iridium - NET 22.12.
Zuma - první půlka ledna

Re: Zuma (Mission 1390)

Napsal: 12.12.2017 8:54
od RiMr
...Zuma bude nachystaná ještě 2x, protože Rámané dělají všechno 3x... :)

Re: Zuma (Mission 1390)

Napsal: 17.12.2017 0:45
od Raul
Bezprostředně po startu CRS-13 byl z LC-39A HIF do SLC-40 HIF přesunut Falcon pro misi Zuma.
Start nyní v plánu NET 5.ledna v okně 02:00-04:00 CET.



Re: Zuma (Mission 1390)

Napsal: 17.12.2017 12:05
od Samo
Pekne nečakal som že ho budú sťahovať aj s namontovaným druhým stupňom :o

Re: Zuma (Mission 1390)

Napsal: 17.12.2017 12:15
od Dugi
Na druhou stranu proč ne. I při vývozu z HIF na rampu ke statickému zážehu (a zpět) je raketa ve stejné konfiguraci.

Re: Zuma (Mission 1390)

Napsal: 17.12.2017 15:37
od tonda
Je tam trochu rozdíl,protože z HIF jede na TELu,ale teď ho vezli na dopravníku určenému k odvozu 1.stupně po přistání.Bylo vidět,že 2.stupeň není nijak podepřen,ale tak určitě to vědí nejlíp,jestli si to mohou dovolit.Také potřebují dopravník na odvoz stupně z LZ-1,a na LC-39 kompletují FH,TEL je obsazen.Každopádně už aby zase něco letělo a to tak úspěšně jako CRS-13! :palec nahoru:

Re: Zuma (Mission 1390)

Napsal: 17.12.2017 23:37
od slappy
Tyjo to je fakt! Vůbec mě to nenapadlo, ale jak jsi to zmínil najednou mi přijde strašně divné, jak ten druhý stupeň není podepřen. Hmm evidentně to vůbec není problém, pokud je takhle nenatankovaný.

Re: Zuma (Mission 1390)

Napsal: 18.12.2017 8:47
od Pospíšil
slappy píše:Tyjo to je fakt! Vůbec mě to nenapadlo, ale jak jsi to zmínil najednou mi přijde strašně divné, jak ten druhý stupeň není podepřen. Hmm evidentně to vůbec není problém, pokud je takhle nenatankovaný.
Ono taky těžiště prázdného 2. stupně nebude díky motoru M1D Vac moc daleko od té obruče, obepínající mezistupeň. Dokonce bych řekl, že to podepření které vidíme, je z pevnostního hlediska správnější, než kdyby byl podepřen 2.stupeň a ne mezistupeň.

Mezistupeň je uhlíková kompozitní skořepina, která přenáší během letu poměrně silné zatížení a je na to dimenzovaná. Hliníkový plášť nádrží 2.stupně má v prázdném stavu pravděpodobně nižší pevnost a tuhost při bočním zatížení a musel by být zesílen jenom kvůli horizontálnímu transportu, což není žádoucí.


Re: Zuma (Mission 1390)

Napsal: 18.12.2017 19:19
od petrsida
Ono navíc rozpojení není jen o oddělení v držácích na boku, je to mnohem složitější proces, těch lanek a kabelů které stupně spojují uvnitř interstage není úplně málo, takže by to asi i dost zdržovalo

mimochodem, k čemu vlastně je to propojení, které vede do trysky a je vidět na záběrech z rozpojení, něco to z ní vytáhne, ale co?